Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Unikátní dieselový kombík BMW jako ojetinu nikdo nechce, v parádním stavu čeká na šanci už rok
28.8.2022 | Petr Miler
BMW upravených divizí Individual dnes není zase tak málo, před 20 léty to ale byla výjimečná věc. Tehdy i dnes ale bylo a je krajně neobvyklé, aby byla investice do rozsáhlé individualizace spojena s obyčejným naftovým modelem. Zde se to stalo, prodat tento vůz je ale zjevně oříšek.
Divize Individual automobilky BMW vznikla kvůli těm nejnáročnějším zákazníkům značky. Jejím úkolem bylo dbát na detaily i exkluzivitu upravovaných aut, specifické prvky výbavy tak byly vyráběny ručně, aby podtrhovaly mimořádné nároky majitele vozu. Postupem času se její zásah stal mnohem širším a dnes jsou logem Individual označeny i relativně běžně dostupné materiály či barvy, před 20 léty ale bylo takto upravené BMW pořád něco.
Přesto ani tehdy nebyly vyladěné drahé modely typu M5 Individual ničím raritním, dnes vám ovšem ukážeme něco docela jiného, co by výjimečné bylo i dnes. Navíc jde o vůz z dob, kdy divize BMW Individual existovala jen pár let a podobné stroje se do její péče nedostávaly prakticky vůbec.
Jedná se o model 530d Touring generace E39, už tehdy nejtuctovější provedení pětky. Taková auta si lidé obvykle kupují jako nezdolné služebníky, ne jako alternativu k domácím mazlíčkům. Nedokážeme si představit mnoho majitelů, kteří by místo investice třeba do osmiválcového motoru nebo rovnou verze M5 sáhli po plejádě individualizačních úprav, které z obecně tuctové řady 5 udělají světový unikát. Tohle auto nicméně nevzniklo přičiněním koncového zákazníka, ale někoho ze samotné automobilky. Ten vůz nechal vyrobit pro prezentační účely jako ukázku schopností tehdy nové divize Individual. Proč spojil obyčejný motor s extra provedením a výbavou, nevíme, ale prostě to udělal.
Jiný takto vyparáděný exemplář prý na celém světě nenajdeme a s ohledem na jeho specifikaci tomu nemáme problém věřit. Kombík v obecně vzácné barvě Messing Metallic (tedy mosazné metalíze) byl vyroben v roce 2002 a s jiným si ho nespletete. Světle hnědá metalíza na přání ladí s přepychovým interiérem vybaveným světlou kůží a jakýmsi žluto-zeleným obložením palubní desky. Nechybí spousta doplňkového příslušenství v podobě nejlepších sedadel s elektrickým ovládáním a vyhříváním, dvojitých skel dveří nebo navigačního systému.
Na tachometru má 227 tisíc kilometrů, takže se opravdu nejedná o garážovou královnu, ale podívejte se, v jakém stavu se auto do dnešního dne dochovalo. Kabina je zbavena většiny stop po dlouholetém používání, opticky je auto opravdu v pozoruhodně dobrém stavu. Zbytek nijak zvlášť pozoruhodný není - pod kapotou plně vybaveného BMW se skrývá řadový naftový šestiválec s třílitrovým objemem. Automatická převodovka přenáší 177 kW (241 koní) na zadní kola, která mají za sebou i odnímatelné tažné zařízení. Po technické stránce má být též vše v pořádku, auto má pečlivě vedenou servisní historii.
Auto se dostalo do rukou prodejce z nizozemského Nibbixwoudu (to je skutečně jméno města) a nemáme problém věřit tomu, že dosavadní majitelé museli tento vůz opravdu milovat, když jej po 20 let udržovali v takové kondici. Nikdo další se ale do party k nim přidat nechce. Vozu si v prodeji všímáme už od konce loňského léta, v prodeji tedy byl i v dobách všeobecné ojetinové mánie, přesto se jej nedaří „udat”. Svůj podíl na tom může mít i relativně vysoká cena 12 950 Eur, tedy asi 319 tisíc Kč, pro milovníky 530d E39 to ale za takovou vzácnost (navíc v takovém stavu) nemusí být nemístně mnoho. Přesto vůz zjevně nikdo nechce - že by mosazný kombík s žluto-zeleným interiérem nikoho dalšího nelákal? To je úskalí individuálních úprav, šité bývají na míru jedinému člověku...




































Podobně vyparáděné BMW 530d Touring E39 existuje jen jedno jediné, v takovémto stavu je přes vyšší nájezd výjimečnou nabídkou. Přesto jej nikdo nechce, tento stav bude brzy trvat rok. Foto: Reijmann. Automotive, publikováno se souhlasem
Zdroj: Marktplaats
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Audi zřejmě vysychá kasa, rozprodávat začalo své historické závodní speciály. Tyto jdou „na porážku” jako první
3.4.2025Dobíjecí Volva, kterým hrozí požár, jezdí i v Česku. Jejich nabíjení by se měly vyvarovat stovky zdejších majitelů
3.4.2025Víme víc o návratu Clarksona, Hammonda a Maye na obrazovky, vypadá to na tradiční ždímačku peněz
3.4.2025Nová, zatím jen elektrická generace legendárního auta se letos prodává hůř než jeho 15 měsíců nevyráběný spalovací předchůdce
3.4.2025Úplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva