I v Česku žádanou ojetinu kupte raději ve starší generaci, novější je dražší a poruchovější

Obvykle platí, že čím novější auto koupíte, tím lepší vůz dostanete a tím více za něj také musíte zaplatit. V tomto případě se ale něco nepovedlo, více bolení hlavy způsobí novější vůz.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

I v Česku žádanou ojetinu kupte raději ve starší generaci, novější je dražší a poruchovější

30.8.2021 | Petr Prokopec

I v Česku žádanou ojetinu kupte raději ve starší generaci, novější je dražší a poruchovější

/

Foto: Hyundai

Obvykle platí, že čím novější auto koupíte, tím lepší vůz dostanete a tím více za něj také musíte zaplatit. V tomto případě se ale něco nepovedlo, více bolení hlavy způsobí novější vůz.

V září loňského roku korejská automobilka představila Hyundai Tucson čtvrté generace, které zaujalo hlavně neobvykle stylizovanou přídí s „neviditelnými” světlomety. Značka je zasadila do čelní masky, ve které se „zviditelní” až ve chvíli, kdy vůz nastartujete. Kromě toho dorazila plug-in hybridní i prodloužená verze, jakkoliv zrovna o té si Evropa může nechat zdát. Stejně tak může být nový Tucson pouhým snem pro řadu zákazníků, neboť k mání je dnes od 530 tisíc korun (navíc po jakési pofidérní, 70tisícové prémii, standardně stojí 600 tisíc), což není zrovna láce.

Nicméně pokud zamíříte na trh s ojetými vozy, můžete pořádně ušetřit. Druhá generace korejského SUV, které se v Evropě prodávalo jako ix35, je momentálně v použitelném stavu k mání od zhruba 150 tisíc korun. Na tu třetí, která se již vrátila ke globálnímu označení Tucson, je pak třeba ještě o nějakých 100 tisíc víc, za což nabídne modernější vzhled i výkonnější a méně žíznivé motory. Nikoli však spolehlivější auto.

Začneme u druhé generace, s níž je spojena kritika směřující hlavně na zaolejované spojky a hluk opotřebovaných ložisek. Občas také dochází na poruchu startéru, selhání ABS a poškození turbodmychadla u dvoulitrového turbodieselu. Vyměnit je docela často nutné přední i zadní světlomety. To naštěstí nebude takový náklad jako v případě novinky, kde to bude znamenat položku ve výši nejméně vysokých desítek tisíc korun.

Problémy jsou spojené rovněž s podvozkem, mimo to se zde již začíná výrazně projevovat koroze. Nesmíme totiž zapomínat, že ix35 dorazilo již v roce 2009. Nástupce, tedy Tucson, se ukázal o šest let později, a na podobný nešvar netrpí. V případě světel již to ale neplatí, opět jsou problematická, zvýšenou pozornosti při koupi pak věnujte brzdám včetně té parkovací. Věcí neznámou u Tucsonu jsou naštěstí netěsnosti motoru.

Pokud ale dojde na četnost poruch, je jasným vítězem v souboji těchto dvou modelů starší vůz. V TÜV Reportu je třetí generace opravdu bita a u tří- až čtyřletých aut tak Tucsonu patří až 112. příčka ze 129, tedy úplný chvost. Naopak u osmi- až devítíletých aut, tedy modelu ix35, je to o mnoho lichotivější 69. pozice. Jednooký mezi slepými? Něco tak, přesto je patrné, že starší auto je citelné odolnější, novější vůz je v poměru k průměrnému nájezdu jedním z nejhůře hodnoceních aut vůbec a doporučení Němců skutečně nemá.


I v Česku žádanou ojetinu kupte raději ve starší generaci, novější je dražší a poruchovější - 1 - Hyundai ix35 a Tucson test ojetiny ilustracni foto 01I v Česku žádanou ojetinu kupte raději ve starší generaci, novější je dražší a poruchovější - 2 - Hyundai ix35 a Tucson test ojetiny ilustracni foto 02I v Česku žádanou ojetinu kupte raději ve starší generaci, novější je dražší a poruchovější - 3 - Hyundai ix35 a Tucson test ojetiny ilustracni foto 03
Druhá generace Hyundai Tucson byla v Evropě k mání jako ix35. Mezi nejstaršími ojetinami na tom není až tak úplně zle, výčet problémů navíc není nejširší. Foto: Hyundai

I v Česku žádanou ojetinu kupte raději ve starší generaci, novější je dražší a poruchovější - 4 - Hyundai ix35 a Tucson test ojetiny ilustracni foto 04I v Česku žádanou ojetinu kupte raději ve starší generaci, novější je dražší a poruchovější - 5 - Hyundai ix35 a Tucson test ojetiny ilustracni foto 05I v Česku žádanou ojetinu kupte raději ve starší generaci, novější je dražší a poruchovější - 6 - Hyundai ix35 a Tucson test ojetiny ilustracni foto 06
Třetí generace je na tom paradoxně mnohem hůř. Mezi nejmladšími vozy patří mezi vůbec nejhůře hodnocená auta dle TÜV Reportu. Podobně je na tom sice i Škoda Superb či VW Passat, ty ale mají na kontě v průměru dvojnásobný nájezd. Foto: Hyundai

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.