Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tradiční dealer VW začal před vraty jeho továrny nabízet čínská auta, to je pro Němce teprve rána
10.5.2023 | Petr Prokopec
Automobilky jako VW si myslí, že mohou lidem diktovat, co si od nich koupí, a kolik peněz za to zaplatí. Realita je jiná. Dealeři ji vidí a nebudou věčně čekat, až se ta která automobilka umoudří. Změna sortimentu je pak jen další ránou pro vyhlídky evropských výrobců.
Automobilky dnes mohou být rády, že koronavirus a reakce většiny světa na něj způsobily značné trhliny v dodavatelských řetězcích. Pomalu opadávající zájem o nové vozy se díky tomu neprojevuje tak moc jako za jiných okolností a klesající prodeje je na co svést. A co je podstatnější, dokonce při tom mohou ještě vydělávat, neboť ještě menší nabídka často nestačila vykrýt menší poptávku, což dává prostor k růstu marží. Kdyby nicméně pandemie nezačala úřadovat a věci zůstaly při starém, bez obřích slev by dnes prodávat nová auta nešlo ani v menší míře než dříve.
Nedostatek čipů a dalších dílů ale dnes už není takovým problémem jako dřív, místo toho mají hlavně evropské automobilky jiné potíže. Kvůli razantnímu zdražování, za kterým více než co jiného stojí vynucovaný přechod na nechtěnou elektromobilitu, totiž objevily skulinu na trhu čínské značky. Ty se od prvního útoku na starý kontinent, ke kterému došlo v předminulé dekádě, poučily. Jejich stávající produkce tak má originální a leckdy i líbivější design než ta evropská. V případě bezpečnosti a provedení interiérů jsou na tom často i lépe, přesto zůstávají levnější.
S čínskými auty se tedy v prodeji setkáváme stále častěji, ne vždy se tak ale děje v nových showroomech. Tyto vozy lákají i tradiční dealery jiných automobilek, které někdy až zabedněně ignorují signály od svých vlastních zákazníků naznačující, že se nabídka té které značky vzdaluje jejich představám, popř. se stává příliš drahou. Dealer si něco takového dovolit nemůže, na podobné signály musí být velmi citlivý. Nakonec chce prodávat, a tak dříve nebo později logicky začne mít blíže ke značkám, které nabízí příhodnější a dostupnější vozy. A protože řada zákazníků netíhne jen k určité značce aut, ale také k určitému dealerovi, s jehož službami je spokojena, vystavují se automobilky ještě většímu riziku ztráty klientely než za jinak nezměněných okolností.
V této souvislosti způsobil rozruch krok skupiny Glinicke, která provozuje síť hned 27 dealerství. Tři z nich jsou umístěny v Kasselu, tedy ve městě, poblíž kterého má svou druhou největší evropskou továrnu Volkswagen. Bylo by tak vlastně jen logické, že místní nic jiného než lidový vůz ani nechtějí. Jenže VW se lidem vzdaluje přesně výše popsaným způsobem a Glinicke si nemůže dovolit čekat na to, až to vedení Volkswagenu dojde. A tak se rozhodla jednat sama - začíná prodávat čínské vozy.
Firma tedy začíná prodávat vozy čínské značky BYD. A VW se snad ani nemůže se zlobit, Glinicke si jen hledí svého byznysu a svých zákazníků, na které Wolfsburg kašle. Dá se čekat, že na takové kroky bude docházet stále častěji, což jen usnadní vstup Číňanů na evropské trhy a dál zkomplikuje pozici VW a spol. ve snaze prodávat drahé a nechtěné. Nakonec uznejte sami, že když tato auta začnou prodávat věrohodní dealeři, bude to tu mít konkurence z Říše středu o poznání snazší, pakliže nabídne solidní vozy za lepší ceny.
Tímto směrem věci pořád tlačí jedna jediná věc - dogmatické lpění na elektrifikaci osobní automobilové dopravy za jakoukoli cenu. Že se k němu snížili politici, nepřekvapí. Ale že se do propasti s úsměvem vrhají i automobilky, které mají o nezájmu koncových zákazníků o drahé elektromobily od dealerů stejné zprávy jako my, to je dokola zarážející. Ale kdo chce kam...




Atto 3 zvaný též Yuan Plus je konkurencí pro Volkswagen ID.3. Oproti německému elektromobilu je ale levnější, zároveň i působí atraktivněji. A teď ho nabízí i tradiční dealer VW v Kasselu, kolik budíčků Němci ještě potřebují? Foto: BYD
Zdroj: Focus
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před hodinou
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
- Jose Antonio Rueda může odletět domů 29.10.2025
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur 29.10.2025
Nejnovější články
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před hodinou
 Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro
 před 2 hodinami
 Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard
 před 4 hodinami
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 včera
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter