Už skoro zapomenutá Škoda ani jako ojetina neláká, k mání je ale skoro za pakatel

Svého času se prodávala lépe než Superb, postupem doby ale sešla z očí a dnes už pomalu schází i z mysli. Však si sami řekněte, kolikrát jste si vzpomněli na nějaký Roomster? Dnes jej jako ojetinu můžete mít od 40 tisíc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Už skoro zapomenutá Škoda ani jako ojetina neláká, k mání je ale skoro za pakatel

26.8.2021 | Petr Prokopec

Už skoro zapomenutá Škoda ani jako ojetina neláká, k mání je ale skoro za pakatel

/

Foto: Škoda Auto

Svého času se prodávala lépe než Superb, postupem doby ale sešla z očí a dnes už pomalu schází i z mysli. Však si sami řekněte, kolikrát jste si vzpomněli na nějaký Roomster? Dnes jej jako ojetinu můžete mít od 40 tisíc.

Současnou nabídku Škody vám jistě představovat nemusíme, ostatně z nemalé části se neliší již několik dekád. I nyní v ní tedy najdete Octavii, Fabii či Superb, tak jako tomu bylo v roce 2003, kdy mladoboleslavská automobilka na autosalonu ve Frankfurtu odhalila koncept Roomster. Ten byl přijat s nadšením, načež bylo rozhodnuto o sériové výrobě. Ta se nicméně oproti studii poněkud lišila, neboť narostla v rámci délky i rozvoru. Slibovala tak více praktičnosti než koncept, což jen umocnil příchod bočních zadních dveří na obou stranách, nikoliv jen na jedné.

Přes tyto modifikace se Roomster v jednom ohledu nezměnil. Sériový model, stejně jako koncept, vyrukoval se zadním bočním oknem, jež bylo o poznání větší než to přední. Daný prvek u zákazníků zabodoval, v letech 2007 až 2009 se tak Roomster prodával dokonce lépe než zavedenější Superb. Zájem publika se nicméně již v té době začal stáčet od MPV, poklesu prodejů tak nezabránil ani facelift, jenž byl odhalen v roce 2010. A stejně tak nerozdmýchla zájem ani verze Scout uvedená v roce 2007.

Před šesti lety tak Škoda výrobu definitivně ukončila a s ohledem na měnící se situaci na trhu dokonce za pět minut dvanáct odpískala hotovou druhou generaci, která stála na základech Volkswagenu Caddy. Roomster se tak stal minulostí, na níž si dnes již řada lidí ani nevzpomene. Pokud vám ovšem jeho velká boční okna stále nedají spát, lze zmínit, že ceny ojetin startují adekvátně nízko malému zájmu o něj - již okolo 40 tisíc korun. Je nicméně třeba dodat, že do bazarů či za předchozími majiteli byste neměli vyrážet bez zkušeného mechanika.

Dle dat německého TÜV Reportu totiž Roomster nemá zrovna dobré renomé. Prakticky ve všech věkových kategoriích jde o nejhůře hodnocený model Škody, jenž se často dostává do podprůměru. Sázkou na relativní jistotu jsou tak vlastně jen osmi- a devítileté exempláře, jež chátrají o trochu lépe než většina trhu. A to vlastně i ve srovnání s vlastními sourozenci, neboť stejně stará Fabia a Octavia jsou na tom na základě výsledku technických kontrol hůře, jakkoliv s prvním zmíněným je spojen i nižší průměrný nájezd.

Nač si tedy dávat pozor? Začněme tím, že problémem není koroze, stejně jako vydrží tlumiče a pružiny. Platí to i pro Scout, jenž umožňoval výlet do lehčího terénu. Nicméně tím jsme vyčerpali bezproblémové oblasti. V případě pohonných jednotek je třeba počítat s úniky oleje, u jedna-dvojky se trhá rozvodový řemen a turbodmychadla se s narůstajícím nájezdem stávají hlučná, až odejdou zcela. Opotřebované či prokluzující jsou také spojky automatu DSG, menší abnormality pak vykazují i klouby řízení.

Za spolehlivá nelze považovat ani světla, a to jak přední, tak i zadní a směrová. Zkontrolovat je třeba rovněž brzdové kotouče, stejně jako chod parkovací brzdy. A také výfuk, elektrické ovládání oken či gumové těsnění oken a dveří. Kromě toho mohou rachtat špatně uchycená sedadla, špičkový není ani příjem radiového signálu. Jak je tedy evidentní, nízká cena je vykoupena opravdu velkým rizikem, že do oprav nakonec nainvestuje více, než jste zaplatili za samotnou ojetinu.

Na druhou stranu, pokud se vám povede sehnat zachovalý kousek, můžete si mnout ruce radostí. Jen málokterý vůz je totiž zejména v zadní části natolik praktický. Škoda zadní lavici rozdělila v poměru 40:20:40 a umožnila, aby zadní sedadla šlo posunout podélně i napříč, a to po odstranění toho prostředního. Vyndat z vozu lze ovšem komplet celou lavici, díky čemuž objem zavazadelníku narůstá na 1 810 litrů. To je o 315 více, než nabízí o poznání delší VW Golf Variant.

Můžeme pak už jen dodat, že paleta nabízených pohonných jednotek byla opravdu pestrá, žádný motor ale nebyl zaměřen na jízdní dynamiku. Prioritou byla spíše nízká spotřeba, což plně odpovídá definici rodinného vozu. Jak jsme tedy zmínili, bez zkušeného mechanika na nákup nevyrážejte, jinak si namísto užívání kvalit Škody Roomster budete užívat jen účtů ze servisu.


Už skoro zapomenutá Škoda ani jako ojetina neláká, k mání je ale skoro za pakatel - 1 - Skoda Roomster ojetina ilustracni foto 01Už skoro zapomenutá Škoda ani jako ojetina neláká, k mání je ale skoro za pakatel - 2 - Skoda Roomster ojetina ilustracni foto 02Už skoro zapomenutá Škoda ani jako ojetina neláká, k mání je ale skoro za pakatel - 3 - Skoda Roomster ojetina ilustracni foto 03
Škoda Roomster již na počátku své kariéry zaujala asymetrickými bočními okny. Foto: Škoda Auto

Už skoro zapomenutá Škoda ani jako ojetina neláká, k mání je ale skoro za pakatel - 4 - Skoda Roomster ojetina ilustracni foto 04Už skoro zapomenutá Škoda ani jako ojetina neláká, k mání je ale skoro za pakatel - 5 - Skoda Roomster ojetina ilustracni foto 05Už skoro zapomenutá Škoda ani jako ojetina neláká, k mání je ale skoro za pakatel - 6 - Skoda Roomster ojetina ilustracni foto 06
Tento prvek si vůz ponechal i po faceliftu, spárován pak byl rovněž s verzí Scout. Ten se přitom lišil jen specifickým bodykitem, světlou výšku i pohon předních kol ale již sdílel s regulérním provedením. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.