Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jediný český test zimních pneu srovnal několik typů obutí pro Škodu Octavia a spol.
27.10.2021 | Petr Prokopec
Doba přezouvání je za dveřmi a při snaze vybrat to nejlepší nové obutí se obvykle musíme řídit zahraničními testy. O jeden lokální se ale postaral také český Autoklub a rovnou srovnal i celoroční pneumatiky.
Teploty v posledních dnech již začínají klesat k nule, přes noc někdy padají i pod bod mrazu. Blíží se tedy čas uklidit letní pneumatiky do garáže a nasadit zimní. Či případně alespoň ty celoroční, které jsou sice kompromisem, ve srovnání s letním obutím ale představují pro nadcházející období lepší volbu. Zatím se zdá, že opakovat se bude loňská zima, kdy přívaly sněhu nebyly ničím výjimečným, a to nejen na horách.
Oběma typům pneumatik se vcelku nedávno podívali na zoubek Němci, aktuálně tu ovšem máme test Autoklubu České republiky zaměřený na 16" pneu, tedy nejčastější typ vhodný pro auta jako Škoda Octavia. Ten daleko více zohlednil místní podmínky, proto jsou jeho závěry pro nás vhodnější, jakkoli od německých závěrů se ty české až tak neliší. V případě zimního obutí totiž Češi vynesli na čelo pneumatiku Bridgestone Blizzak LM 005, která zabodovala v první fázi testu německého Auto Bildu, jež se zaměřoval na brzdnou dráhu.
Ve druhém kole pak sice již na trůn či pódium nedosáhla, i páté místo je ale dobrým výsledkem. Zvláště když si uvědomíme, že Blizzak na danou příčku poslala cena, která je v Německu vyšší než v Česku. Místní autoklub ji přitom na vrchol vynesl hlavně kvůli dílčímu vítězství v rámci ovladatelnosti a brzdné dráhy na mokru. V případě chování na suchu a na sněhu pak Bridgestone opanoval v obou případech druhou příčku.
Další dvě dílčí vítězství pro sebe „urval“ Continental WinterContact TS870, jenž v testu německého Auto Bildu nakonec skončil první celkově. Nicméně tato pneumatika v rámci ovladatelnosti na mokru skončila až na pátém místě. Překonána tak byla i typy Hankook Winter i*cept RS2, Firestone Winterhawk 4 a Michelin Alpin 6, které nicméně v rámci finálního hodnocení skončily na třetí, páté a šesté příčce.
Přesunout se můžeme k celoročnímu obutí, u kterého se poněkud měnily rozměry pneumatiky. Šestnáctipalcová velikost sice zůstala, ovšem zatímco u zimních gum test počítal se šířkou a profilem 205/55, u celoročních jde o 215/60. Zachována pak byla i testovací procedura složená ze 16 disciplín, během kterých byla zkoumána reakce při akceleraci a brzdění i hranice vzniku aquaplaningu.
Autoklub na suché vozovce měří hlavně hlučnost a valivý odpor, zatímco na sněhu testuje trakci a prokluz kol. Posuzován je také čas na kolo na okruhu, kdy za volant usedají profesionální jezdci. Ti přitom dopředu nevědí, jaký typ pneumatik mají nasazený, což má zajistit naprostou objektivitu výsledků. Na těch se pak, jak jsme již zmínili, podepisuje také co nejkratší brzdná dráha.
Zpět ale k celoročním pneu, jejichž klání opanoval Continental s typem AllSeasonContact. Ta je ovšem dobrá zejména na sněhu, na suchu i mokru ztrácí. Jak jsme tedy zmínili již dříve a jak ostatně dodává i autoklub, svou volbu uzpůsobte místním podmínkám. Pokud tedy čekáte hlavně sucho, oslovit by vás mohl spíše typ Bridgestone WeatherControl A005 EVO, na mokru pak vítězí Goodyear Vector 4Seasons Gen-3.



Český autoklub otestoval zimní a celoroční pneumatiky v 16palcovém rozměru. Foto: Autoklub České republiky



V případě zimního obutí zvítězil Bridgestone Blizzak LM 005, který má na kontě již i výhru v Německu. Foto: Bridgestone



Nejlepším celoročním pláštěm je pak Continental AllSeasonContact. Foto: Continental
Zdroj: Autoklub České republiky
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 49 minutami
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 2 hodinami
Šéf ChatGPT po sedmi letech čekání zrušil svou objednávku Tesly Roadster, Elon Musk mu to vrátil i s úroky
před 3 hodinami
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
před 5 hodinami
Audi chce svůj postupující rozklad zachránit „modelovou ofenzívou”. Tohle má vážně být ta spása?
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
