Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
S tímto Mercedesem někdo jezdil dva roky skoro non-stop, za tu dobu urazil téměř 400 tisíc km
14.11.2023 | Petr Miler
Je to fascinující ukázka toho, že i moderní Mercedesy dokážou být těmi nenasytnými polykači kilometrů, v jejichž roli za poslední dekády tolik prosluly. Proč se i takových aut a jejich kupců chce třícípá hvězda vzdát, nemáme tušení.
Před pár hodinami jsme psali o tom, že se Mercedes rozhodl nařídit všem svým zaměstnancům používání pouze elektrických aut a ze strategie „Elektřina na prvním místě” přešel k té nazvané „Pouze elektřina”. Nechme nyní stranu tragikomický dogmatismus takového rozhodnutí a zaměřme se pouze na jeho praktické dopady. Hned v onom článku jsme ostatně zmiňovali, že takový krok nutně ovlivní i efektivitu vnitřního fungování a konkurenceschopnost samotné firmy, neboť „odjezdit s elektromobily to, co je možné zvládnout třeba s dieselovou třídou E, prostě není možné”. Přišlo vám to přehnané? Tak se podívejte, co taková dieselová třída E také zvládá.
Vůz na fotkách níže je totiž jedním těch aut, které zvládly za krátký čas najet takovou kilometráž, že se musíte ptát, zda někdo jejich tachometr nestočil směrem nahoru. Je to Mercedes-Benz E300de W213 ve verzi kombi, tedy přesněji typ S213, který byl prvně registrován v roce 2021. Má tak nyní za sebou 2 roky provozu, za které by průměrný Čech celkově najel něco mezi 20 a 30 tisíci kilometry, ale třída E je stavěná na to, aby se s ní hodně jezdilo. Právě na to si ji někteří zákazníci pořizují. A první majitel tohoto konkrétního Éčka po autě sáhl nepochybně hlavně z tohoto důvodu.
Autem už totiž najelo tak obrovské množství kilometrů, že jde o daleko nejojetější dvouleté Éčko W/S213 v prodeji. Na jeho tachometru svítí neskutečných 397 740 km, tedy bezmála 400 tisíc kilometrů za pouhé dva roky provozu. Abychom byli zcela přesní, auto bylo poprvé registrováno koncem srpna 2021, takže jezdilo 26 měsíců a ne jen dva roky, ale přesto - za takovou dobu objelo skoro 10krát Zemi a skoro se nezastavilo. Když budeme počítat s tím, že jezdilo jen v pracovní dny, bavíme se 15 298 km ujetých za měsíc, skoro 765 km ujetých každý hloupý den, při 12hodinovém zápřahu by šlo o 64 km za hodinu i s přestávkami na tankování, svačiny, navíc jsou tu servisy, přezouvání... Znamená to opravdu téměř permanentní nasazení, to je skoro k zbláznění i pohledem automobilového fanatika.
Mluvili jsme s prodejcem a nepřekvapivě jde o vůz dosud používaný firmou ke smluvní přepravě osob - typicky skutečně jen o pracovních dnech a nikoli 24 hodin denně. Na jeho stavu jsou kilometry nějakým způsobem znát, ale krom jistého opotřebení některých částí interiéru (typu volant) skoro není o čem mluvit. Technicky má být auto ve stavu 1A, dostalo veškerý servis přesně tehdy, kdy jej mělo mít a do první povinné technické kontroly mu zbývá jezdit ještě dva roky...
Můžete si jej koupit, stojí 29 945 Eur, tedy asi 735 tisíc Kč. Na dvouletý Éčkový kombík 300de to je krásná cena, na Mercedes třídy E s 400 tisíci najetými km ani ne. Ale proto vám ho neukazujeme. Jde jednak o živoucí ukázku toho, jak moc představa Mercedesu o nahraditelnosti spalovacích aut elektrickými nástupci nereflektuje realitu. Však jak chcete najet takové kilometry s jedním elektromobilem sloužícím s jedním řidičem během obvyklých pracovního dnů? To prostě není technicky možné, na to potřebujete rychlá doplňování spousty energie, to elektromobily neumí. A také to ukazuje, jak moc velkými držáky i moderní Mercedesy umí být. Také takových aut se výrobce chce dobrovolně zbavit. Proč, je vskutku otázkou za milion.













Tento Mercedes třídy E ujel skoro 400 tisíc km za pouhé dva roky provozu. Je to óda na nezlomnost dieselových kombíků značky a další připomínka absurdity snah této automobilky elektrifikovat všechno a pro všechny. Pro zákazníka tohoto vozu není elektromobil žádným řešením, žádnou alternativou. Foto: Haverkamp Auto's, publikováno se souhlasem
Zdroj: Haverkamp Auto's@Marktplaats
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 4 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
před 6 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 7 hodinamiNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 9 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva