Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW opět zastavil výrobu v ruské továrně Kaluga, odskáče to i Škoda
4.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Slábnoucí ekonomika Ruska si vybírá svou daň, nové automobily se prodávají méně než loni. Samotný Volkswagen přitom propadl více než česká značka.
O situaci na ruském trhu jsme se zmiňovali několikrát, naposledy pak v souvislosti s dočasným pozastavením výroby automobilky AvtoVAZ. Ta však není jediná, která v „Putinově carství“ nenachází dostatek zákazníků, obdobný problém má třeba také koncern Volkswagen Group. Je proto jen logické, že Němci následovali ruského příkladu a na pět pracovních dnů rovněž vypnuli montážní linky v továrně Kaluga. Pozastavení výroby je přitom již druhé během krátké doby a asi nebude poslední.
Abychom ovšem nepředbíhali a zbytečně nespekulovali, vraťme se k jisté realitě. Ta počítá s odstávkou v průběhu příštího týdne, přičemž podle mluvčího koncernu jde o přizpůsobení produkce „všeobecné ekonomické situaci v Rusku“. Slábnoucí Rubl však není jediným důvodem, proč zákazníci nesahají po nových automobilech, tím dalším jsou sankce Evropské unie a Spojených států.
Kvůli tlaku Západu se totiž aktuálně v Rusku každý zajímá spíše o to, zda bude mít „co do pusy“, než o koupi nového vozu. Pozastavení výroby je tak logické, zvláště při pohledu na konkrétní čísla. Za prvních devět měsíců letošního roku totiž koncern VW Group v Rusku prodal 193 354 exemplářů, tedy o 13 procent méně než loni.
Samotný Volkswagen přitom musí čelit 20procentnímu poklesu zájmu publika, zatímco Škoda, která v továrně Kaluga vyrábí modely Fabia a Octavia, ztratila oproti loňsku jen dvě procenta. Situace však přesto není nejrůžovější, zvláště když v září německý koncern musel ze stejných důvodů uzavřít montážní linky na deset dní.
Jsme tedy opravdu zvědavi, jak se situace do konce roku vyvine. Jak jsme ale uvedli již na počátku, s obdobným reportem ještě počítáme. Ukrajinská krize totiž nesměřuje ke svému závěru, pročež ani nelze počítat s vylepšením ekonomické situace země.
V ruské továrně Kaluga se nevyrábí pouze Volkswagen Polo či Tiguan, ale také Škoda Fabia a Octavia
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Pneu koutek 04.18. 21:52 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch