Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vychytralí spekulanti skupují cinknutá TDI, vrací je VW s obrovskými zisky
3.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Řada lidí přišla na další způsob, jak zbohatnout na kauze Dieselgate. Za málo vykupují vozy s TDI EA 189, až za dvojnásobek je prodávají zpět VW.
O kauze Dieselgate jsme již napsali všelicos. Víte tedy, že na evropském kontinentu probíhá masivní svolávací akce, zatímco v Americe přistoupil Volkswagen k vykoupení aut osazených motory TDI EA 189. Momentálně přitom není až tak úplně jisté, co se se statisíci odloženými vozy stane, dost možná však skončí ve šrotu. Pokud německá automobilka nedosáhne dohody s americkými regulátory na schůdném způsobu opravy, nebude už moci statisíce Golfů, Jett, Passatů a dalších modelů znovu pustit do prodeje. A vývoz do jiných zemí je též zapovězen.
Nic z toho není novinka, stejně jako fakt, že Volkswagen se snaží být velkorysý a inkriminované vozy vykupuje s nebývalou štědrostí. Ruce pryč dala automobilka jen výjimečně, a to pouze u těch aut, kde byl jasný vandalismus jejich majitelů či jistá „vyčůranost“ související s oholením vozidel až na kost. Mnozí totiž takto chtěli kromě oné velkorysosti VW ještě něco vydělat na trhu s náhradními díly.
Jak se ale nyní ukazuje, kromě těchto vypečených ptáčků se zjevně po celých Státech najde řada spekulantů, kteří vykupují od dosavadních majitelů jejich dieselová auta a ty následně vrací Volkswagenu za ono štědré „výkupné”. Přitom vydělávají nemalé sumy, v průměru prý činí zisk na každého takovém autě zhruba pět až šest tisíc dolarů (cca 126 až 152 tisíc korun), někdy i více. VW jednak auta vykupuje za relativně vysoké sumy, jednak je k těmto částkám přidávána ještě nemalá kompenzace, obojí dle komplikovaného schematu.
V tuto chvíli se vám jistě krade na mysl otázka, proč někdo prodá auto překupníkovi za nižší sumu, než aby vyinkasoval větší peníze přímo od Volkswagenu. Však omezení jsou v tomto směru minimální, pro všechny - dohoda umožňuje vrátit dnes VW s veškerými kompenzacemi i auto, které jste koupili klidně včera nebo předevčírem. A můžete jich vrátit klidně deset za den (což prý někteří dělají), nikdo se na nic neptá.
Inkriminované vozy je možné takto vracet až do konce roku 2018 a limit je v podstatě jediný - souvisí s 28. červenem 2016, kdy automobilka dosáhla dohody s regulátory. Pokud někdo vůz zakoupil mezi zářím 2015, kdy skandál vypukl a 28. červnem 2016, kdy bylo schváleno řešení, musí se o kompenzaci od VW rozdělit i s předchozím majitelem auta. To ale platí jen v případě, že si předchozí majitel do 45 dnů od 28. června 2016 přihlásil jako někdo, kdo dříve vlastnil jeden z vozu vhodných k výkupu. Bude-li tento vůz později vykoupen, dostane část kompenzace. Pokud k přihlášení nedošlo, jde celá částka znovu za aktuálním majitelem. A pokud byl vůz koupen po 28. červnu, může jej aktuální majitel vrátit VW bez jakýchkoli limitů.
Děje se tedy to, že překupníci v minulosti kupovali a nyní stále kupují auta od předchozích majitelů, a to ideálně taková, u nichž neexistuje žádné omezení pro vyplacení kompenzace jejich směrem. Původní majitel sice i dnes může přijít k VW a auto mu vrátit sám, někteří to ale prostě nedělají. Překupníci tvrdí, že dohoda je přes masivní medializaci komplikovaná a lidé neví, že auta mohou vracet i dnes, přestože dosud nepodnikli žádné kroky tímto směrem. Jiní to ví a chtějí se vyhnout složitému papírování s tím spojeným a další prostě preferují vrabce v hrsti místo holuba na střeše - překupník jim pod nosem zamává s balíčkem dolarů, větší peníze od VW jsou v tu chvíli něco vzdáleného.
Pro spekulanty to sice znamená nemalé výdaje spojené nejen s nákupem, ale také s placením pojištění, nicméně na základě zkušeností s dvoulitrovými turbodiesely mohou počítat až s 55procentním ziskem. Na svých dvorcích proto rádi na ubytují desítky či dokonce i stovky aut, která Volkswagenu postupně vracejí.
Zdroje aut s problematickými 2,0 TDI možná vysychají, plánuje se ale i podobný výkup modelů koncernu VW s motory 3,0 TDI a ve hře je i podobná akce koncernu FCA, který se čerstvě namočil do podobného skandálu. V jejich případě sice zatím neexistuje žádné pravomocné nařízení, nicméně také v tomto případě byly objeveny nesrovnalosti v softwaru. Dojde-li na výkup i v tomto případě, můžeme očekávat, že „křečci”, jak se lidem „křečkujícím” problematická TDI začalo přezdívat, budou mít žně ještě pěkně dlouho...




















Volkswagen vykoupil již statisíce dieselových aut, mnohé z nich však evidentně nikoliv od původních majitelů
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 7 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 8 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 10 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 11 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
