Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen nabídne více ostrých modelů, Jost Capito chce i odlehčený Golf GTI
20.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Úkol zní jasně: větší výkon, nižší hmotnost. Volkswagen navíc hodlá při vývoji zúročit zkušenosti, které od příštího roku získá Polo WRC.
Současná nabídka značky Volkswagen je natolik široká, že i my občas potřebujeme nápovědu, abychom na nějaký model nezapomněli. Pokud by však po nás někdo chtěl vyjmenovat vozy sportovní, byli bychom hotovi jedna dvě. Fanoušci značky s námi asi nebudou souhlasit, ale skončili bychom patrně někde kolem čísla nula - třeba i vrcholný Golf R sice není špatné auto a už vůbec není pomalé, jenže to samo o sobě na tomto poli prostě nestačí. Vědom si toho je i Jost Capito, který v květnu letošního roku opustil Ford, aby mohl u VW šéfovat divizi motorsportu. Muž zodpovědný za produkty typu Focus RS totiž chce, aby obdobné laťky ve svém segmentu nyní nastavoval jeho nový chlebodárce.
To znamená, že v brzké době bychom se mohli dočkat řady nových sportovních modelů s logem Volkswagenu ve znaku. Přičemž Capitova pozornost nebude upřena pouze na Golf nebo Passat, ale rovněž na Toureg, který by tak mohl začít výrazně konkurovat svému prozatím sportovnějšímu dvojčeti, Porsche Cayenne. Recept je přitom jasný - rychlé Volkswageny dostanou více síly a shodí pár desítek kilogramů na hmotnosti.
Značka také hodlá od příštího roku sbírat co nejvíce zkušeností v šampionátu rallye, kam vstupuje s modelem Polo WRC. Tento závodní speciál ostatně již svou silniční variantu má schválenou, s ohledem na dávno probíhající vývoj ovšem Capito do jejího naladění příliš nezasáhne. Jeho prvním produktem by tak mohl být odlehčený Golf GTI, o němž se již hezky dlouho spekuluje.
Aktuální nálada u Volkswagenu přitom naznačuje, že verze napěchované karbonem od sníženého podvozku až po Alcantarou potažený strop bychom se opravdu mohli dočkat. Je přitom otázkou, jaký vůz nabídne výkon, minimálně 300 koní je však jistotou. Při ohlédnutí za Capitovou kariérou u Fordu je totiž co překonávat. Dočkáme se tedy na ženevském autosalonu, kde bude debutovat Polo R, nějakého překvapení?















S konceptem GTI si Volkswagen na pařížském autosalonu utrhl ostudu, podvozek byl totiž snížen pomocí pásků. Podobné záležitosti Jost Capito rozhodně nemá v plánu
Sedmá generace VW Golf byla již ve standardu odlehčena, obdobná procedura čeká i ostrou verzi GTI. Jost Capito ovšem hodlá zajít ještě dále
Zdroj: MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 2 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před hodinouMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 2 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 3 hodinamiTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 4 hodinamiStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 13:48 - GeneHawkins
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB