Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jak co nejrychleji zbavit auto námrazy na sklech? Chytrý postup ušetří čas i trápení
2.1.2021 | Mirek Mazal
Pokud neparkujete v garáži, ranních patálií s namrzlými skly auta se v zimě nezbavíte. Jak se s nimi tedy poprat co možná nejrychleji a nejelegantněji?
Letošní zima není k řidičům nejvlídnější a předpověď pro další dny naznačuje, že to horší teprve přijde. Největší nepříjemnosti připravují rána, kdy starosti s „rozmrazováním” auta zažívají všichni, kteří nemají to štěstí a parkují mimo garáž nebo nemají vůz vybavený nezávislým topením. Každý řeší tuto nepříjemnost po svém - někdo zkrátka vezme škrabku a oddře si své, další si sednou do auta a čekají, až se na místě vyhřeje. A jiní riskují a s mizerným výhledem na všechny strany vyrazí na cestu.
Ani jedna z těchto cest ale není ideální - některé jsou zdlouhavé, další zbytečně pracné, jiné nesmyslně nebezpečné. Správným postupem se přitom lze těchto patálií zbavit relativně rychle a s výsledkem, který vás bude těšit. Stačí se držet kombinace triků, která se osvědčila jako nejefektivnější.
Pochopitelně, stále se neobejdeme bez dobré škrabky na sklo - každý nechť si vybere tu, která mu sedí nejvíce. Po příchodu k vozu není nejlepší se hned pustit do škrabání, lepší je odemknout vůz, nastartovat motor a pustit výhřev zadního okna. Šťastlivci s elektrickým vyhříváním toho předního okna mají částečně vystaráno stiskem příslušného tlačítka, ale zbytek je odsouzen podniknout další krok. Následuje zapnutí topení na maximální možnou teplotu a navedení foukaného vzduchu na čelní sklo.
Není z toho potřeba mít strach, postupným zahříváním sklo na rozdíl od jeho polévání horkou vodou nepraskne, neboť topení se bude zahřívat pomalu a stejně pozvolna bude rozehřívat i sklo. Třetím bodem celé akce je zapnutí vnitřního okruhu. Recirkulace uvnitř zamezuje přístupu studeného vzduchu zvenčí, topení tak rychleji zahřeje vzduch v kabině. Problém je, že dva poslední kroky v moderních autech často nelze provést současně, zůstaňte tedy alespoň u maximálního proudu vzduchu na čelní sklo.
Až poté je čas vystoupit znovu ven a pustit se do manuálního čištění námrazy na vozidle. Začít je dobré u bočního prosklení, které bývá vzhledem ke své velikosti namrznuté relativně málo a díky tloušťce i ploše skel také nejdříve povolí. S tím si tedy poradíte rychle a než se tak stane, topení dostane chvíli času na zahřátí čelního skla, které naopak bývá namrznuté nejvíce. Díky tomu se alespoň částečné uvolní vrstva ledu z předního okna, jehož očištění vám pak půjde snáze.
Pokud byste chtěli postup dále urychlit, můžete použít tekutiny, díky nimž námraza povolí ještě rychleji. V obchodech se dají koupit rozličné rozmrazovače, obvykle chemické směsi, nám se ale nejvíce osvědčila směs, která svou primitivností mnoho důvěry nevzbuzuje, funguje ale velmi dobře. Stačí smíchat ocet s vodou v poměru 3:1 a tento „lektvar” nanést na sklo pomocí vlastního rozprašovače. Jen vždy dbejte na to, aby maximum tekutiny skončilo na skle a ne na laku, kterému nemusí dělat dobře.
S tímto postupem uvidíte, jak snadno půjde námraza dolů. Příjemným a rychlým procesem se zbavování auta ledu a sněhu nestane nikdy, tak příjemný a rychlý, jak jen může být, ale být může.


Namrzlé auto čeká o zimních ránech na naprostou většinu řidičů. Foto: Škoda Auto
Pokud si s námrazou chcete poradit co nejrychleji a nemáte vyhřívání čelního skla, nejprve pusťte motor a namiřte proud vzduchu na čelní sklo. Foto: Škoda Auto
Pak teprve vystupte a pusťte se do těch bočních, povolí obvykle mnohem dříve. Foto: Škoda Auto
Pak teprve očistěte čelní sklo, jehož námraza v mezičase obvykle povolí též. A pokud chcete postup dále zrychlit, připravte si doma vlastní rozmrazovač - stačí smíchat ocet a vodu v poměru 3:1. Foto: Škoda Auto
Bleskovky
Záběry z pohledu řidiče ukazují, jak mu přes střechu přejelo auto jedoucí v protisměru. Bylo to jinak, než se zprvu zdálo
před 2 hodinamiŘidič za bílého dne ujel policii v centru New Yorku a sám si to natočil, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinamiVrcholný elektrický Mercedes totálně propadl v losím testu. Je zásadně horší než třída A, která se kdysi převrátila
včera
Nejčtenější články
Revoluční motor přepřáhl z nafty na benzin, může klidně zachránit spalovací auta
28.8.2023Už i v USA zjistili, že rekord Rimacu není reklamou na elektromobily, ale nastavením krutého zrcadla smutné realitě
28.8.2023Paříž jako první velké město zakázala elektrické koloběžky, 14 tisíc jich do tří dnů musí z ulic
28.8.2023Reálně nejúspornější auta podle Němců jsou ódou na vozy z vrcholu dieselové éry, hybridy si ani neškrtly
28.8.2023Hlavní problémy baterií může vyřešit 110 let starý nápad. Zkouší ho vědci i firmy, Porsche ho i nasadilo v praxi
28.8.2023
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 09.27. 09:46 - řidičBOB
- Land Cruiser vs Outback 09.27. 09:00 - Danzig
- berlingo rifter proace city combo 09.27. 01:07 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.26. 23:07 - M.Z.
- Dotaz: číštění ulic a zákaz zastavení. 09.26. 17:57 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 09.26. 12:33 - M.Z.
- Audi A8 (H4) 2013 3.0 tdi - držák "uchycení" blatníka 09.26. 10:07 - spooon
- Policejní kontroly a měření 09.25. 16:20 - řidičBOB