Největší držák mezi moderními Volvy koupíte levněji než základní Octavii i s lepším motorem než nový vůz

Pokud se u některých aut zdá, že vám jako ojetá nabídnout více muziky za méně peněz, tady je to snad úplně jednoznačné. Jde o 18. nejspolehlivější auto vůbec po 6 letech provozu, stojí zlomek ceny nového a snadno jej koupíte s pro něj optimálním dieselem bez elektrických přídavků.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Největší držák mezi moderními Volvy koupíte levněji než základní Octavii i s lepším motorem než nový vůz

12.4.2023 | Petr Prokopec

Největší držák mezi moderními Volvy koupíte levněji než základní Octavii i s lepším motorem než nový vůz

/

Foto: Volvo

Pokud se u některých aut zdá, že vám jako ojetá nabídnout více muziky za méně peněz, tady je to snad úplně jednoznačné. Jde o 18. nejspolehlivější auto vůbec po 6 letech provozu, stojí zlomek ceny nového a snadno jej koupíte s pro něj optimálním dieselem bez elektrických přídavků.

Volvo XC60 je na trhu už šestým rokem. Díky tomu na něj snadno můžete narazit v autobazarech, kde není problém potkat kousky s nájezdem v řádu stovek tisíc kilometrů. I my jsme s jednou takovou XC60 II měli nedávno tu čest - najeto měla 206 tisíc km, nám známý majitel ale lpěl na patřičné péči. Auto tedy nebylo ni pořádně poškrábané, neznalo korozi a servisní historie plná záznamů nedávala prostor k pochybnostem o tom, že fit bude i v méně viditelných ohledech.

XC60 je zkrátka tím držákem, na jaké jsme u Volv zvyklí, což potvrzuje i aktuální TÜV report. V něm vozu patří v kategorii nejstarších exemplářů druhé generace 18. příčka s průměrným nájezdem 110 tisíc km a je to dnes nejlépe hodnocené moderní Volvo. Z hodnocení Němců nejlépe vyplývá, že se ani po několikaletém provozu a za nezvykle vysokého nájezdu není mnoho čeho obávat.

Uvnitř auta obvykle nic nevrže a neskřípá a zejména dvoulitrové turbodiesely pod kapotou odvádí velmi dobrou práci. Ideálním kompromisem se jeví být 190koňová naftová varianta D4, která se i při svižnějším tempu umí pohybovat za méně než 7 litrů na 100 kilometrů, utáhnout pak zvládá 2,4 tuny. Jízdní dynamika je dostačující - počítat můžete s 8,4sekundovým sprintem na stovku a maximálkou 205 km/h, tedy bez onoho přívěsu.

Podobně jako kvality vozu dokáže zaujmout také jeho cena, která sice není vyloženě nízká, když ale uvážíme, že novou XC60 nekoupíte levněji než za 1 374 900 Kč (a nedostanete víc než benzinový motor B4), pak se ceny startující okolo 500 tisíc Kč jeví docela jinak. I u aut s nájezdy okolo 100 tisíc km se bez potíží dostanete s cenou pod 600 tisíc Kč, tedy na méně než polovinu ceny nového auta s minimální výbavou a zmíněným benzinem. Ještě jednoduché, ani mild-hybridní diesely dříve prodaných kusů se pak s ohledem na dlouhodobou použitelnost jeví být lepší než moderní kousky, které už bez nějaké formy hybridizace nekoupíte.

Pokud tedy narazíte na dobrou nabídku ojeté dieselové XC60, rozhodně byste neměli váhat. A pokud chcete agregát, který SUV vyhovuje nejvíc, pak příležitostí bude stále méně. My už jen dodáme, že dieselový dvoulitr se dal koupit také po označením D5, kdy produkoval až 235 koní. I ten lze sehnat na trhu ojetin snadno, cena je ale o něco vyšší - na pěkný kousek to chce aspoň 680 tisíc.


Největší držák mezi moderními Volvy koupíte levněji než základní Octavii i s lepším motorem než nový vůz - 1 - Volvo XC60 II ojete klady zapory 2023 01Největší držák mezi moderními Volvy koupíte levněji než základní Octavii i s lepším motorem než nový vůz - 2 - Volvo XC60 II ojete klady zapory 2023 02Největší držák mezi moderními Volvy koupíte levněji než základní Octavii i s lepším motorem než nový vůz - 3 - Volvo XC60 II ojete klady zapory 2023 03
Volvo XC60 druhé generace dokáže oslovit i jako ojetina, zvlášť v kombinaci s dieselovým motorem, který je na trhu stále vzácnější. Foto: Volvo

Zdroj: TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.