Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Veřejný nepřítel Tesly má úspěch, jeho Modelu S s V8 už tleskají i fanoušci značky
27.1.2021 | Petr Prokopec
Ještě donedávna byl zatracován a fanoušci Tesly mu komplikovali život, jak jen mohli. Nyní však stále více lidí chápe, proč předělává elektromobil na vůz se spalovacím motorem.
Po skoro roce s koronavirem může být náročné zavzpomínat na dobu před příchodem pandemie. Pokud se vám to nedaří, jen připomeneme, že v roce 2019 bylo prakticky všude plno jedné švédské školačky, která za bouřlivého potlesku křičela na politiky světa, že jí zničili život. A jakkoliv se zpočátku zdálo, že Greta Thunberg na svou stranu strhává stále více lidí, stále větší hysterie, která ji obklopovala, měla ve finále zcela opačný účinek. Ne, že by se lidé začali chovat neekologicky, spíše začali používat zdravý rozum.
Podobně se začíná jevit situace okolo Riche Benoita, který na YouTube provozuje kanál Rich Rebuilds. Ten začal být v loňském roce začal solí v očích fanoušků elektromobilů a zejména příznivců Tesly, neboť se rozhodl, že Model S osadí benzinovým motorem. Něco takového je pro vyznavače kultu Elona Muska pomalu svatokrádež, načež Benoist začal mít na YouTube nemalé problémy. Jeho videa totiž příznivci Tesly označovali jako závadná a automatické algoritmy se postaraly o dočasné zablokování jeho kanálu, čím pochopitelně Richovi ublížili i finančně.
Benoit svým krokem rozhodně nechtěl celému světu ukázat, že se zbláznil a nyní hodlá modré planetě pořádně zavařit objemným osmiválcem. Místo toho ho k výměně elektrického ústrojí za spalovací v podstatě donutila sama značka. Ta totiž sice soustavně mluví o ekologii, nicméně svá slova již nepodporuje činy. O náhradních dílech tedy majitelé mohou pouze snít. A pokud dojde na opravy havarovaných exemplářů, jež na silnice vracel mimo jiné právě Benoit, jejich vlastníci nemají k dispozici nejen dobíjení zdarma, ale ani rychlonabíječky.
Tedy jinými slovy, Tesla sice mluví o ochraně přírody a ovzduší, ovšem ve finále jí jde jen a pouze o to, aby si lidé kupovali její auta nová. Ta stará by pak evidentně měla být sešrotována, a to klidně i jako zánovní, neboť opravit je prakticky nelze. Něco takového ale za ekologický přístup nelze považovat ani stěží. A evidentně to nechápe nejen Rich, nýbrž stále více lidí, kterým Benoit konečně otevřel oči. Jeho videa tak již nejsou nahlašována jako závadná, naopak jim palce nahoru dávají i fanoušci Tesly, kterým se začíná stále více příčit právě ona absence náhradních dílů.
Prozatím nemá Rich vyhráno, jeho konání stále provokuje, mnozí lidé ale již dávají najevo i svou natěšenost na benzinový Model S. Vůz by totiž logicky měl být výrazně lehčí než elektrický originál. A co více, oproti němu by řidiče mohl daleko více zapojit do hry, neboť do vínku dostane šestistupňovou manuální převodovku. Právě ta byla nyní instalována, což ovšem znamená, že Rich má za sebou tu lehčí (třebaže jistě ne lehkou) a před sebou těžší část práce. Nyní totiž musí vymyslet, jak hnací ústrojí oživit.
Benoit doufá, že bude moci použít elektronické moduly z Tesly, nicméně je možné, že nakonec bude muset znovu sáhnout po komponentech General Motors. Stejně tak ovšem musí vyřešit, kam umístit chladiče či výfukové ústrojí. Podstatné nicméně je, že práce neustávají a projekt se neustále hýbe kupředu.
Nás již nyní zajímá, co nastane na konci. A nikoliv jen z pohledu fanoušků nebo Richových odpůrců. Otázku totiž vzbuzuje i legálnost vozu, respektive to, zda bude připuštěn do běžného provozu. Sami však doufáme, že ano, neboť jen tak dokáže Rich přesvědčit ještě více lidí, že to není on, kdo dělá něco špatného. A Tesla snad poté následně zařadí náhradní díly do své nabídky.



Rich Benoit nechce svým projektem škodit přírodě. Právě naopak jím poukazuje na tu skutečnost, že navzdory svým slovům se zrovna ekologicky nechová právě kalifornská automobilka. Ilustrační foto: Tesla
Zdroj: Rich Rebuilds@YouTube
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejčtenější články
Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva