Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Současné BMW M3 předčasně skončí, bez nástupce. Na vině je obvyklý podezřelý
31.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Automobilky byly zahnány do kouta a musí nyní pečlivě zvažovat, co je pro ně prioritou a co mohou postrádat. Na BMW M3 bohužel zbyl černý Petr.
Před několika málo hodinami jsme probírali překvapivé dopady nových testů spotřeby a emisí aut. Ty mají více zohledňovat skutečný svět a i když se může zdát, že v plné síle udeřily již loni v září, teprve o tom letošním začnou měnit svět aut. I když třeba Mercedes naznačuje, že k revoluci nedojde, nová metodika přiblíží výsledky měření realitě. A to stačí na to, aby to pořádně zatřáslo trhem.
Zmiňovali jsme, že někteří výrobci nestihnou své modely homologovat včas, a proto se na trhu objeví jisté díry. Další typy pak se starými motory neprojdou testy vůbec, a tak z nabídky jednoduše vypadnou bez náhrady. Může zní poněkud překvapivě, že nové testy mají takový dopad, však o nahrazení metodiky NEDC se mluví již hezkých pár let. Nesmíme ale zapomínat na jednu věc - uvedení nového cyklu v život proběhlo pod tíhou Dieselgate rychleji, než původně mělo a výrobci teprve nedávno zjistili, Jaké mají nové testy dopady. A novým zjištěním se musí narychlo přizpůsobit.
Automobilky logicky pracují hlavně na modelech, které jsou pro ně klíčové a které se prodávají v největších množstvích. Na okrajové verze tak jednoduše nezbývá čas a pokud se do hry přidá blížící se příchod nové generace, mohou z nabídky zcela vypadnout bez jakéhokoli přímého nástupce. Přesně tohle se má týkat současného BMW M3, které by bylo jednou z prvních známých „obětí”.
S touto informací přišel obvykle dobře informovaný BMW Blog, dle kterého Němci nestihnou přeplňovaný třílitrový šestiválec včas osadit filtrem pevných částic. S tímto prvkem přitom musí být vůz homologován do 1. června 2018. M3 ovšem, jak jsme zmínili, tento termín nestihne. Automobilka proto má jeho výrobu ukončit již v květnu, tedy o poznání dříve, než se očekávalo. Soustředit se pak bude na příchod nové generace.
Problémy se týkají pouze hůře prodávaného čtyřdvířka, do žádanější M4 BMW ještě investuje a jeho výroba bude dále pokračovat podle původních plánů. V jeho případě se tedy homologace varianty osazené motorem S55 s filtrem pevných částic do zmiňovaného 1. června bez problémů stihne.
My pak jen dodáme, že nová generace M3 má dorazit na trh až v roce 2020, ona prodleva tedy bude jaksepatří dlouhá. Momentálně přitom není úplně jisté, jak se BMW vypořádá se stále přísnějšími předpisy, spekulace ovšem zmiňují dvě možnosti. Tou první je přitom zachování stávajícího agregátu, který bude pouze modernizován a jehož výkon by měl narůst na 475 koní. Tato varianta je ale méně pravděpodobná.
Druhou možností je příchod 48voltového elektrického okruhu, se kterým by přeplňovaný šestiválec byl spřažen. V té chvíli by výkon poskočil na 500 koní, zároveň by přitom došlo na podstatné snížení spotřeby a emisí CO2. Jak ale vše dopadne, to je nyní mimo Mnichov tajemstvím.
Jasné naopak po dnešku je, že na příchod podobných zpráv se musíme v dohledné době připravit. Dnes dostupná nabídka verzí a motorizací řádně prořídne a můžeme jen zopakovat, že pokud máte o některý z dnes nabízených vozů zájem, doporučujeme si jej koupit do léta. Pak už bude výběr o poznání menší a BMW M3 z něj vypadne ještě o pár týdnů dříve...








BMW M3 se na počátku loňského roku dočkalo faceliftu. Jak se přitom zdá, dlouho s ním v nabídce nezůstane
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nejnovější články
Influenceři rozebrali interiér nového Jeepu na díly přímo na autosalonu, aby se vysmáli jeho kvalitě, výrobce marně protestuje
včera
Kanaďané kašlou na snahu tamní vlády nařídit elektrická auta. Nekupují je skoro vůbec a ani se na to nechystají
včera
Šéfdesignéra Jaguaru na hodinu vyhodili, z firmy ho vyvedla eskorta. Stál za absurdní proměnou značky
včera
Manažer Porsche zkouší firmě zachránit tvář, jeho slova o plug-in hybridní 911 ale už nikdo nemůže brát vážně
včera
Nový šéf Stellantisu si přestal brát servítky. EU přesně vysvětlil, co má už teď za následek její zakazování spalovacích aut
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 12.04. 07:27 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 12.04. 07:08 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 12.04. 07:08 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 12.04. 06:57 - Brus
- IT poradna 12.03. 11:44 - pavproch
- GWM STEED 7 12.03. 10:43 - macabe
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.03. 09:10 - pavproch
- BMW Divize 12.02. 14:40 - pavproch
