Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda vyprodává Octavie 1,4 TSI. Slušný motor teď dostanete levněji než tříválec
9.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jedna-čtyřka měla v nabídce skončit už loni, asi se ale prodává příliš pomalu. Tak je tu výprodej, díky němuž můžete ušetřit docela slušné peníze.
Koncern VW již nějakou tu chvíli naznačuje, že motor 1,4 TSI je víceméně minulostí. Stejně jako již dříve přeplňovaná jedna-dvojka totiž padne za oběť jisté redukci v nabídce a nahrazen bude novým 1,5litrovým čtyřválcem. Ten jsme si zatím mohli představit zejména pod kapotou faceliftovaného Volkswagenu Golf, kromě toho jím ovšem může být poháněno i Audi A3.
Je jen logické, že tuto dvojici koncernových modelů postavených na platformě MQB budou následovat i další kandidáti, tedy Seat Leon a Škoda Octavia. Kdy přesně se přitom pohonná jednotka 1,5 TSI Evo v jejich motorovém prostoru objeví, zatím není jisté, původně mělo jít o konec loňského roku. Však už v září se Octavia 1,5 TSI objevila v některých zemích v nabídce, reálně k mání ale stále není. To nejspíše znamená jediné - že se Škodě nedaří dostatečně rychle naplnit původně plánované výrobní kvóty a potřebuje vyprázdnit sklady s jedna-čtyřkou.
Aby automobilka poptávku podpořila, přichází nyní s nabídkou akční verze Octavie. Ta je obecně žádaná a dodací lhůty některých verzí jsou docela dlouhé, provedení 1,4 TSI mezi ně ale evidentně nepatří. Právě jen s tímto motorem je tedy nyní k mání provedení Trumf, které lze pořídit od 444 900 Kč. To na jednu stranu nezní zázračně, standardně je Octavia 1,4 TSI k mání od 454 900 Kč. Jenže to je jen jeden úhel pohledu - při zkoumání výbavy varianty Trumf je patrné, co všechno dostanete navíc.
Běžně základní výbava Active zahrnuje ocelové šestnáctky či audio systém se 4 reproduktory, to je z prvků hodných zmínky v podstatě všechno. Ve verzi Trumf ovšem můžete počítat se šestnáctkami litými, multimediální systém Swing pak doplňuje osm reproduktorů. Kromě toho nechybí malý kožený paket, tempomat, světelný a dešťový senzor, manuální klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu či zadní parkovací senzory. Nemluvě pak ještě o plejádě airbagů či elektronických asistenčních systémů, které má Octavia vždy.
Pokud se přitom podíváme do standardního ceníku, jsou tyto prvky běžně spojeny až s druhou úrovní výbavy Ambition. Ta dosud u motoru 1,4 TSI se 110 kW/150 koňmi startovala na sumě 510 900 Kč, při volbě „trumfového esa“ zde tak máme slevu nemalých 66 tisíc. A co je podstatnější, se srovnatelnou výbavou si teď silnější, kultivovanější a ne zase o tolik „užranější” jedna-čtyřku můžete pořídit levněji než tříválcovou Octavii 1,0 TSI. Ta zase takovou výhrou není - už dříve zkoušená verze 1,4 TSI nabízí podstatně zajímavější svezení.
Jakkoliv tedy vnímáme averzi některých vůči mladoboleslavské značce v diskuzích, toto je nabídka, která by mohla přesvědčit i ne až tak zapřísáhlé odpůrce Škody. Pokud si přitom potřebujete udělat opravdu podrobnou rešerši, rovnou vás odkážeme na oficiální ceníky. Stáhnout si můžete ten určený výbavě Trumf (PDF 1,2 MB), i standardní (PDF 1,3 MB) a sami si porovnat, co můžete dostat.












Škodu Octavia 1,4 TSI jsme kdysi mohli otestovat, i jako kombík přitom dynamicky zvládla zabodovat. V té době příď zdobila pouze dvojice světlometů, motor sám se ale nezměnil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Konec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před hodinouVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 3 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva