Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní

Pokud chcete spolehlivou ojetinu za rozumnou cenu s ještě přijatelným stářím, pátrání mezi dekádu starými vozy dává smysl. Výsledky jsou ale poněkud jednostrunné, z hlediska původu auta téměř nedávají na výběr.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní

28.9.2020 | Mirek Mazal

Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní

/

Foto: TÜV

Pokud chcete spolehlivou ojetinu za rozumnou cenu s ještě přijatelným stářím, pátrání mezi dekádu starými vozy dává smysl. Výsledky jsou ale poněkud jednostrunné, z hlediska původu auta téměř nedávají na výběr.

Počet aut mezi českými motoristy stoupá, loni vycházel jeden registrovaný vůz zhruba na 1,8 obyvatele. Přibývající množství aut ovšem neznamená mládnutí českého vozového parku, právě naopak. V roce 2019 se stáří tuzemských aut ještě více přiblížilo patnácti letům (14,9 roku) a letos tuto už hranici přesáhlo. Tím jsme se dostali mezi země s vůbec nejstaršími vozy v celé Evropské unii.

Lidé zkrátka dávají přednost stále starším autům, což není náhoda a nutně ani problém. Valná část kupců nemá racionální důvod kupovat novější modely, auta z tohoto tisíciletí jsou téměř bez výjimky bezpečná, trvanlivá i spolehlivá, přitom ojetiny vyjdou pochopitelně o mnoho levněji než nové vozy, což Čechy nikdy nepřestane přitahovat.

Pokud uvažujete o pořízení ojetého automobilu a přesto byste rádi český průměr alespoň trochu zlepšili, níže uvedený seznam vám může ukázat cestu. Jde o výběr nejspolehlivějších vozů ve věku do 10 až 11 let podle aktuálních statistik německých STK a naznačuje ty nejlepší možné volby ze zhruba 9 milionů prověřovaných automobilů.

9. Honda CR-V

Honda CR-V postrádá prestiž, ale to je jediný subjektivní nedostatek jinak prostorného, spolehlivého, kvalitního a dlouhověkého SUV. Na německé inspektory udělala dobrý dojem podprůměrně poruchová verze RE5 z let 2006 až 2012. U levnějších kusů může být problém vadné řízení, proto Němci do nákupu v bazaru doporučují investovat minimálně 130 tisíc Kč.


Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 1 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 01Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 2 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 02Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 3 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 03
Foto: Honda

8. Mercedes-Benz třídy A

Třída A generace W169 z let 2004 až 2012 nemá čím strašit zájemce o desetiletou ojetinu v ceně od 70 tisíc Kč. Možná brzdový systém bude lepší nechat pořádně prověřit, zbytek kvalitního Mercedesu obstojí v dieselových i benzínových variantách.

Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 4 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 04Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 5 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 05Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 6 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 06
Foto: Mercedes-Benz

7. Ford Fusion

Levný pětidveřový hatchback oslovuje hlavně starší, kteří mají problém s nastupováním do klasických modelů držících se níže u země. A pochopitelně oslovuje každého, kdo nemá na (pro něj) nové auto bůhvíjak velký rozpočet. Dobře použitelné Fusiony se pohybují od 40 tisíc Kč výše, kromě automatu Durashift není potřeba úzkostlivě hlídat jiné servisní pasti.

Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 7 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 07Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 8 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 08Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 9 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 09
Foto: Ford

6. Audi TT

Druhá generace 8J vypadá dospěle proti prvotnímu počinu a zároveň přiváží spolehlivější techniku. Od 180 tisíc Kč může být řeč o racionálním výběru kompaktu na denní ježdění s občasným výletem do klikatých silnic.

Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 10 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 13Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 11 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 14Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 12 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 15
Foto: Audi

5. Volkswagen Golf Plus

Golf s vyšší střechou pravidelně exceluje v testech spolehlivosti. Nejsou známé chronické problémy v jakémkoliv ohledu zážehových anebo vznětových jednotek. Volba rozumu klesla až na ceny okolo 50 tisíc korun českých za stále použitelná auta.

Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 13 - Ojetiny do 130 000 Kc TUV 2019 25Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 14 - Ojetiny do 130 000 Kc TUV 2019 26Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 15 - Ojetiny do 130 000 Kc TUV 2019 27
Foto: Volkswagen

4. Mercedes-Benz SLK

Stylový roadster s pevnou skládací střechou si drží cenu okolo 200 tisíc Kč, ale pořád je lepší vložit úspory do spolehlivého Mercedesu než je utratit za servis. SLK typ R 171 obvykle nezná neplánované opravy ani deset let od konce výroby, což ostatně koresponduje s typickým způsobem využití - málokdo používá tohle auto pro každodenní ježdění.

Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 16 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 16Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 17 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 17Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 18 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 18
Foto: Mercedes-Benz

3. Audi A3

Rival Golfu snáší příkladně větší počet najetých kilometrů. Audi A3 8J vyžaduje útratu minimálně 65 tisíc Kč, i tak se možná budou muset řešit pružiny náprav. Pořád nicotná daň za elegantní vůz se slušnými motory a dodnes velmi kvalitním interiérem.

Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 19 - Ojetiny do 130 000 Kc TUV 2019 07Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 20 - Ojetiny do 130 000 Kc TUV 2019 08Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 21 - Ojetiny do 130 000 Kc TUV 2019 09
Foto: Audi

2. Audi A4/A5

Věk není na Audi A4 nebo A5 skoro poznat, a to technicky či opticky. Ojetiny jsou prověřeny vyšším nájezdem stejně jako menší A3. Dobré exempláře vyšší řady stojí cca 160 tisíc Kč výměnou za výdrž všech částí, kromě hůře dimenzované přední nápravy.

Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 22 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 19Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 23 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 20Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 24 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 21
Foto: Audi

1. Volkswagen Golf

Etalon nižší střední třídy neboli celosvětově nejprodávanější automobil vůbec svoji slávu získal oprávněně. I po deseti letech si šestá generace statečně razí cestu nejméně poruchovými žebříčky ojetin. Zhruba za 110 tisíc Kč existuje minium konkurence, pokud člověk nekoupí průšvih jménem 1,2 TSI či 1,4 TSI s vadným řetězem.

Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 25 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 22Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 26 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 23Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 27 - Spolehlive ojetiny 10 let stari 24
Foto: Volkswagen

Bonus: Porsche 911 996

Bohatší, ale pořád ne nutně bohatí zákazníci autobazarů mohou sáhnout i po Porsche 911. Technicky by se do tohoto výběru kvalifikovala novější 911 997, s tou už se ale dostáváme mimo rámec levných nebo aspoň relativně levných aut. Generace 996 z let 1997 až 2005 typ 996 je navzdory vysokým faktickým kvalitám zavrhována pro design hlavních světel a jako ojetina si drží ceny nejhůře ze všech ojetých Porsche.

Tuhle devětsetjedenáctku tak můžete mít už za 400 tisíc Kč v pojízdném stavu, pozor je třeba si ale dát na praskající vložky válců, které prozradí přehřívání motoru, úniky oleje a chladiva hlavně skrze chladiče umístění trochu náchylně v přední částí vozu či unavené komponenty podvozku. Obecně se ale bavíme o velmi spolehlivém a trvanlivém autě, ani stovky tisíc km citlivého ježdění mu nemusí nijak podstatně ublížit.

Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 28 - dost spor porsche 911 996 02Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 29 - dost spor porsche 911 996 03Nejspolehlivější ojetiny staré 10-11 let dle TÜV: Levné a přitom stále perspektivní - 30 - dost spor porsche 911 996 06
Foto: Porsche

Zdroj: TÜV

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše