Ze změny jména Volkswagenu se vyklubala totální blamáž, šéfa může stát místo

Ani na vteřinu nebudeme věřit komukoli z Volkswagenu, že takto byla celá věc zamýšlena. Něco se hodně nepovedlo a my se zatím můžeme jen ptát, co bylo vlastně původním záměrem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ze změny jména Volkswagenu se vyklubala totální blamáž, šéfa může stát místo

31.3.2021 | Petr Miler

Ze změny jména Volkswagenu se vyklubala totální blamáž, šéfa může stát místo

/

Foto: Volkswagen

Ani na vteřinu nebudeme věřit komukoli z Volkswagenu, že takto byla celá věc zamýšlena. Něco se hodně nepovedlo a my se zatím můžeme jen ptát, co bylo vlastně původním záměrem.

Včera jsme vás informovali o úmyslu Volkswagenu změnit své jméno v USA na Voltswagen. Jakkoli to může znít podivně, smyslem mělo být udělání tlusté čáry za „dieselgatovou” minulostí značky, která je v USA vnímána mnohem intenzivněji než v Evropě. A současně naznačení oddanosti elektrické budoucnosti.

Znělo to podezřele, zvláště s ohledem na blížící se 1. duben, hned několik zdrojů z automobilky ale potvrdilo, že to je míněno vážně. Totéž oficiálně potvrdil i jeden z mluvčích, takže to skutečně nevypadalo jako žert, pořád jsme si ale nebyli jisti tím, zda to přece jen žert být nemá - zda VW s tímto oznámením, ač v původně uniklé tiskovce datované k 27. dubnu s datem platnosti od 1. května, nechce jen rozvířit vody a nakonec svůj přístup obhájit tím, že přece nechtěl provalit aprílový vtípek.

To by se dalo pochopit. Kéž by to ale bylo aspoň tak.

VW postupoval úplně jinak. Ještě během včerejšího dne, tedy 30. března, vydal onu tiskovou zprávu, kde změnu avizoval. Jméno Voltswagen se objevilo na jeho oficiálním webu, doteď jej vidíme na oficiálním Twitteru i s avízem změny, vznikl nový, klasicky stylizovaný nápis a média pochopitelně informovala svět o tom, že to opravdu nebyl žert. Jenže dnes už většinu těchto věcí v oficiálních kanálech nenajdete. Tiskovka byla opět smazaná, na americkém webu VW pro zákazníky už také nic není a níže přiložený tweet zřejmě také nevydrží věčně.

Automobilka zkrátka po pár hodinách vše stáhla s tím, že to byl marketingovou kejkli snažící se upozornit na elektrické snahy VW při příležitosti vstupu modelu ID.4 na americký trh. Tomu ale se vší úctou nevěříme ani na vteřinu, ani na pikosekundu. Jen totální marketingový barbar by podobnou věc pouštěl do světa tímto způsobem - takto vše akorát zmátlo média, investory, zákazníky, všechny. Nezůstává po tom nic dobrého, je to totální blamáž.

Kdyby to VW nemyslel vážně, mohl vše pustit ven 1. dubna. A to i když se dříve vše provalilo. Na apríla je tolerováno skoro vše, lidé by se zasmáli se slovy: „Tak to přece jen byl apríl...” a nic by se nedělo. Sám fakt, že s tím VW šel ven o dva dny dříve i přes ono předchozí provalení, naznačuje, že to myslel vážně a maximálně tuto změnu urychlil. A i kdyby cokoli, proč tedy bylo téměř vše rychle smazáno?

Že realita byla jiná, než VW dnes tvrdí, nasvědčují i naše informace od zdroje přímo z centrály VW ve Wolfsburgu, podle nějž šlo o iniciativu Scotta Keogha, bývalého marketingového guru Audi a dnes šéfa Volkswagenu v USA, který vše vymyslel bez vědomí německého vedení automobilky. Tomu se ale přes inklinaci k elektromobilitě taková změna velmi nelíbila, proto po pár hodinách muselo vše pryč. A snaha vše zakamuflovat jako marketingovou akci je jen pokus udržet si vlastní tvář.

Pod Keoghem se tak nyní má houpat židle, neboť dopady jeho aktivity jsou rozsáhlé a povětšinou nejsou vnímány libě. Ať se ale stalo cokoli, toto se zkrátka nepovedlo. Jako vážně míněná věc, jako původně aprílový žert i jako marketingový kousek je to zkrátka blamáž se spíše negativním než jakkoli pozitivním efektem.


Ze změny jména Volkswagenu se vyklubala totální blamáž, šéfa může stát místo - 1 - VW logo zmena jmena 2021 blamaz 01
Změna Volkswagenu na Voltswagen nebyla žert, včera byla i pomocí této grafiky oficiálně představena. Nakonec ale bylo vše staženo. Zůstal jen tweet níže, který ale též nebude věčný. Grafika: Volkswagen

Zdroj: Volkswagen

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše