Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Pokud chcete ojetý rodinný kombík, ale Škoda Octavia nepřipadá v úvahu, toto jsou nejlepší možnosti
25.9.2022 | Petr Prokopec
Ani v nejmenším bychom si netroufli říci, že je Škoda Octavia Combi špatné auto, existuje ale dost lidí, kteří o škodovce nechtějí slyšet. A nutit jim některou z nich tedy nemá smysl. Patříte-li mezi takové, srovnatelné vozy existují - v něčem horší, v něčem lepší, leckdy o dost levnější.
Nejoblíbenějším autem v Česku je Škoda Octavia, a to nejen na poli nových aut, platí to i mezi ojetinami. Nicméně i když si pro sebe ukousla pořádný kus koláče celého trhu, stále existuje spousta lidí, kteří nechtějí kráčet s davem, raději by něco jiného. Kam ovšem v té chvíli zamířit? Dnes si probereme trojici typů (či tipů, tady je to jedno), kterých má smysl uvažovat. Buď to jsou a nebo aspoň byly populární vozy, a tak se o nich i díky datům německého TÜV ví opravdu hodně.
Než se k nim dostaneme, nemůžeme nezavadit o samotnou Octavii, kterou v tomto segmentu racionálně považujeme za těžko překonatelnou nabídku. Zejména v Česku není levná, je ale jasně nejprostornější, problémy s kvalitou ani spolehlivostí nemá a postará se vám o ni nespočet servisů po celé zemi. Pokud to ale škodovka nesmí být „protože proto”, její nejbližší alternativou je VW Golf Variant.
Ten se sice z hlediska praktičnosti škodovce nevyrovná, svého času se ale mohl pyšnit nejvyššími prodeji mezi novými auty v celé Evropě. Vybírat tedy rozhodně je z čeho, o to více je ale třeba mít se na pozoru. Sedmá generace je totiž na základě statistických dat spolehlivostně o něco horší než ta předchozí. Před koupí je tedy třeba zkontrolovat hlavně brzdy, tlumiče a pružiny. Výskyt problémů je v těchto oblastech nadprůměrný, což pro Volkswagen není dobrá vizitka. Stejně jako nadměrná spotřeba či prosakování oleje.
Pokud tedy toužíte po Golfu a máte napjatější rozpočet, měli byste možná raději zamířit k šesté generaci, která sice bude starší, ovšem za stejné peníze dostanete méně ojeté a statisticky spolehlivější auto. Pokud ovšem na generaci sedmé budete trvat, je třeba sáhnout do kapsy pro alespoň nějakých 180 tisíc korun, kdy dostanete vozy s nájezdem aspoň pod 200 tisíc km. Jinak je šance na dobrou koupi skutečně minimální.
Z hlediska statistické spolehlivosti je ale lepší volbou než Golf VII i konkurenční Opel Astra coby druhá z alternativ, teď už mimo líheň koncernu VW. Ani to samozřejmě neznamená, že by šlo o bezchybné auto, také v jeho případě je totiž třeba kontrolovat olej a dávat pozor na pružiny. Tím ale problémy u starších exemplářů víceméně končí, těm novějším pro změnu mohou odcházet předčasně komplexnější jednotky. Ideálem jsou tak kousky vyrobené okolo roku 2015, jejichž cena se pohybuje o nějakých 20 procent níže než u Golfu, 150 tisíc bude na solidní kousek stačit.
Tím se dostáváme k třetí možnosti v podobě Fordu Focus Tournier, který je z celé trojice daleko nejlevnější, vybírat ze solidních exemplářů můžete už za nějakých 100 tisíc. Ze statistik pak vyplývá, že u třetí generace vyráběné v letech 2011 a 2019 jsou problémy se světly, pružinami a olejem. Od svých konkurentů se tedy kombík modrého oválu do jisté míry neliší, nicméně zejména ve srovnání s Volkswagenem je celkově závad méně. A vše samozřejmě kompenzují ony nižší pořizovací náklady.
V poměru výkonu a ceny je tedy modrý ovál vítězem, a to i díky tomu, že se vyráběl nejdříve. Je na tom ale také nejlépe v oblasti, která je u kombíků velmi důležitá, tedy v zavazadlovém prostoru. Tam může nabídnout 608 až 1 653 litrů prostoru pro zavazadla, u Opelu je oproti tomu možné počítat s 540 až 1 630 litry, zatímco s Volkswagenem je spojeno 605 až 1 620 litrů.
A pokud by vám všechno tohle bylo málo, nezbude než se přece jen podívat po oné Octavii, která ve své třídě v případě prostornosti nemá konkurenci. Jejích 610 litrů v základu není vedle zmíněných čísel bůhvíco, v případě maximálního objem zavazadlového prostoru 1 740 litrů ale skutečně nenachází soupeře, i když Golf je v základním uspořádání blízko.
Ford Focus třetí generace je dnes asi nejlepší alternativou k Octavii III Combi, pokud ji za žádnou cenu nechcete. Je totiž vzhledem ke své pověsti relativně levný, fakticky ale není tak špatný, jak se říká. Foto: Ford
Další možností je Opel Astra, který též nepatří mezi vyhledávané ojetiny, a tak - když není zase tak přesvědčivý - v poměru výkonu a ceny má co nabídnout. Foto: Opel
VW Golf je Octavia III Combi v bledě modrém, což je jeho darem i prokletím. Je to dobré auto, není to Škoda, ale je mnohem dražší než zbylé alternativy. Foto: Volkswagen
Zdroj dat: TÜV
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 18:40 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda