Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Svět má možná nové nejrychlejší auto historie, padnout mohla i meta 500 km/h
15.10.2020 | Petr Prokopec
Na stejné silnici, na které získal skalp Bugatti dosavadní rekordman, mohl pokořit dosud nemyslitelné mety stroj amerického SSC. Jisté to ale zatím není, značka si s oficiální zprávou dává načas.
Doplněno 15.10.: Podle níže přiložené reportáže televize KPVM, která se pokusu přímo účastnila, ke zdolání rekordu skutečně došlo a čekáme pouze na upřesnění od výrobce, zda padla meta 450 nebo rovnou 500 km/h. Článek byl rozšířen odpovídajícím způsobem.
V létě loňského roku Bugatti jako první překročilo se sériovým vozem metu 300 mil v hodině (482,7 km/h) a dostalo se i za metu 490 km/h. V době stanovení rekordu sice Chiron Super Sport 300+ nebyl veřejně k dispozici, to ale později Bugatti napravilo. K zapsání vozu do Guinnessovy knihy rekordů ale nedošlo, neboť ač maximálku ověřila organizace TÜV, šestnáctiválcový hypersport projel testovací dráhu Ehra-Lessien pouze v jednom směru kvůli obavám z bezpečnosti jízdy tím opačným.
Oficiálně tedy světovým rekordmanem zůstává Koenigsegg Agera RS, který v roce 2017 v americké Nevadě na uzavřené silnici State Route 160 jel oběma směry průměrnými maximy 277,9 mil v hodině - 447,2 km/h. Před pár dny měl ale přinejmenším jeden z těchto rekordů padnout.
Před uplynulým víkendem totiž úřady v Nevadě znovu uzavřely zmíněnou silnici, a to kvůli „speciálnímu dvoudennímu filmovému natáčení“. Lokální média pak dodávají, že za vším stojí automobilka SSC North America (původně známá jako Shelby SuperCars), která se měla pokusit o „stanovení pozemního světového rychlostního rekordu pro produkční vozy“ a podle televize KPVM uspělo.
SSC zatím potvrdilo jen tolik, že se o pokoření zmíněného milníku snaží. Nicméně už neřeklo, zda byly laťky nastavené Bugatti či Koenigseggem o víkendu překonány. Dané spekulace však značka vítá a dodává, že přijde s oficiální tiskovou zprávou. Podle KPVM už má jít jen o konkrétní hodnotu a materiály dokumentující úspěch.
Americká automobilka celému světu už kralovala v letech 2007 až 2010 s předchozím modelem Ultimate Aero, který po dvou protiběžných jízdách dosáhl průměru 256,18 mil v hodině (412,2 km/h). Vůz tehdy poháněl 6,35litrový osmiválec o výkonu 1 305 koní. Nová Tuatara pak sice zůstává u koncepce V8, objem však v jejím případě klesl na 5,9 litru. Výkon však oproti tomu zamířil nahoru, a to na 1 369 koní. Daného čísla nicméně Tuatara dosahuje při spalování běžného 91oktanového benzinu. Pokud však do jejích nádrží nalejete biopalivo E85, můžete počítat rovnou s 1 774 koňmi. Přičemž právě s tímto nastavením hodlá SSC ony historické tabulky přepsat.
Lze už jen dodat, že kromě pohonné jednotky je velkým trumfem SSC také nejlepší aerodynamika v této třídě, koeficient odporu vzduchu amerického hypersportu totiž činí pouhých 0,279. Designér Jason Castriota pak zmiňuje, že Tuatara byla navržena tak, aby byla stabilní a předvídatelná i při rychlostech výrazně přesahujících 300 mil v hodině (483 km/h) a auto by mělo být schopné zdolat i hranici 500 km/h. Tak uvidíme, zda to vyjde, nebo alespoň v případě hranice 447,2 km/h už dokonce vyšlo.






SSC Tuatara je možná novým nejrychlejším vozem světa, oficiální potvrzení však zatím chybí. Foto: SSC North America
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 5 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 5 hodinamiSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 6 hodinamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 7 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 9 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva