Nejluxusnější VW je jako ojetina stále lepší nabídka, levně nabízí i víc než moderna

Někdejší pýcha Volkswagenu se postupem času stala z obchodního hlediska černou ovcí v nabídce značky, samotné auto ale zůstávalo stále zajímavé. Kusy z konce výroby jsou dnes k mání velmi výhodně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejluxusnější VW je jako ojetina stále lepší nabídka, levně nabízí i víc než moderna

15.10.2020 | Petr Prokopec

Nejluxusnější VW je jako ojetina stále lepší nabídka, levně nabízí i víc než moderna

/

Foto: Volkswagen, koláž Autoforum.cz

Někdejší pýcha Volkswagenu se postupem času stala z obchodního hlediska černou ovcí v nabídce značky, samotné auto ale zůstávalo stále zajímavé. Kusy z konce výroby jsou dnes k mání velmi výhodně.

Loni zesnulý Ferdinand Piëch se jako někdejší šéf koncernu VW zasloužil o spoustu věcí, které firmu v pozitivním smyslu slova definují dodnes. Ne vše se mu ale podařilo. Hlavně díky němu přišla na světlo světa i limuzína Phaeton, vůbec nejluxusnější Volkswagen historie, která měla „lidový vůz“ posunout do nových výšin.

Piëch se jako vnuk Ferdinanda Porscheho a uznávaný technik spokojil pouze s tím nejlepším a před vývojáře postavil mnoho obtížně řešitelných úkolů. Vůz například musel zvládnout celodenní jízdu rychlostí 300 km/h při venkovní teplotě 50 stupňů Celsia, zatímco klimatizace uvnitř musela držet nastavenou dvaadvacítku - s takovou péčí moderní auta vyráběna nejsou, rozpočty to nedovolují a technokrati jako Piëch automobilky dávno neřídí.

Velký důraz byl kladen rovněž na motorový prostor, již v případě základní varianty bylo možné počítat s 3,2litrovým šestiválcem a 241 koňmi. Tento agregát byl jako jediný spojen s pohonem předních kol, ve zbytku směřoval výkon pohonných jednotek do všech čtyř rohů. A od roku 2007, kdy byla tři-dvojka nahrazena šestiválcem 3,6litrovým, mohli zákazníci volit jen a pouze systém 4Motion. V rámci vrcholu nabídky jej přitom mohl doplnit benzinový šestilitrový dvanáctiválec nebo pětilitrový desetiválec TDI.

Jakkoliv nicméně Piëch počítal s tím, že továrna v Drážďanech bude zpočátku produkovat 20 tisíc kusů ročně a následně produkci rozšíří dokonce na 35 tisíc vozů, reálně se úspěch nedostavil. Do srpna 2006, tedy během čtyř let, totiž bylo vyrobeno pouze 25 tisíc exemplářů. A celkově jich pak za celou patnáctiletou historii vozu bylo smontováno 84 253 aut. Vlastně tak nepřekvapí, že ke konci životního cyklu začal Phaeton mizet z jednotlivých trhů, stejně jako byl postupně k mání s menším počtem motorů.

Od roku 2014 tak byla především v Evropě k dispozici pomalu jen jedna jediná jednotka, a sice třílitrový šestiválcový turbodiesel, který obě nápravy zásoboval 245 koňmi. Právě tahle auta, s relativně plebejskou technikou, ovšem špičkovou výbavou a pouze šesti léty na hrbu dnes představují na trhu ojetin mimořádně zajímavé nabídky. Jsou zbaveny všech typických neduhů, nevystavují vás riziku servisování složité techniky, jakou byl třeba motor V10 TDI a přitom nabízí spoustu luxusu, prostoru i kvality. A ceny jsou opravdu nízko, Phaeton patří mezi krále ztráty hodnoty bez ohledu na datum zrodu.

Důkazem budiž dostupné kusy v aktuální nabídce, kterých se zejména v Německu najde dost a dost. Vozy z let 2014 až 2015 s nájezdy do 150 tisíc km, což na podobné auto opravdu není mnoho, koupíte ve špičkových specifikacích s kompletní servisní historií a vizuálně velmi dobrých stavech už za ceny okolo 400 tisíc Kč.

Jak jsme zmínili již v úvodu, Piëch byl při jejím vývoji doslova posedlý dokonalostí, a tak ani u takto ojetých kusů nebývá v interiéru vidět žádné podstatné opotřebení, navíc je tu ona výbava. O váš komfort se obvykle starají masážní strojky integrované do kůží čalouněných sedadel, jimž společnost dělají dřevěné dekory z eukalyptu a rozměrná obrazovka multimédií. Stáří tak vlastně odhaluje jen větší počet tlačítek.

K dokonalosti byla v té době již vyladěna šestistupňová automatická převodovka, stejně jako bylo možné počítat s řadou systémů, které ve své době byly velmi neobvyklé. Jako nová tahle auta stála v základu přes 90 tisíc Eur (dnes skoro 2,5 milionu Kč) a ceny vybavených variant se podívaly i daleko za hranici 3 milionů Kč. Nyní jsou k dispozici za nějakých 13 procent původní ceny, aniž by ztratily mnoho ze svého šarmu. Za takovou sumu nekoupíte ani nový VW Golf s tříválcem a minimální výbavou.


Nejluxusnější VW je jako ojetina stále lepší nabídka, levně nabízí i víc než moderna - 1 - vw phaeton us prospekt 01Nejluxusnější VW je jako ojetina stále lepší nabídka, levně nabízí i víc než moderna - 2 - vw phaeton us prospekt 02Nejluxusnější VW je jako ojetina stále lepší nabídka, levně nabízí i víc než moderna - 3 - vw phaeton us prospekt 03Nejluxusnější VW je jako ojetina stále lepší nabídka, levně nabízí i víc než moderna - 4 - vw phaeton us prospekt 04Nejluxusnější VW je jako ojetina stále lepší nabídka, levně nabízí i víc než moderna - 5 - vw phaeton us prospekt 05Nejluxusnější VW je jako ojetina stále lepší nabídka, levně nabízí i víc než moderna - 6 - vw phaeton us prospekt 06Nejluxusnější VW je jako ojetina stále lepší nabídka, levně nabízí i víc než moderna - 7 - vw phaeton us prospekt 07Nejluxusnější VW je jako ojetina stále lepší nabídka, levně nabízí i víc než moderna - 8 - vw phaeton us prospekt 08Nejluxusnější VW je jako ojetina stále lepší nabídka, levně nabízí i víc než moderna - 9 - vw phaeton us prospekt 09Nejluxusnější VW je jako ojetina stále lepší nabídka, levně nabízí i víc než moderna - 10 - vw phaeton us prospekt 10Nejluxusnější VW je jako ojetina stále lepší nabídka, levně nabízí i víc než moderna - 11 - vw phaeton us prospekt 11
Volkswagen Phaeton kdysi představoval vrchol nabídky německé značky. Dobový prospekt automobilky nejlépe připomíná, jak vážně to VW s tímto modelem myslel. Foto: Volkswagen

Zdroj dat: Mobile.de

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše