Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sportovní Volkswageny mohou být jen lepší, divize R má zpátky svého šéfa
2.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Odešel sám dveřmi a vrací se sám oknem, chce se říci. Jost Capito, který stojí za sportovními úspěchy VW v posledních letech se vrací do Německa.
V roce 2012 museli mít fanoušci Fordu oči jen pro pláč. Sportovní oddělení modrého oválu totiž opustil Jost Capito, muž zodpovědný za všechny obdivované Fordy ST a RS předchozích let. Přešel k Volkswagenu, kde se nepostavil jen do čela rallyového týmu, ale zároveň měl stát za sportovní expanzí silničních modelů, které rázem začaly být mnohem zajímavější - však si stačí srovnat naše testy Golfu VI R a Golfu VII R. O čtyři roky později ovšem přišla studená sprcha.
Capito německou automobilku opustil, aby šéfoval stáji McLaren F1. Z dnešního úhlu pohledu můžeme Capitův krok považovat za protřelý, neboť rallyový tým VW opustil na vrcholu a hlavně pár měsíců před smutným rozhodnutím automobilky šampionát opustit. O to více bychom se ale měli divit jeho návratu, který byl aktuálně oznámen. Volkswagen totiž nadále odmítá obnovení závodního týmu. Co tedy bude Capito ve Wolfsburgu dělat?
Pokud doufáte, že se vrátí ke svému původnímu poslání a pošle na trh více ostrých modelů s logem VW, pak doufáte správně. Capito byl totiž nově jmenován šéfem divizí Volkswagen R GmbH i Volkswagen Zubehör GmbH. První má přitom na starosti sportovní modely, druhá pak tovární příslušenství. Dá se tedy předpokládat, že dostaneme více aut i doplňků nebo je přinejmenším dostaneme v lepší podobě.
Nic bližšího o novém angažmá nebylo zmíněno, zabrousit tedy můžeme na skok k McLarenu. Tam byl Capito najat Ronem Dennisem, který ovšem loni musel firmu, se kterou byl spojen po několik desetiletí a jíž prakticky vybudoval k dnešnímu obrazu, opustit. Nové vedení pak na vedlejší kolej poslalo i Capita, tomu se ovšem podobná pozice nelíbila a McLaren opustil zcela.
Nyní je tedy známý manažer zpátky v prostředí, ve kterém fungoval po čtyři roky. Předtím vedl veškeré sportovní aktivity zmiňovaného Fordu, ještě před nástupem k modrému oválu působil nějaký čas u týmu Sauber F1 a počátky jeho kariéry jsou pro změnu spojeny s prací pro Porsche.






Jost Capito se po pár měsících u McLarenu F1 vrací zpátky k Volkswagenu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
před 10 hodinamiMuž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
9.8.2025
Nejnovější články
Majitelé Tesel okouší odpor značné části veřejnosti. Už i auta jako toto ztrácí hodnotu raketovým tempem
před 3 hodinamiModerní „obdoba Modelu T” od Fordu je fraška. O nic převratného by nešlo ani před 5 léty, a to si další roky počkáme
před 5 hodinamiÚchvatný nový „analogový” supersport s V12 manuálem a nízkou hmotností je nadějí, že vše ještě není ztraceno
před 6 hodinamiŠéf Mercedesu, který chtěl zakázat vlastním zákazníkům spalovací auta od roku 2030, teď volá po zrušení jejich zákazu od roku 2035
před 8 hodinamiNástupci nechtěných elektromobilů Fordu jsou u ledu, dědicové firmy ale přesto dál blouzní v elektrické křeči
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva