Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škodu Octavia III s motorem 2,0 TDI lze dnes mít už za 120 tisíc Kč, má před sebou ještě půlku života
23.6.2023 | Petr Miler
Je to pořád ten „all in wonder”, jak by řekli Američané, malý zázrak spojující všechny myslitelné přednosti auta do jednoho smysluplného balení. Ve své třetí generaci je to i vrchol jedné evoluce, přesto ho dnes lze koupit za docela směšné peníze.
Jsme automobiloví nadšenci, takže nejvíce oceníme, když nám pod zadkem vybuchuje potenciál stovek koní, které za pořádných ran z výfuku pálí všechno od pneumatik od brzdy. Ale ruku na srdce, pořád bychom s takovými auty také žit nemohli. Vždy jsme tedy měli slabost i pro velmi univerzální, vlastně neobyčejně obyčejná auta, která dokážou spojit v jednom hávu maximum možných vlastností, zachovat si svou každodennost, přesto nutně úplně nenudit a k tomu nestát moc peněz.
Možná je to český syndrom, neboť právě o takové vozy se po dekády snažila místní Škoda. Dnes už na to kašle a žije v iluzi, že lidem stejně dobře poslouží násobně dražší a zlomkově použitelná elektrická auta, dokud se ale snažila nabídnout maximum hodnoty za peníze, chlubila se hlavně modely, jako je Octavia 2,0 TDI se 150 koňmi.
Právě to je jeden z největších automobilových zázraků svého druhu, zejména pak od své třetí generace - auto relativně svižné i velmi úsporné, mimořádně prostorné, pohodlné, relativně tiché a řidiče nutně nenudící, které přitom šlo svého času koupit od 540 tisíc Kč. Dnes na něj budete potřebovat o nějakých 240 tisíc víc, i to je ale vlastně terno vedle hloupostí typu Enyaq od 1,24 milionu.
Ale co když nemáte 780 tisíc? A nemáte ani někdejších 540 tisíc? Vlastně nemáte ani polovinu této sumy? Na trhu ojetin se jde k Octavii III 2,0 TDI dostat i podstatně levněji a pokud ji chcete za opravdu nejmenší možnou sumu, níže máte právě takový vůz. Neposíláme vás pro něj, ostatně je k mání až ve Španělsku, ukazuje ale, co lze dnes také koupit. A jakou životní perspektivu mohou pořád některé Octavie mít.
Tohle auto totiž navzdory motoru 2,0 TDI (dokonce s automatem DSG) pod kapotou a docela použitelné výbavě stojí jen 5 200 Eur, tedy asi 120 tisíc Kč. Je to tak nejlevnější nebouraná Octavia III 2,0 TDI - dokonce jen od druhého majitele a až z roku 2016 - v současném prodeji. Důvod? Ujela už 495 tisíc km, což je za 7 let na světě docela soda, a nevypadá nijak zvlášť zachovale. Je vlastně dost opotřebovaná, majitel ale říká, že technicky je pořád naprosto fit a i povinné prohlídky zvládá s velkým nadhledem.
A podobných aut se v prodeji najde víc, byť jsou obvykle o pár desítek tisíc dražší. Je samozřejmě otázkou, kolik života v takových vozech ještě zbývá, protože ale někteří s Octaviemi III 2,0 TDI najeli i dvojnásobek, může ho být ještě hodně. Mít pak takový univerzál za cenu pár lepších jízdních kol? Možná to nejsou úplně špatné nabídky, ale posuďte sami.








Tohle je nejlevnější Škoda Octavia III 2,0 TDI v současném prodeji. Najela už skoro 0,5 milionu km a je to na ní znát, ale podle majitele je technicky dokonale fit. A „O3” už jsme viděli najet i násobně více kilometrů. Foto: Cipriano Agua, publikováno se souhlasem
Zdroj: Cipriano Agua@Mobile.de
Bleskovky
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
dnesČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
včeraNové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025
Nejnovější články
Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
před 5 hodinamiŠéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
před 7 hodinamiBývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
před 8 hodinamiMuž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
před 10 hodinamiMax Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.29. 20:52 - řidičBOB
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.29. 19:13 - Sato
- Mazda CX-5 2,5i 09.29. 18:37 - pavproch
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.29. 18:19 - Sato
- IT poradna 09.29. 12:58 - petr_riha
- Onboard videa 09.29. 09:01 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 09.28. 23:09 - Kavis
- Politický koutek 09.28. 20:46 - Brus