Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda již není levnou značkou, proto VW potřebuje náhradu
15.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Česká značka už dávno není tam, kde byla před 20 lety. Levné novinky Volkswagenu tak nemohou dorazit jen Číny, musí i do Evropy.
Možná si ještě pamatujete na počátek 90. let minulého století, kdy se česká automobilka Škoda stala objektem zájmu Volkswagenu a Renaultu. Obě značky přitom měly ten samý cíl, tedy zařadit do svého portfolia nízkonákladového výrobce, který by jim pomohl uspokojit zákazníka, jenž „smrdí korunou“. Česká vláda nakonec upřednostnila německou automobilku, pročež ta francouzská nakonec o pár let později koupila Dacii, k níž de facto měla mnohem blíže - prvními modely rumunské značky totiž byly právě přepracované Renaulty.
Mohlo by se tedy zdát, že vše skončilo stavem „win-win”. Tedy situací, kdy zvítězily obě značky, neboť každá ve výsledku dostala to, po čem prahla. Zatímco Dacia pod taktovkou Renaultu i nadále vyrábí levná auta, u Škody se cosi „zvrhlo“. Malé třídveřové Citigo totiž stojí víceméně to samé, co mnohem větší čtyřdveřový Logan. A to již ani nezmiňujeme Superb 3,6 FSI V6, který ve výbavě Laurin a Klement vychází jakožto kombík bez příplatků na 1 114 900 Kč.
Za levnou značku tedy českou automobilku můžeme již jen sotva považovat, což ostatně dokládají slova jejího šéfa Winfrieda Vahlanda. „Nechceme levnou značku, ale takovou, která za dané peníze nabídne patřičnou hodnotu.“ To je ovšem klasické automobilové klišé, neboť pro bohatou klientelu může být takovým vozem ve srovnání se zbytkem produkce Ferrari třeba nová California T.
Mnohem větší důkaz o tom, že Škoda míří do vyšších pater trhu, nám tak přináší koncept Vision C, který byl před dvěma měsíci odhalen na ženevském autosalonu. Asi jen málokdo by totiž při pohledu na něj uvěřil faktu, že se jedná o předobraz mainstreamového modelu značky, pro kterou je alfou i omegou veškerého podnikání nejnižší cena pro koncového spotřebitele.
Jelikož navíc kvality modelů s okřídleným šípem ve znaku začíná čím dál tím více vnímat i západní svět, přestává se koncern VW Group postupu Škody do vyšších sfér bránit, což je krok, který ještě před pár lety nikdo nečekal. Díky tomu se ovšem na trhu objevuje potenciální díra, kterou je třeba zaplnit. A tím jsme zpátky u levné nízkonákladové značky, po které VW touží.
Je tedy docela pravděpodobné, že nedávno schválený program, v jehož důsledku by měl vzniknout automobil s cenou pod 7 000 Eur, (cca 192 500 Kč), nebude určen jen Číně, ale nakonec zamíří také do Evropy. Zvláště když v posledních měsících začíná výše šplhat také Seat. Je však otázkou, kdy se „lidového vozu“ dočkáme.
Martin Winterkorn, šéf koncernu, totiž uvedl, že čínská klientela se takového vozu (prozatím nebylo rozhodnuto ani o názvu modelu, ani o pojmenování samotné značky) dočká v roce 2017. Pokud tedy dostane šanci i Evropa, dříve než na konci dekády to nebude. Jelikož ovšem Škoda v té chvíli bude mít kompletně obměněné (a tím podražené) portfolio, jde vlastně o ideální načasování.





































































Koncepční Škoda Vision C asi jen málokoho přesvědčí, že předchází levnému modelu. Spíše věrně symbolizuje posun značky do vyšších sfér trhu
Zdroje: Autoweek.nl, Nikkei
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- MOTO TEST CAMP Soběslav 17.-18.5.2025: soutěžíme o 3 vouchery včera 08:00
- Časový program GP Francie v Le Mans 6.5.2025
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
Nejnovější články
Chevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
před hodinouFerrari odložilo příchod svého prvního elektrického modelu. Teď líp než kdy jindy vnímá, že ani ono automaticky neprodá cokoli, co vyrobí
před 2 hodinamiVýrobce na dálku sebral autům patřícím zákazníkům 600 koní výkonu, protože s nimi neumí zacházet. Tolik ke skvělosti moderních aut
před 4 hodinamiPrvní nové AUDI má ten nejsměšnější zavazadelník, jaký jsme kdy viděli, ukazuje nedomyšlenost auta v každém ohledu
před 5 hodinamiCadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva