Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen nabídne více ostrých modelů, Jost Capito chce i odlehčený Golf GTI
20.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Úkol zní jasně: větší výkon, nižší hmotnost. Volkswagen navíc hodlá při vývoji zúročit zkušenosti, které od příštího roku získá Polo WRC.
Současná nabídka značky Volkswagen je natolik široká, že i my občas potřebujeme nápovědu, abychom na nějaký model nezapomněli. Pokud by však po nás někdo chtěl vyjmenovat vozy sportovní, byli bychom hotovi jedna dvě. Fanoušci značky s námi asi nebudou souhlasit, ale skončili bychom patrně někde kolem čísla nula - třeba i vrcholný Golf R sice není špatné auto a už vůbec není pomalé, jenže to samo o sobě na tomto poli prostě nestačí. Vědom si toho je i Jost Capito, který v květnu letošního roku opustil Ford, aby mohl u VW šéfovat divizi motorsportu. Muž zodpovědný za produkty typu Focus RS totiž chce, aby obdobné laťky ve svém segmentu nyní nastavoval jeho nový chlebodárce.
To znamená, že v brzké době bychom se mohli dočkat řady nových sportovních modelů s logem Volkswagenu ve znaku. Přičemž Capitova pozornost nebude upřena pouze na Golf nebo Passat, ale rovněž na Toureg, který by tak mohl začít výrazně konkurovat svému prozatím sportovnějšímu dvojčeti, Porsche Cayenne. Recept je přitom jasný - rychlé Volkswageny dostanou více síly a shodí pár desítek kilogramů na hmotnosti.
Značka také hodlá od příštího roku sbírat co nejvíce zkušeností v šampionátu rallye, kam vstupuje s modelem Polo WRC. Tento závodní speciál ostatně již svou silniční variantu má schválenou, s ohledem na dávno probíhající vývoj ovšem Capito do jejího naladění příliš nezasáhne. Jeho prvním produktem by tak mohl být odlehčený Golf GTI, o němž se již hezky dlouho spekuluje.
Aktuální nálada u Volkswagenu přitom naznačuje, že verze napěchované karbonem od sníženého podvozku až po Alcantarou potažený strop bychom se opravdu mohli dočkat. Je přitom otázkou, jaký vůz nabídne výkon, minimálně 300 koní je však jistotou. Při ohlédnutí za Capitovou kariérou u Fordu je totiž co překonávat. Dočkáme se tedy na ženevském autosalonu, kde bude debutovat Polo R, nějakého překvapení?















S konceptem GTI si Volkswagen na pařížském autosalonu utrhl ostudu, podvozek byl totiž snížen pomocí pásků. Podobné záležitosti Jost Capito rozhodně nemá v plánu





Sedmá generace VW Golf byla již ve standardu odlehčena, obdobná procedura čeká i ostrou verzi GTI. Jost Capito ovšem hodlá zajít ještě dále
Zdroj: MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 11 hodinami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 před 3 hodinami
 Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
 před 4 hodinami
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 6 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 7 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter