Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla dodala zákazníkovi další nové auto bez brzdové desky, prvotní „řešení” servisu je neskutečné
28.2.2022 | Petr Miler
Když se to stalo poprvé, příznivci Tesly zpochybňovali, že k tomu vůbec mohlo dojít. A pokud k tomu přece jen došlo, pak šlo jistě jen o izolovaný případ nesvědčící o ničem zvláštním. Ani jedno zjevně není pravda, neobvyklý navíc není ani šlendrián oficiálního servisu.
Člověk je tvor chybující a dokud auta budou dělat lidé - nebo budou procesy vedoucí k jich výrobě řídit lidé -, pak k omylům nepochybně bude docházet. Je za hranicí smysluplné efektivity jakékoli činnosti se všem chybám vyhnout, nakonec je přes veškerou snahu děláme i my. Když ale na nějakou chybu přijdeme, snažíme se zjistit její příčiny a upravit způsoby vzniku a kontroly článků tak, aby se neopakovala.
Něco takového by mělo fungovat všude, soudě dle roky trvajících problémů Tesly s kvalitou jejích aut si ale nejsme jisti, zda to funguje právě tam. A pokud ano, pak to rozhodně nepřináší kýžené ovoce. Zmiňovali jsme už nespočet případů, kdy i nadšení příznivci značky popsali své nové auto jako šmejd, a to nezřídka i v případě, kdy šlo o absolutní vrcholy nabídky v ceně několika milionů korun. Tesla navíc nejenže dělá pořád ty samé chyby kolem dokola (třeba problémy se spasováním karoserie i interiéru jsou už legendární), přidává také další a stále bizarnější projevy nedbalé montáže a nedostatečné kontroly kvality.
Jeden takový se objevil zkraje letošního roku, kdy jedna ze zákaznic značky po dodání auta zjistila, že na autě chybí jedna z brzdových desek. Tedy ona nezjistila přímo to, všimla si jen podivného zvukového projevu, když ale auto svěřila servisu, bylo jí řečeno, že velké, těžké a výkonné auto má holt hlučnější brzdy a dál se řeč nevedla. Teprve později s pomocí nezávislého mechanika poukázala na skutečný problém a přiměla Teslu k nápravě.
Někteří tomu nevěřili, další hovořili o případu, který se stane „maximálně jednou za 10 let”. Ani jedno z toho ale není pravda. Netušíme, kolikrát k něčemu takovému reálně došlo, další potvrzený případ ale pochází z Kanady, kde byl tamní klient značky jménem Alex konfrontován s tímtéž. Nešlo o Model 3, ale o Model Y, a protože brzdová deska chyběla na vnitřní straně zadní brzdy - a majitel nejspíše moc intenzivně nebrzdil -, nebyl zpočátku problém příliš patrný. Postupem času, zřejmě jak se třmen brzd dále zarýval do kotouče, se ale od zadního kola začaly ozývat stále horší zvuky, a tak se Alex obrátil na servis.
Tentokrát mu v servisu neřekli, že je všechno „v cajku”, chování techniků je ale znovu nepochopitelné. Ačkoli viděli, že na autě už delší čas chybí brzdová deska, viděli rozedřený kotouč i poškozený třmen, do auta jen - údajně kvůli nedostatku dílů - doplnili chybějící desku a nechali majitele s vozem dále jezdit. To je neuvěřitelný šlendrián a mohou jen děkovat bohu, že majitel brzdné schopnosti auta dále příliš nevyužíval. Není možné na autě nechat rozedřený kotouč a třmen - jsou to velmi namáhané díly, jejichž poškození může vést k nerovnoměrnému zahřívání a prasknutí některého z komponentů. S tímto poslat někoho na silnici? To je znovu neuvěřitelná nedbalost.
Naštěstí pro servis i majitele si na toto řešení začal záhy stěžovat sám vůz, prý kvůli nedostatku brzdové kapaliny. To je nepravděpodobné, že by se reálně stalo, mohlo ale dojít k jejímu přehřívání a toto byl výsledek. Auto tak skončilo v servisu podruhé, kdy majitel dostal náhradní Model S a posléze došlo k výměně kompletní zadní brzdy, pochopitelně v záruce. Konec dobrý, všechno dobré? Jak se to vezme.
Sám majitel není z věci bůhvíjak nadšený, třebaže říká, že zůstává značce nakloněn: „Tyto problémy ohrozily celou moji rodinu, mám dvě malé děti a velkého psa. Nás pět často jezdí v Tesle, protože důvody, proč jsme ji koupili, byly pohodlí, praktičnost a bezpečnost. Bezpečnostní faktor nás ale velmi zklamal a má důvěra byla bohužel narušena. Ačkoli to není v porovnání s ostatními lidmi tolik, doporučil jsem 12 dalším, aby si koupili Teslu kvůli mému nadšení. Ale v posledních dnech si říkám, zda sám dál věřím své vlastní propagaci Tesly. Tento problém mohl stát život někoho z mé rodiny, nebýt mé zvědavosti a možná čirého štěstí,“ řekl k věci Alex. Některé chyby je holt těžké odpustit a nedbalá kontrola brzdového systému - a k tomu i absurdní „řešení” problému ze strany servisu - patří mezi ně.






Tesla Model Y může být jakkoli zajímavým autem, pokud jej ale výrobce dodává bez klíčové části brzdového systémů a ještě není schopen problém rozumně řešit, je to na pováženou. Ilustrační foto: Tesla
Zdroj: Drive Tesla Canada
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
před 2 hodinamiElektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
před 3 hodinamiAutor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
před 5 hodinamiKorejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
před 6 hodinami„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva