Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Skutečné Maybachy jsou i léta po smrti firmy vrcholy luxusu, nejeté si drží ceny
11.7.2020 | Mirek Mazal
Když je šlo koupit jako nové, byly plnohodnotné Maybachy propadáky, které nakonec pokus značky o návrat na výsluní proměnily ve fiasko. S odstupem let začínají být oceňovány.
V poslední době jsme se u nás v souvislosti s Maybachy zmiňovali hlavně o supersportovním Exeleru a jen o málo méně výjimečném kupé Cruiserio. Jsou to dodnes pozoruhodná auta, dědictví firmy založené Wilhelmem Maybachem ale nemusí být až tak křiklavé. Tyto extrémní příklady aut s dvojitým M ve znaku spíše vystupují z řady podstatně decentněji pojatých luxusních limuzín.
Jednu takovou pro vám můžeme ukázat dnes a výjimečná je nejen svým maximálně usedlým, černo-černým pojetím, ale hlavně tím, že jde o kus ze samotného konce výroby. Mateřský Mercedes oznámil konec Maybachu jako samostatné automobilky v listopadu 2011, tento vůz byl prodán a poprvé registrován v dubnu 2012. A dodnes je jako nový, neboť na tachometru má jen něco málo přes 10 tisíc km.
Jde o model 62 S, dobový konkurent Rolls-Roycu a svého času nejdražší luxusní limuzína v Německu. Tehdy nad ním zákazníci ohrnovali nos, třebaže dnes Maybach jako přídomek vrcholných verzí „běžných” Mercedesů kvitují. Skutečné Maybachy tak postupem času zapadaly i v nabídkách prodejců ojetých aut s cenami padajícími až kamsi na úroveň dobře vybavených škodovek. Nyní se ale zdá, že jejich čas se vrací. Cenově totiž opět míří vzhůru a rázně tak připomínají, že luxusními libůstkami se sotva mohou vyrovnat i nejnovější modely nejprestižnějších značek.
Zmiňované kupé Maybach Cruiserio přišlo na 650 tisíc Eur (17,3 milionu Kč), Tusedlejší limuzína 62 S vychází na 598 950 Eur (16 milionů Kč). Má méně nápadný černý lak, dvacetipalcová kola, jedny dveře navíc a uvnitř nechybí vůbec nic ve snaze ohromit majitele vážně výjimečným komfortem.
Interiér s lůžkovou úpravou byl opatřen například tvrzeným protihlukovým prosklením, elektrickou panoramatickou střechou, záclonkami na dálkové ovládání nebo masážními křesly s potahem perforovanou kůží. Samozřejmostí u Maybachu 62 S je lednice, bar, psací stolky, televize, ozvučení Bose, palubní telefon, čtyřzónová klimatizace nebo ručičkové budíky s jízdními údaji. Vše bylo zabaleno do nejjemnějších potahů elegantních barev, černé matné části oživuje klavírový lak a celek působí velmi vznešeně. Tohle je vážně dodnes jeden z vrcholů automobilového luxusu.
Nešetřilo se ani pod kapotou skrývající dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 450 kW (612 koní) a 1 000 Nm. Tento motor spolupracuje s pětistupňovým manuálem a pohonem zadních kol. Šlechta mezi pohonnými jednotkami přinesla zrychlení na stovku za 5,2 sekundy, což stačí tempu třeba takového BMW M3 E46. Vidět ve zpětném zrcátku 6,2metrového luxusního obra musí být pro řidiče mnichovského kupé zneklidňující, ale i takovou věc tento stroj dovede. Teď jen kde vzít 16 milionů...




































Tento Maybach 62 S z konce výroby má dodnes najeto jen 11 180 kilometrů, po osmi letech na světě stojí 16 milionů Kč. Není divu, svými luxusními libůstkami strčí do kapsy i moderní aut stejného jména. Foto: Thijs Timmermans Waardenburg BV, Mobile.de
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 3 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejčtenější články
Majitelé moderních VW se děsí sahat na volanty svých aut kvůli jejich nebezpečnosti, na automobilku podávají hromadnou žalobu
19.8.2025VW odhaluje nový T-Roc, jako bychom ho dávno neviděli celý bez maskování. Viděli, navíc ani nejde o nové auto
19.8.2025Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025Automobilka dokázala i v roce 2025 spojit 2 059 koní výkonu s ručním řazením, to zní až trochu šíleně
19.8.2025Ruská Tesla konečně dokončila své první sériové auto, od Američanů odkoukala i způsob prodeje
19.8.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.17. 18:21 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch