Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škodu Octavia III s motorem 2,0 TDI lze dnes mít už za 120 tisíc Kč, má před sebou ještě půlku života
23.6.2023 | Petr Miler
Je to pořád ten „all in wonder”, jak by řekli Američané, malý zázrak spojující všechny myslitelné přednosti auta do jednoho smysluplného balení. Ve své třetí generaci je to i vrchol jedné evoluce, přesto ho dnes lze koupit za docela směšné peníze.
Jsme automobiloví nadšenci, takže nejvíce oceníme, když nám pod zadkem vybuchuje potenciál stovek koní, které za pořádných ran z výfuku pálí všechno od pneumatik od brzdy. Ale ruku na srdce, pořád bychom s takovými auty také žit nemohli. Vždy jsme tedy měli slabost i pro velmi univerzální, vlastně neobyčejně obyčejná auta, která dokážou spojit v jednom hávu maximum možných vlastností, zachovat si svou každodennost, přesto nutně úplně nenudit a k tomu nestát moc peněz.
Možná je to český syndrom, neboť právě o takové vozy se po dekády snažila místní Škoda. Dnes už na to kašle a žije v iluzi, že lidem stejně dobře poslouží násobně dražší a zlomkově použitelná elektrická auta, dokud se ale snažila nabídnout maximum hodnoty za peníze, chlubila se hlavně modely, jako je Octavia 2,0 TDI se 150 koňmi.
Právě to je jeden z největších automobilových zázraků svého druhu, zejména pak od své třetí generace - auto relativně svižné i velmi úsporné, mimořádně prostorné, pohodlné, relativně tiché a řidiče nutně nenudící, které přitom šlo svého času koupit od 540 tisíc Kč. Dnes na něj budete potřebovat o nějakých 240 tisíc víc, i to je ale vlastně terno vedle hloupostí typu Enyaq od 1,24 milionu.
Ale co když nemáte 780 tisíc? A nemáte ani někdejších 540 tisíc? Vlastně nemáte ani polovinu této sumy? Na trhu ojetin se jde k Octavii III 2,0 TDI dostat i podstatně levněji a pokud ji chcete za opravdu nejmenší možnou sumu, níže máte právě takový vůz. Neposíláme vás pro něj, ostatně je k mání až ve Španělsku, ukazuje ale, co lze dnes také koupit. A jakou životní perspektivu mohou pořád některé Octavie mít.
Tohle auto totiž navzdory motoru 2,0 TDI (dokonce s automatem DSG) pod kapotou a docela použitelné výbavě stojí jen 5 200 Eur, tedy asi 120 tisíc Kč. Je to tak nejlevnější nebouraná Octavia III 2,0 TDI - dokonce jen od druhého majitele a až z roku 2016 - v současném prodeji. Důvod? Ujela už 495 tisíc km, což je za 7 let na světě docela soda, a nevypadá nijak zvlášť zachovale. Je vlastně dost opotřebovaná, majitel ale říká, že technicky je pořád naprosto fit a i povinné prohlídky zvládá s velkým nadhledem.
A podobných aut se v prodeji najde víc, byť jsou obvykle o pár desítek tisíc dražší. Je samozřejmě otázkou, kolik života v takových vozech ještě zbývá, protože ale někteří s Octaviemi III 2,0 TDI najeli i dvojnásobek, může ho být ještě hodně. Mít pak takový univerzál za cenu pár lepších jízdních kol? Možná to nejsou úplně špatné nabídky, ale posuďte sami.








Tohle je nejlevnější Škoda Octavia III 2,0 TDI v současném prodeji. Najela už skoro 0,5 milionu km a je to na ní znát, ale podle majitele je technicky dokonale fit. A „O3” už jsme viděli najet i násobně více kilometrů. Foto: Cipriano Agua, publikováno se souhlasem
Zdroj: Cipriano Agua@Mobile.de
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejčtenější články
Řidiči Mercedesu ve 230 km/h na okruhu selhaly brzdy, rozmáznul se o bariéru jako opilý komár
20.5.2025Sázka na elektromobily je „slepá ulička”, říká už zcela otevřeně šéf BMW. To to trvalo
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Fandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
20.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva