Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Viceprezident Fordu chce vydělat miliony tím, že nectí přání svého zaměstnavatele
1.12.2020 | Petr Prokopec
Stále tragikomičtějších rozměrů nabírá situace okolo historicky nejdražšího modelu Fordu. Sama automobilka dělala velké tance okolo výběrů zákazníků a způsobu jeho používání, její vlastní viceprezident ale auto očividně koupil z ryze spekulativní důvodů.
V roce 2015 byla celému světu představena druhá generace Fordu GT. Modrý ovál tehdy oznámil, že každoročně vznikne pouze 250 exemplářů a kvůli omezené dostupnosti automobilka odstartovala poměrně nedůstojnou šarádu související s výběrem zákazníků. Jakkoliv bylo skrze média prohlašováno, že přednost dostanou hlavně fanoušci Fordu, kteří s vozem budou jezdit a užívat jej odpovídajícím způsobem, reálně značka na čekací listinu zanesla hlavně celebrity. Herec John Cena přitom celé divadlo završil tím, že svůj exemplář prakticky ihned prodal.
Ford GT se nicméně nedostal pouze do garáží společenské smetánky, část produkce z prvního modelového roku 2017 si koupilo vedení firmy. Hned první dva vyrobené exempláře putovaly k rukám Billa Forda Jr., prezidenta automobilky a jednoho z potomků zakladatele, a Marka Fieldse, někdejšího generálního ředitele značky. Další kousek si převzal Moray Callum, viceprezident designu modrého oválu.
Vzhledem k tomu, že Callum vedl celý tým, který šestiválcový supersport stvořil, pak vlastně vůči tomu, že mu jeden exemplář byl přiklepnut, nelze nic namítnout. Jenže to by jej také musel používat tak, jak si automobilka výslovně přála při výběru zákazníků. Nicméně na to bohužel nedošlo, k dnešku Callum s Fordem GT najel pouhých 204 mil (328 km), takže s ním v podstatě pořádně nevyjel. A co více, svůj vůz nyní prodává, načež je zjevné, že spíše jen zneužil své pozice k tomu, aby spekulativní operací vydělal miliony.
Jako nový stál totiž supersport Fordu zhruba půl milionu dolarů (cca 10,96 milionu Kč), ovšem dnes se ojeté kousky prodávají za minimálně dvojnásobek. Callumův vůz ale nejspíše vyšplhá na ještě vyšší sumu, už jen kvůli jménu autora. Ten si jej navíc nechal vyrobit ve velmi zajímavé specifikaci, neboť karoserie je lakovaná červenou Liquid Red Metallic, zatímco uvnitř najdeme paket Re-Entry zahrnující bílou kůži.
Ve výsledku bychom se tedy vůbec nedivili, kdyby někdo dal ochutnat Fordu jeho vlastní polívčičku a hnal značku k soudu. Callum samozřejmě má na prodej plné právo, zvláště když dodržel dvouletou klauzuli, nicméně daný krok z morálního pohledu působí opravdu nedobře. Značka totiž odmítla řadu lidí, kteří by s vozem skutečně jezdili, a to jen kvůli lidem, kteří jej koupili jako investici. Přitom hlásala opak. A problém je to ještě větší ve chvíli, kdy jde o zaměstnance Fordu, který by přání svého zaměstnavatele měl ctít více než kdo jiný.
Jak jsme tedy zmínili již mnohokrát, celá tato šaráda je opravdu nedůstojná a vrhá špatné světlo nejen na značku, která si kritiku pochopitelně plně zaslouží, tak na samotný vůz, který je v tom takříkajíc nevinně.









K mání je Ford GT, který patřil designovému viceprezidentovi značky Morayi Callumovi, který chce i na neježdění s ním vydělat těžké peníze. Vypadá podobně jako jeden z těch, který se objevil na oficiálních prezentačních fotkách značky. Ilustrační foto: Ford
Zdroj: Canepa
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 7 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 8 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 10 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 11 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
