Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Únik předčasně odhalil hned tři nové VW, jeden se u nás může stát modlou
18.6.2020 | Petr Prokopec
Zatímco čínská metropole se znovu uzavírá, čínské ministerstvo průmyslu jede na plné obrátky. Právě tamní registrace designů německých novinek propálila Arteon Shooting Brake a dvě elektrické ID.
Čína stěžejním trhem téměř pro všechny automobilky, a to i přesto, že tamní prodeje začaly klesat dlouho před příchodem koronaviru. Není proto vlastně divu, že všichni výrobci začali bít na poplach, když pandemie uzavřela továrny, showroomy a zákazníky v jejich domovech. Navíc se infekce záhy přesunula také na další kontinenty, což u všech značek vedlo k miliardovým ztrátám. Když se tedy začaly restrikce uvolňovat, jásalo se na všech frontách a výrobci obnovili své plány. Jedním z nich je nepřekvapivě i Volkswagen, který chystá hned tři novinky.
Všechny tyto vozy si nyní můžeme představit s předstihem, neboť výrobci musí v Číně před každou oficiální premiérou zaslat snímky chystaných nezakamuflovaných modelů tamnímu ministerstvu průmyslu a informačních technologií. To má přitom k tajemství stejný vztah jako celé země k duševnímu vlastnictví - velmi brzy jsou tak k dispozici komukoli.
Vidina nemalých prodejů je i zde jistě důvodem, proč výrobci proti těmto praktikám neprotestují. Bohužel to pro ně znamená i to, že jejich čínská konkurence proslulá kopírováním má o trochu více času, aby přišla se svým levnějším pojetím. Volkswagen ale nejspíše doufá, že lidé budou toužit hlavně po originálu. Prvním z chystaných modelů je Arteon Shooting Brake, který se nicméně bude prodávat jako CC Shooting Brake.
Právě tohle stylové kombi by se mohlo stát modlou i u nás, neboť k dispozici bude také v Evropě. Oproti liftbacku narostlo do délky ze 4 865 na 4 869 milimetrů, jeho rozvor však zůstává nezměněn, stejně jako šířka. Otázkou je výška, neboť ze snímků jsou jasně patrné černé plastové lemy naznačující, že půjde o verzi ve stylu Alltracku. Možné je tak i zvýšení podvozku. Dokud však nebude 24. června novinka představena oficiálně, můžeme v tomto směru pouze tápat. Pohon všech kol nicméně k dispozici bude, byť standardně Shooting Brake počítá jen s přední hnanou nápravou.
Pod kapotu se nastěhuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který bude naladěn na 186 nebo 220 koní. Jejich přenos pak vždy dostane na starosti sedmistupňový automat. Tím jsou ale dostupné informace u konce, snad kromě skutečnosti, že zákazníci dostanou na výběr 18palcová nebo 19palcová litá kola. Přesunout se tedy můžeme k dvěma dalším předčasně odhaleným novinkám, kterými jsou elektrická SUV ID.4 X a ID.4 Crozz.
Oba vozy jsou postavené na platformě MEB, přičemž počítají s elektromotorem o výkonu 204 koní usazeným na zadní nápravě. Pakety baterií by měly být shodné s evropským hatchbackem ID.3, maximálně tedy SUV nabídnou dojezd okolo 500 km. Ten je však vypočítán na základě neaktuálního cyklu NEDC, realita tedy bude podstatně nižší. Ostatně sám VW u ID.3 zmiňuje, že v reálu může zvládnout zhruba 390 km.
Rozdíly mezi oběma verzemi jsou pak ve stylu a světlé výšce. ID.4 X míří trochu konzervativnějším směrem, přičemž je 4 612 mm dlouhý a 1 640 mm vysoký. Crozz se oproti tomu více přiblížil zemi (1 629 mm) a hlavně jeho přední nárazník není tak předsunutý. Na délku mu tedy naměříme jen 4 592 mm, rozvor 2 765 mm je pak shodný jak pro obě verze, tak pro ID.3. Zmínit pak ještě můžeme šířku 1 852 mm vlastní taktéž oběma SUV.
Tím jsme se dostali na konec informačního pramene, přičemž také v tomto případě je premiéra na spadnutí. Do prodeje mají elektrické novinky zamířit ještě letos, byť je otázkou, jak vše ovlivní v úvodu zmíněný koronavirus. Ten se do Číny vrací ve druhé vlně, přičemž hlavní ohnisko je v Pekingu. Ten není od Changchunu, kde VW sídlí a má dvě továrny, není příliš vzdálen. Je tak dost možné, že dojde na další omezení, letošek bude zkrátka ještě zajímavý.








Volkswagen chystá Arteon Shooting Brake, jenž se v Číně bude prodávat stejně jako spřízněný sedan pod názvem CC
Zdroj: Autohome China
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. včera 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely včera 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu 18.12.2025
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejnovější články
VW zastavil prodej jednoho ze svých elektrických propadáků na klíčovém trhu. Dealeři varují, že už se nevrátí
před 2 hodinami
Výrobce elektromobilů svým posledním krokem nechtěně přiznal, jak ohromně tato auta ztrácejí hodnotu
včera
Ironie: Automobilka vrátila do nabídky prý přežité motory V8. A teď je chce tolik lidí, že je nestíhá vyrábět
včera
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
včera
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.20. 08:32 - Brus
- Volkswagen obecne 12.19. 23:44 - mattonecz
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
- PF 2022 až 2026 12.19. 15:21 - pavproch
- BMW Divize 12.19. 14:32 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
