Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla kapitulovala, odlétávající kusy střech vyřeší pro ni zcela neobvyklým způsobem
26.11.2020 | Petr Prokopec
Mluví se o tom už dlouho, Tesla se ale jako skoro vždy stavěla k řešení liknavě a neudělala to, co by na jejím místě udělala snad každá jiná automobilka. K tomu svolila, až když nemohla jinak.
Tesla nevyrábí kvalitní automobily, což ukazují nejen zkušenosti majitelů, ale i respektované studie. Sama firma si toho musí být dobře vědoma, neboť zákazníky postupně omezuje v možnostech se koupených aut zbavit, současně ale jednak minimalizuje své náklady a jednak pečlivě dbá o svou image. A tak se zásadně vyhýbá svolávacím akcím - problémy nejraději řeší na dálku aktualizacemi softwaru, nebo nijak.
V tomto kontextu je mimořádně vzácné, že z popudu úřadů teď k jedné svolávací akci musela přistoupit. A není malá. Týká se 9 136 exemplářů Modelu X, které byly vyrobeny v období od 17. září 2015 do 31. července 2016. Důvodem jsou odlétávající střešní panely, tedy problém, který automobilka dlouho popírala. Nakonec ale kapitulovala a musela uznat, že jsou špatně připevněné.
Na toto téma bylo již sepsáno mnoho článků, fanoušci značky i samotná Tesla ale problém zpochybňovali. Autoři videí a fotografií dokumentující tyto patálii byli označováni za falzifikátory, jimž nejde o nic jiného než o poškození automobilka. Nyní ovšem NHTSA potvrzuje, že realita je odlišná. Dotyčným zjevné nešlo o nic jiného než o to, aby upozornili na problematický výrobek, neboť u Tesly se s nimi tradičně nikdo nechtěl bavit.
Dlouholetá ignorace tedy značku nyní bude něco stát. NHTSA totiž zjistila, že Tesla při uchycení střešních panelů u elektrického SUV používá uretanové lepidlo. Pokud ovšem to je aplikováno na místech, kde chybí základní barva, pak může dojít k selhání spoje a tedy následně k uvolnění střechy. Znovu se tak potvrzuje, že lakovna je jedním u nejproblematičtějších oddělením Tesly.
Nyní tedy servisní techniky čeká nový příděl práce, neboť u každého z inkriminovaných vozů musí provést test pevnosti spoje. Opravené pak budou ty elektromobily, u kterých dojde na selhání. To by si ovšem NHTSA měla pohlídat, neboť právě činnost servisů je pro Teslu další bolístkou.






Majitelé Tesel Model X se konečně mohou těšit na jistou nápravu problematických střešních panelů. Automobilka kapitulovala až po letech marných stížností. Ilustrační foto: Tesla
Zdroj: NHTSA
Bleskovky
Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
před 3 hodinamiRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
včeraUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025
Nejnovější články
Ruská Tesla konečně dokončila své první sériové auto, od Američanů odkoukala i způsob prodeje
před hodinouAutomobilka dokázala i v roce 2025 spojit 2 059 koní výkonu s ručním řazením, to zní až trochu šíleně
před 2 hodinamiDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
před 3 hodinamiVW odhaluje nový T-Roc, jako bychom ho dávno neviděli celý bez maskování. Viděli, navíc ani nejde o nové auto
před 4 hodinamiMercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 14:06 - GeneHawkins
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.18. 21:22 - Vrooom
- Onboard videa 08.17. 21:20 - M.Z.
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB