Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda již není levnou značkou, proto VW potřebuje náhradu
15.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Česká značka už dávno není tam, kde byla před 20 lety. Levné novinky Volkswagenu tak nemohou dorazit jen Číny, musí i do Evropy.
Možná si ještě pamatujete na počátek 90. let minulého století, kdy se česká automobilka Škoda stala objektem zájmu Volkswagenu a Renaultu. Obě značky přitom měly ten samý cíl, tedy zařadit do svého portfolia nízkonákladového výrobce, který by jim pomohl uspokojit zákazníka, jenž „smrdí korunou“. Česká vláda nakonec upřednostnila německou automobilku, pročež ta francouzská nakonec o pár let později koupila Dacii, k níž de facto měla mnohem blíže - prvními modely rumunské značky totiž byly právě přepracované Renaulty.
Mohlo by se tedy zdát, že vše skončilo stavem „win-win”. Tedy situací, kdy zvítězily obě značky, neboť každá ve výsledku dostala to, po čem prahla. Zatímco Dacia pod taktovkou Renaultu i nadále vyrábí levná auta, u Škody se cosi „zvrhlo“. Malé třídveřové Citigo totiž stojí víceméně to samé, co mnohem větší čtyřdveřový Logan. A to již ani nezmiňujeme Superb 3,6 FSI V6, který ve výbavě Laurin a Klement vychází jakožto kombík bez příplatků na 1 114 900 Kč.
Za levnou značku tedy českou automobilku můžeme již jen sotva považovat, což ostatně dokládají slova jejího šéfa Winfrieda Vahlanda. „Nechceme levnou značku, ale takovou, která za dané peníze nabídne patřičnou hodnotu.“ To je ovšem klasické automobilové klišé, neboť pro bohatou klientelu může být takovým vozem ve srovnání se zbytkem produkce Ferrari třeba nová California T.
Mnohem větší důkaz o tom, že Škoda míří do vyšších pater trhu, nám tak přináší koncept Vision C, který byl před dvěma měsíci odhalen na ženevském autosalonu. Asi jen málokdo by totiž při pohledu na něj uvěřil faktu, že se jedná o předobraz mainstreamového modelu značky, pro kterou je alfou i omegou veškerého podnikání nejnižší cena pro koncového spotřebitele.
Jelikož navíc kvality modelů s okřídleným šípem ve znaku začíná čím dál tím více vnímat i západní svět, přestává se koncern VW Group postupu Škody do vyšších sfér bránit, což je krok, který ještě před pár lety nikdo nečekal. Díky tomu se ovšem na trhu objevuje potenciální díra, kterou je třeba zaplnit. A tím jsme zpátky u levné nízkonákladové značky, po které VW touží.
Je tedy docela pravděpodobné, že nedávno schválený program, v jehož důsledku by měl vzniknout automobil s cenou pod 7 000 Eur, (cca 192 500 Kč), nebude určen jen Číně, ale nakonec zamíří také do Evropy. Zvláště když v posledních měsících začíná výše šplhat také Seat. Je však otázkou, kdy se „lidového vozu“ dočkáme.
Martin Winterkorn, šéf koncernu, totiž uvedl, že čínská klientela se takového vozu (prozatím nebylo rozhodnuto ani o názvu modelu, ani o pojmenování samotné značky) dočká v roce 2017. Pokud tedy dostane šanci i Evropa, dříve než na konci dekády to nebude. Jelikož ovšem Škoda v té chvíli bude mít kompletně obměněné (a tím podražené) portfolio, jde vlastně o ideální načasování.





































































Koncepční Škoda Vision C asi jen málokoho přesvědčí, že předchází levnému modelu. Spíše věrně symbolizuje posun značky do vyšších sfér trhu
Zdroje: Autoweek.nl, Nikkei
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
před 10 hodinamiFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nejčtenější články
Lamborghini připouští, že z Temeraria vykopne nesmyslný hybrid i v sériové verzi, přesto říká, že spalovací motory už se na silnice nehodí
17.7.2025Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
17.7.2025Britové znovu zavádí dotace na elektrická auta. Nic neříká víc o tom, jak nekonkurenceschopným řešením jsou
17.7.2025Sázka na špatného koně dohnala i Volvo. Odepsalo 25 miliard, zisky klesly o 64 procent, některé modely mu nikdy nic nevydělají
17.7.2025Představa, že vývoj efektivnějších aut zastaví konec pokut za nadlimitní spotřebu v USA, je tak levičácky tupá, až to tříská dveřmi
17.7.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.17. 17:23 - brnenska.odchytova
- S větrem ve vlasech.... 08.17. 14:32 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.15. 11:36 - GeneHawkins
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB