Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Octavia dojíždí na podobnost s VW Golf, i její prodej musel být zastaven
18.5.2020 | Petr Prokopec
Kdo s čím zachází, s tím také schází, říká se. Škoda Octavia díky spřízněnosti s Volkswagenem Golf vyrostla ve světový fenomén, teď ale kvůli používání jeho elektroniky nemůže za zákazníky.
Před několika málo dny se česká média hojně věnovala havárii Škody Fabia, ke které došlo v Praze. Na celé situaci bylo velmi zajímavé především to, že záchranáře nezavolal na místo incidentu řidič či kolemjdoucí, ale pomocí systému eCall sám vůz. Ten je v nových vozech prodávaných v zemích Evropské unie povinný od dubna 2018, přičemž funguje na bázi dat ze senzorů, které při nehodě sledují kupříkladu aktivaci airbagů. Informace si posléze přebere operátor, který zkouší kontaktovat posádku, a pokud mu nikdo neodpoví, vyšle na místo záchranné složky.
Tento systém nicméně v posledních několika málo dnech vešel ve známost i ze zcela jiných příčin. Volkswagen kvůli němu zastavil dodávky nově vyrobených Golfů osmé generace a rovněž oznámil, že modernizace čeká i ty již dodané. Interní prověrka kvality odhalila zásadní pochybení v rámci přenosu zmiňovaných dat. Z toho důvodu se ovšem může stát, že eCall bude fungovat špatně či nebude fungovat vůbec. Pokud by se tak stalo u oné havárie Škody Fabia, její řidič by střet se zdí bez urychlené pomoci nejspíše nepřežil.
Problémem pro koncern VW Group je ta skutečnost, že poslední verzí jednotky online konektivity OCU3 není osazen pouze Golf, ale rovněž Škoda Octavia čtvrté generace, jež používá rovněž stejnou modulární platformu MQB Evo. „Přistupujeme tak ke stejným opatřením jako Volkswagen,“ uvedl k tématu mluvčí Škody. Tím jen potvrdil, že pouze na odstavná parkoviště nebude z výroby mířit pouze německý vůz, ale i ten český. Jakmile pak automobilka bude mít k dispozici nový software, budou moci vyrobené exempláře konečně poslat za zákazníky.
Pro koncern se přitom v době koronaviru, který snížil zájem o nová auta na minimum, jedná o zásadní ránu. A vlastně nikoliv jen kvůli tomu, že problém již postihl dva nové modely a ohrožuje dva další (Audi momentálně prověřuje systém u A3, Seat dělá totéž u Leonu). Vše ještě umocňuje fakt, že softwarový update bude hotov až někdy v týdnu od 15. do 21. června. To znamená, že Golf a Octavia se po následující měsíc sice vyrábět budou, ovšem následně je VW i Škoda budou skladovat a zákazníkům je předají s nemalým odkladem.
Potvrzuje se, že koncern má s moderním softwarem, který neslouží jen k pohonu vozu, ale komunikuje také s okolím, velké problémy. Škoda již loni v prosinci začala svolávat do servisů prodané exempláře modelu Kamiq, u kterých systém eCall taktéž nefungoval bez problémů. Stejná akce se opakovala i letos na jaře. Nejmenší SUV značky přitom není nonstop napojené na internet, a tudíž by pro vývojáře nemělo představovat takovou výzvu jako Octavia. Ovšem ani tak se problémům nepodařilo vyhnout.
Pokud si navíc uvědomíme, že Golf osmé generace dorazil na trh později, než měl, neboť jeho vývoj se zpozdil právě kvůli softwaru a že elektrický ID.3 nezamíří do prodeje včas rovněž kvůli softwaru, je evidentní, v jaké oblasti má koncern VW Group značné nedostatky. Ty ale bude muset urychleně překonat, jinak může stěží pomýšlet na to, že se z koronavirové krize rychle otřepe.






















Nová Škoda Octavia se sice vyrábí, ovšem prodávat se nemůže. Koncern VW Group má totiž problém s funkčností systému eCall, který je dle rozhodnutí EU od dubna 2018 povinný
Zdroj: Automobilwoche
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
- Po léta nejdražší nové auto světa je znovu na prodej. Ponurý přízrak silnic si miliardáři prodají skoro potají
před 56 minutami Čas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
před 2 hodinamiMercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
včeraLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva