Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Asi nejpraktičtější levná ojetina láká, většině kusů je ale lepší se vyhnout
24.7.2021 | Petr Prokopec
Dokáže oslovit vším, čím je a ke svým praktickým vlastnostem přidává i tradiční lákadlo v podobě nízké ceny. Jenže je tu jiný problém - její majitelé se o svá auta obvykle špatně starají a pak je s nimi spousta problémů.
O Dokkeru se nemluví tak často jako o jiných modelech rumunské Dacie. Za tím rozhodně nestojí nezájem publika, v rámci prodejů je na tom tento model lépe než třeba Lodgy. Není to až tak překvapivé, neboť zejména užitková verze má co nabídnout. Díky jedné řadě sedadel totiž disponuje zavazadelníkem o objemu 3 300 litrů. Ten navíc může ještě vzrůst na 3 900 l, pokud sedadlo spolujezdce zcela vyjmete. V té chvíli není problémem naskládat dovnitř i předměty dlouhé 3,11 metru.
V rámci praktičnosti ovšem nezaostává ani osobní provedení, které dokáže svézt až pět lidí. Zadní lavici je možné přisunout až k té přední, načež kapacita zavazadelníku vzroste z 800 na 3 000 litrů. Nákladová plocha se pak navíc prodlouží na 1,57 metru. Není tedy vlastně překvapivé, že Dacia tento model pojmenovala právě Dokker. Název totiž odkazuje na přístavního dělníka (dock worker) a má co nejlépe vyjádřit, čehož je vůz po praktické stránce schopen.
Největší klad rumunského vozu je ovšem zároveň také jeho největším problémem. K Dacii Dokker totiž jeho majitelé přistupují jako k typickému užitkovému vozu. Údržba je tedy zanedbávána mnohem více než u jiných modelů značky. Kupodivu se to neprojevuje až tak v TÜV Reportu, kde Dokker svými kvalitami překonává Logan, Lodgy i Duster. Lepší je tak pouze Sandero, ovšem v jeho prospěch hovoří mnohem nižší nájezd.
I přesto volba Dokkeru jako ojetiny představuje nemalé riziko, a to právě kvůli péči či spíše nepéči majitelů. Většina kusů je tak navzdory solidnímu základu problematická a je třeba se jim vyhnout. Pokud byste ovšem narazili na dobře udržovaný kus, může být o co stát.
Jak poznat ten problematický? Potíže dělají zámky bočních dveří, stejně jako se po pěti šesti letech stává problémem řízení nebo zavěšení. Ještě větší kritika míří k osvětlovací soustavě. V případě brzdových kotoučů je třeba se připravit na relativně brzkou výměnu, selhávat pak může i nožní nebo parkovací brzda.
Opomenout nesmíme ani motorový prostor, který je povětšinou znečištěný unikajícím olejem. Na korozi si naopak stěžovat nebudete, stejně jako se spolehlivým a robustním jeví také výfuk. Pokud se tedy vydáte do autobazarů, neměli byste chodit sami, ale ve společnosti schopného technika. Jakkoliv špatnou údržbu pochopitelně poznáte již podle stavu kabiny - a pokud se vám něco nebude zdát, dejte ruce pryč.
Zbývá už jen zmínit ceny, které nejsou vysoké ani absolutně, ani s ohledem na zmíněné schopnosti, jen vzhledem k původním cenám nových vozů až tak zajímavě nepůsobí. Pokud zatoužíte po nebouraném exempláři, která nemá najeto ani 100 tisíc kilometrů, je třeba sáhnout do kapsy alespoň pro 120 tisíc korun, což sice není mnoho, ale jste někde na poloviční sumu, jakou stojí zcela nový vůz. Pokud chcete veškeré riziko eliminovat, je třeba uvažovat právě o něm.





Dokker je k mání v osobní i užitkové i osobní verzi, přičemž obě disponují praktickou a objemnou kabinou. Zároveň je však nutné, stejně jako u ostatních modelů rumunské automobilky, počítat s řadou problémů. Za nimi ale spíše než horší kvalita stojí zanedbaná péče majitelů. Foto: Dacia
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 10 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 11 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 11 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva