Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Luxusní a spolehlivé ojetiny, které si dnes můžete pořídit za cenu lepší Škody Octavia
2.10.2020 | Petr Prokopec
Pokud nebudete trvat na novém autě, můžete si za cenu nijak vyšperkovaného českém liftbacku nebo kombíku pořídit větší, výkonnější a prestižnější auta, jejichž technika by vás neměla zruinovat.
Nová Škoda Octavia dávno není levné zboží a pokud zatoužíte byť jen po rozumné specifikaci, bude to chtít okolo 700 tisíc Kč. Např. solidní, ale asfalt netrhající motor 1,5 TSI se 110 kW vás v kombinaci s výbavou Style vyjde jako liftback na 687 900 Kč. Dobré auto je to nesporně, mimořádné ale nikoli a za něco jako Octavii s jedna-pětkou to opravdu nejsou malé peníze. Za stejnou či ještě menší sumu si dnes můžete pořídit řadu zajímavějších ojetých aut, která přitom neplatí za problémová.
Právě takovým se podívali na zoubek kolegové z německého Auto Bildu, kteří vybírali zajímavé a spolehlivé ojetiny v ceně do 25 000 Eur, což je právě cena zmíněné lepší Octavie. K ruce si vzali aktuální statistiky německého TÜV (tedy české obdoby STK), aby vybrali jen taková auta, u kterých vás ihned po koupi nejspíše nečeká závratná investice do nezbytné opravy. My jsme z nich pak vybrali pět, respektive sedm kandidátů, a sice na jeden sedan/kupé, jeden kabriolet a čtyři SUV. Do jisté míry tedy odpovídá aktuálním nákupním trendům, přičemž v případě vyššího rozpočtu z ní rovnou můžete seskládat ideální garáž pro celou rodinu. Pojďme se na ně podívat, jednotlivé typy si představíme dle abecedního pořadí.
Audi A4/A5
Nejprve tedy zamíříme ke čtyřem kruhům. Zatím poslední generace modelů A4 a A5 je na trhu od roku 2015, rozhodně tedy nejde o zastaralé zboží. Design nadále odpovídá soudobým požadavkům, problémy nebudete mít ani s pohonnými jednotkami a interiér budete dávat za příklad mnoha sousedům ještě po dlouhá léta. Vyplatí se vám nicméně proklepnout zavěšení, jinak budete potřebovat více než 18 000 Eur (cca 484 tisíc Kč), na které přijdou nejlevnější perspektivní kusy.



Foto: Audi
BMW X5/X6
Také v případě mnichovské dvojice je třeba zaměřit zrak na podvozek, z TÜV přichází informace hlavně o více opotřebovaných nápravách a jejich jednotlivých komponenetech. Kromě toho byste se měli vyvarovat raných exemplářů generací F15 a F16, jejichž výroba skončila před dvěma lety. Provázeny jsou totiž některými dětskými bolístkami. Tím ale negativa končí, dále již máme „na skladě“ jen působivou dynamiku či prostornou kabinu. Ceny pak startují okolo zmíněné hranice 25 000 Eur (678 tisíc Kč), v nejbližší době se ale jistě dostanou i pod ní.
Mercedes-Benz SLC
V roce 2016 byl Mercedes SLK přejmenován na model SLC, aby lépe zapadal do firemní hierarchie. Jeho kvality však nezmizely, ba naopak se zdá, že došlo k jejich nárůstu. Po koupi byste tedy nemuseli řešit nic jiného než účty za pohonné hmoty, neboť SLC nabízí mnoho zábavy za volantem s vysokou spolehlivpstí. Obávat se pak nemusíte ani o jeho bezpečnost, jde totiž o jednoho z posledních zastánců kdysi vyhledávaných kupé-kabrioletů s pevnou střechou. Připravit si pak musíte minimálně 17 000 Eur (457 tisíc Kč).
Porsche Cayenne
Jak bylo již naznačeno v případě bavorské dvojice, velká a těžká SUV mají problémy s podvozkem. Cayenne vyráběný v letech 2010 až 2017 však i nyní v tomto ohledu dokáže překonat mnohem modernější konkurenci. Je tu nicméně jedna oblast, na kterou je třeba dát pozor - motor i převodovka jsou známé prosakováním oleje. Rozhodně tedy trvejte na testovací jízdě, po které prověřte motorový prostor. Jinak vás čeká investice vyšší než opět hraničních 25 000 Eur (678 tisíc Kč).
VW Touareg
Jsme ve finále, a to u sourozence SUV z Zuffenhausenu. Touareg má přitom tytéž potíže jako Porsche, kromě toho k nim ovšem ještě přidává haprující parkovací brzdu. Stejně tak se vyplatí prověřit ty klasické. Ovšem na rozdíl od BMW nebudete muset řešit potíže s podvozkem. A vůči Cayenne také ušetříte, ceny startují od 15 000 Eur (403 tisíc Kč). Pokud byste tedy šli po nové Škodě Octavia iV, která dnes začíná na skoro 847 tisících Kč, můžete mít jak Touareg, tak ještě SLC. To už jsou hned dvě zajímavé alternativy dohromady.
Inspirace: Auto Bild
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejčtenější články
- Po letech první polská domácí auta míří do výroby, trápí je ale nečekaný problém
15.12.2020 - Nejhorší a nejlepší starší SUV v testech na 100 tisíc km: Odolnost nemusí stát majlant
15.12.2020 - Nejdražší nové auto světa se ukázalo na veřejnosti, vypadá jako vánoční přízrak
16.12.2020 - Posílené luxusní Porsche ukázalo, co dovede na Autobahnu, přes 300 km/h valí jako nic
16.12.2020 - Prodeje Škody se dál rychle propadají, napravit je má nová Octavia PRO
16.12.2020 - Nové nejrychlejší auto světa je venku, s 1842 koňmi prý skutečně pokoří 500 km/h
16.12.2020 - Poslední ryzí sporťák Alfy Romeo končí bez nástupce, možná ani nevíte, že se pořád vyrábí
16.12.2020 - Číňané posílají do Evropy další nové SUV, začínají na trhu s největšími dotacemi
16.12.2020 - Muž provozující Teslu jako taxi se podělil o své zkušenosti, reálný dojezd je tragický
16.12.2020 - Clarkson trpí kvůli úřadům, auto, které si zamiloval, musí být sešrotováno
16.12.2020
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 18:16 - Lachende Bestien
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- První auto - Focus mk2 13:34 - haras
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan
- Yaris GR - co na něj říkáte? 21:13 - M.Z.