Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla v druhém kvartálu 2015 ztrojnásobila ztrátu, tratila už 4,5 miliardy Kč
10.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Prodeje Model S a tržby Tesly rostou, ale ztráta je meziročně tronásobná. Oficiálně zdůvodňuje investicemi do továrny na baterie a do výroby Modelu X.
Kalifornská automobilka Tesla dále navyšuje svou ztrátu, jak ukazují výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí roku 2015. Čistá ztráta v druhém čtvrtletí tohoto roku je téměř trojnásobná oproti stejnému období roku 2014, konkrétně 184,2 milionu dolarů (4,48 miliardy korun) oproti 61,9 milionům dolarů (1,5 miliardy korun).
Tato zpráva není moc překvapivá, a to i přesto, že výnosy z činnosti automobilky vzrostly o 21 % na 878 milionů dolarů (21,36 miliardy korun). Zvětšil se také objem produkce, a to velmi výrazně - automobilka prý vyrobila 12 807 Modelů S jen za tohle čtvrtletí, o 46 % více než za stejné období loňského roku. Nový odhad letošní roční produkce zní na 50 tisíc kusů, o 5 tisíc méně, než dosud.
Toto číslo počítá i s Modelem X, který by se měl začít vyrábět na podzim, a to na stejné výrobní lince, na které se vyrábí Model S. Produkce tohoto auta se tak dost pravděpodobně trochu sníží právě ve prospěch chystaného SUV. Podle nových zpráv by se také zkraje roku 2016 měl představit Model III, menší a levnější elektromobil značky Tesla, a do prodeje by měl jít v roce 2017.
Model X také zčásti stojí za navýšením ztráty automobilky, vývoj ani finalizace produkčního auta jistě nejsou levné a továrna v kalifornském Fremontu také potřebuje rozšířit a upravit. Tesla kromě toho investuje také do nevadské gigatovárny na baterie. Ta bude drahá i po všech obrovských dotacích a úlevách, které se automobilce a jejímu šéfovi podařilo vyjednat.
Má-li se Model III představit začátkem roku 2016, tedy už za nějaký půlrok, spousta peněz musí směřovat i do jeho vývoje. Ovšem, máme-li na paměti, že Model S i Model X měly ohromné zpoždění, datům 2016, resp. 2017 pro Model III se příliš nedá věřit. I kdyby Tesla tato data dodržela, podle některých odhadů bude v té době s cenově dostupným elektromobilem už dost daleko za koncernem GM. Tedy, pokud Chevy pustí do sériové výroby model Bolt.
Přes snížení odhadů objemu letošní produkce o 5 tisíc aut, Tesla stále věří, že v příštím roce se podaří vyrábět - a také prodat - 1 600 až 1 800 aut týdně. To by znamenalo 83 200 až 93 600 aut ročně a to je opravdu velký skok oproti současnému stavu. Jistě, obliba SUV znamená, že se Model X bude pravděpodobně prodávat docela slušně, ale s takto velkým nárůstem bychom byli opatrní. Zejména, bude-li se muset koncem letošního roku výroba jednoho auta zpomalit, aby mohlo být vyráběno druhé.
Spolu s růstem ztráty také klesá zásoba peněz Tesly, a to už od prosince loňského roku. Tehdy byla na hodnotě 1,9 miliardy dolarů (46,2 miliardy korun), nyní je to 1,15 miliardy dolarů (27,9 miliardy korun). Podle Deepaka Ahuji, finančního šéfa Tesly, se značka nedostane k pozitivnímu cash flow v letošním roce, stane se to prý spíše začátkem roku 2016.

Elon Musk, šéf automobilky Tesla, nad výsledky jen vesele krčí rameny





















Prodeje Tesly Model S rostou, ztrátu automobilky ale (také) to jen prohlubuje
Zdroj: Wall Street Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před 2 hodinami
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    