Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Hamburk to chce taky: do roku 2034 zakáže vjezd všem autům, bez rozdílu
17.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Hamburk chce snížit kvalitu života regulacemi za její zvýšení. Jen o emise nejde, zákaz má platit i pro „čisté” elektromobily, netýká se jen autobusů.
Druhé největší německé město Hamburk představilo světu svůj geniální plán, jak se učinit zelenější, nebo co vlastně. Do dvaceti let tak má „eliminovat potřebu aut ve městě”, tedy reálně auta zakázat, a to tentokrát včetně elektromobilů. Má být rozvinuta infrastruktura, založená na veřejné dopravě, bicyklech a chůzi.
Existuje argument, že centrum města je pro provoz automobilů nevhodné z toho důvodu, že se do něj automobily nevejdou. Socialisté nám jistě prominou šťouravou poznámku, ale když jsme se naposledy zabývali velikostí dopravních prostředků, byl autobus násobně větší a mnohem méně obratný než auto. Tento argument může fungovat třeba ve starém Nice nebo v Benátkách, kde uličky skutečně mají zhruba dva metry na šířku, pokud vůbec existují, ale nikoliv v Hamburku.
Povšimněte si prosím také, že zákaz vjezdu se má týkat všech osobních aut včetně elektromobilů a naopak autobusy mají zůstat v provozu. Podobné nápady tu přitom už byly, taková Velká Británie, Holandsko, Francie nebo i celá EU to ale zas tak prudce nevidí, do zakazování elektromobilů se nehrnou. Hamburský přítstup však právě tímto prvkem jasně ukazuje, že o nějaké „přímé emise” či podobné záležitosti, tu jednoznačně nejde, protože to by elektromobily v provozu zůstaly a naopak by skončily autobusy.
Téměř 40 % Hamburku jsou prý zelené plochy, plán je chce propojit cyklostezkami a chodníky, aby lidé při pohybu ve městě auto nepotřebovali. Mluvčí Angelika Fritsch řekla: „Jiná města, jako např. Londýn, také mají zelené zóny. Ta naše však bude unikátní v tom, že bude pokrývat celé město, od okrajových částí až po centrum. Za 15 až 20 let budete moci město zažít jen na kole nebo pěšky.” Okrajová sídliště nejsou zrovna místy, která bychom nutně museli 'zažít na kole', ale problém to bude představovat spíše pro místní občany.
Představte si, že v Hamburku bydlíte, ale často jezdíte mimo město autem. Kam dáte svůj vůz? Na velké placené parkoviště za město? Jak dobře bude hlídané? A kdo vám do bytu donese novou skříň z obchodního centra za městem, které bude se zákazem aut ve městě vzkvétat ještě více? Autobus může být nacpaný a řidič vás do něj s balíkem klidně přes dva metry dlouhým nemusí pustit.
Nejde však jen o místní obyvatele, Hamburg je jedním z největších evropských přístavů. Když něco připluje lodí, musí se to přeložit a dopravit dál. K tomu slouží kromě vlaků také nákladní auta. Bude se tedy všechno překládat na vlaky, které to dovezou třeba do Berlína, kde budou čekat kamiony, aby to rozvezly na místa určení?
Ať je to maskováno jak chce, Hamburk chce jen a pouze omezit osobní svobodu tamních obyvatel. Argument snižování emisí neobstojí, protože to by tam nesměly mít povolen vjezd ani autobusy. A o kvalitu svého života se dnes stará každý sám (nebo se o to přes všemožné příkazy a zákazy snaží), a pokud si myslí, že kvalitu jeho života vylepší vůz se sedmilitrovým osmiválcem, podobný zákaz by kvalitu jeho života nutně snížil. Nehledě na to, že úřad mu nemá co mluvit do prostředků přepravy.
Doufejme, že si vlády, ať už městské, národní nebo nadnárodní, těmito nesmysly pod sebou řežou větev, a že občané otevřou oči, nahlédnou pod zelenou slupku rudých snah a začnou podobné věci razantně odmítat. Orwellův román 1984 nebyl návodem k použití...
Hamburk by měl za 20 let chodit pěšky, jezdit na kole nebo využívat autobusů. Prý kvůli emisím a nedostatku místa na auta
Vlevo staré město Hamburku, vpravo staré město Nice. Opravdu se do Hamburku auta nevejdou?
Zdroje: The Independent, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva