Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V prodeji se objevila Alfa, která se stala noční můrou jednoho dlouhodobého testu
29.7.2019 | Petr Prokopec
Obvykle z inzerce vytahujeme auta, která z nějakého důvodu stojí za to koupit. V tomto případě berte totéž spíše jako varování před tím, co raději nekoupit.
Dlouhodobé testy novinářských vozů nejsou nikterak neobvyklé, během několika měsíců se totiž o dané technice přeci jen dozvíte daleko více než za pouhý týden. Automobilky v tomto případě riskují trochu více, neboť se sice mohou dočkat jak přívalu nekonečné slávy, tak samozřejmě i zásadní kritiky, která může ovlivnit jejich prodeje. Z toho důvodu se nezřídka stává, že vozy pro novináře jsou vyráběny trochu jiným způsobem než zbytek produkce. Stejně tak je však běžné, že různé magazíny hodlají zůstat maximálně nezaujaté, a proto si ona auta nepůjčují, ale rovnou kupují jako běžní zákazníci.
Do druhého tábora patří i americký magazín Car and Driver, který do své dlouhodobě testované flotily svého času pořídil Alfu Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. Tedy naprostý vrchol v rámci italských snah o návrat na výsluní. Tuto verzi pohání 2,9litrový šestiválec twin-turbo s kořeny u Ferrari, jehož 510 koní míří na zadní nápravu. Pohonná jednotka je spárována s osmistupňovým automatem, od počátku testu pak vůz najel 43 334 mil (69 724 km). Stále tedy můžete počítat se zárukou, která je omezena nájezdem 50 tisíc mil (80 450 km).
Giulia QV je nabízena za 42 tisíc dolarů (cca 965 tisíc Kč), zatímco obvyklá tržní cena u takto ojetého vozu se pohybuje o 15 900 USD (cca 365 tisíc Kč) výše. Zdá se tedy, že tu máme vskutku lákavou nabídku, zvláště když řeč je o 14 měsíců starém voze. Je tu však jeden zásadní problém, a tím je spolehlivost. S touto vlastností si testovaný vůz nikdy netykal, během dlouhodobého testu strávil 80 dní neboli téměř dva a půl měsíce (či také více než sedminu z celkové doby vlastnictví prvního majitele) v servisu na záručních opravách.
Magazín Car and Driver přitom prakticky v každé recenzi zmiňoval, že pokud Alfa Romeo byla schopná provozu, pak nebyl důvod k vráskám. Nicméně kvůli nekonečnému ohňostroji světýlek, která se průběžně objevovala na palubní desce, nakonec každou projížďku byla spojena s obavami, zda se z ní novináři vrátí. Giulia QV se tedy suma sumárum jeví jako velmi zábavný, ale zcela nespolehlivý vůz, který byste měli vlastnit jen za předpokladu, že se opájíte sebemrskačstvím.
Něco takového samozřejmě příliš nenadchlo jak samotnou automobilku, tak i celou řadu majitelů, kteří v reakci na výstupu Car and Driveru kontrovali zkazkami o neprůstřelné kvalitě. Povětšinou s ní však byly spojené vozy, které ještě nemají najeto ani 6 000 mil (9 654 km) na tachometru. Je tedy možné, že i je potkají těžkosti, kvůli nimž svůj názor změní. Stejně jako je samozřejmě možné, že budou mít štěstí na kus, u kterého veškerá ozubená kola zapadla pěkně do sebe.
Pokud tedy chcete naplnit ono pořekadlo, dle kterého každý automobilový nadšenec musí alespoň jednou v životě vlastnit Alfu Romeo, máte ideální příležitost, pakliže chcete poznat vlastnictví aut této značky ze všech stran. Je pochopitelně možné, že už se všechny dětské nemoci vozu podařilo vychytat a dále už to bude jen spolehlivý stroj. Poněkud pravděpodobnější ale je, že se kolotoč potíží bude točit dál. Ostatně, s Alfami si užila své většina členů naší redakce a byly to též vášnivé časy...












Po 14 měsících užívání a necelých 70 tisících najetých kilometrech vypadá nabízená Alfa Romeo Giulia QV stále zachovale...
...problémem však je mizerná spolehlivost, ze které byl magazín Car and Driver velmi rozčarován. Sedminu času z jeho vlastnictví strávil v servisu
Zdroj: La Fontaine přes Jalopnik
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 8 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 10 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 11 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
dnesPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva