Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta

Na spolehlivost a trvanlivost aut lze hledět různými způsoby, podle nás jsou ale jedním z nejlepších měřítek odolnosti vysoké nájezdy kilometrů. U těchto aut jsou v průměru nejvyšší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta

21.10.2020 | Mirek Mazal

Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta

/

Foto: Škoda Auto

Na spolehlivost a trvanlivost aut lze hledět různými způsoby, podle nás jsou ale jedním z nejlepších měřítek odolnosti vysoké nájezdy kilometrů. U těchto aut jsou v průměru nejvyšší.

Spolehlivost, trvanlivost a odolnost jsou klíčové ukazatele kvality každého automobilu. Je jedno, jestli si kupujete nové nebo ojeté auto, vidět jej rozpadat se pod rukama nechcete v žádném případě. Nejvíce ale člověka tento aspekt trápí u ojetin, neboť zatímco u nových vozů vám alespoň v případě nákladů na opravy pomůže záruka, u ojetin starších pár let si obvykle musíte pomoci sami.

Snad každý si tedy chce koupit auto, které toho vydrží co nejvíce, jenže které to je? Zákazníkům jako orientační bod výdrže jednotlivých modelů slouží různé statistiky spolehlivosti, jenže každá má svou stinnou stránku - některé se opírají jen o hodnocení majitelů, jiné hodí do jednoho pytle prasklou žárovku a prasklý blok motoru a další svědčí do značné mít jen o tom, jak se kdo o své auto stará. Nejsou irelevantní, přesto je možné se nad všechny tyto aspekty povznést a podívat se na odolnost aut skrze jediné: jak moc kilometrů v průměru najíždí.

Najít věrohodná data v tomto ohledu je složité, německé TÜV, tamní obdoba našich STK, ale nájezd eviduje u všech vozů, které jsou projdou technickými kontrolami. Pravda, berou v potaz vozy staré nanejvýš něco málo přes 10 let, takže nečekejte průměry ve vysokých statisících, na to jsme u stále moc mladých aut. Přes 200 tisíc se ale podíváme a i nižší hodnoty jasně ukazují, se kterými vozy se jezdí a jezdí a se kterými ne zas tak.

Proč je právě to důležité? Protože auto, které se majiteli rozpadá pod rukama už ve 100 tisících kilometrech, jde z domu nejpozději se skončením záruky. Prostě s ním nikdo další a další kilometry nenajíždí, neboť to není ekonomicky udržitelné - každou chvíli platit stovky až tisíce za opravu a každou chvíli jezdit vlakem se začne zajídat i tomu největšímu fandovi té které značky. Pokud tedy nějaký vůz spousty kilometrů najíždí, musí být odolný, trvanlivý, skoro nezničitelný. Musí to být lidově řečeno držák.

Dost bylo slov, tady je tucet právě takových aut pod drobnohledem.

12. Audi A4

Průměrný kilometrový proběh: 163 000 km
Roky výroby: 2008 až 2009

Audi střední třídy je v bazarech vyhledávanou volbou těch, kteří s ojetým autem chtějí ještě hodně jezdit. A ne marně, podle statistik TÜV má po 11 letech na silnicích průměrně najeto 163 tisíc kilometrů. Od roku 1994 si model vydobyl pevné místo na trhu a jako ojetina je tradiční volbou racionálně uvažujících zákazníků - moc emocí od nich nečekejte, klacků pod nohy ale též ne.


Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 1 - Drzaky mezi ojetinami podle TUV 2019 01Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 2 - Drzaky mezi ojetinami podle TUV 2019 02Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 3 - Drzaky mezi ojetinami podle TUV 2019 03
Foto: Audi

11. Škoda Octavia

Průměrný kilometrový proběh: 166 000 km
Roky výroby: 2008 až 2009

Česká ikona nechybí snad v nabídce žádného autobazaru a Češi po ní prahnou jako po žádném jiném autě. Jistě by tomu tak bylo, i kdyby v tomto žebříčku nefigurovala, umístění mezi dvanáctkou nejlepších ze stovek typů aut v evidenci ale ukazuje, že obliba Octavie není jen projev jakési národní hrdosti. Má i racionální základ v podobě výdrže - průměrný kilometrový proběh 166 tisíc km u 11 let starých vozů je opravdu vysoké číslo.

Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 4 - Drzaky mezi ojetinami podle TUV 2019 07Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 5 - Drzaky mezi ojetinami podle TUV 2019 08Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 6 - Drzaky mezi ojetinami podle TUV 2019 09
Foto: Škoda Auto

10. Volkswagen Touran

Průměrný kilometrový proběh: 169 000 km
Roky výroby: 2008 až 2009

Kompaktní rodinné MPV s pětidveřovou karoserii a vysokým stropem byste možná v takovém přehledu nečekali, překonává ale průměrný kilometrový nájezd Octavie i Audi A4. Porce 169 tisíc kilometrů svědčí o tom, že tohle auto překazí málokterý rodinný výlet.

Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 7 - Drzaky mezi ojetinami podle TUV 2019 04Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 8 - Drzaky mezi ojetinami podle TUV 2019 05Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 9 - Drzaky mezi ojetinami podle TUV 2019 06
Foto: Volkswagen

9. Volkswagen Touareg

Průměrný kilometrový proběh: 178 000 km
Roky výroby: 2008 až 2009

Tuareg se nezalekne města ani zabahněné cesty na chalupu. Jeden z největších produktů továrny v VW Bratislavě se po uvedení na trh pevně chytil své příležitosti a poslední dvě generace si vybudovaly postavení vlajkové lodi německé automobilky. Ani jejich předchůdce nemůže být špatný.

Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 10 - vw touareg v10 tdi nejdrzaky2016 01Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 11 - vw touareg v10 tdi nejdrzaky2016 02Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 12 - vw touareg v10 tdi nejdrzaky2016 03
Foto: Volkswagen

8. Volkswagen Sharan

Průměrný kilometrový proběh: 180 000 km
Roky výroby: 2008 až 2009

Sharan dostává koncern VW do jasného vedení v počtu zástupců v tomto soupisu už s pátým jmenovaným vozem na páté pozici od konce. Pětidveřové MPV už se s průměrnou kilometráží po 11 letech ve službě jako první dostává k hranici 180 tisíc km.
Foto: Volkswagen

Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 13 - vw sharan nejdrzaky2016 01Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 14 - vw sharan nejdrzaky2016 02Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 15 - vw sharan nejdrzaky2016 03

7. Mercedes-Benz třídy M

Průměrný kilometrový proběh: 182 000 km
Roky výroby: 2008 až 2009

Prvním zástupcem Mercedesu je SUV třídy M. Může to být spolehlivý společník do nepohody, poradí si i s nepříznivým povrchem na silnici, ale většina z nich se mimo pevnou komunikaci v životě nepodívá. Možná i proto v průměru zdolají za dekádu 182 tisíc km.

Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 16 - mercedes ml 420 cdi nejdrzaky2016 01Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 17 - mercedes ml 420 cdi nejdrzaky2016 02Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 18 - mercedes ml nejdrzaky2016 03
Foto: Mercedes-Benz

6. Mercedes-Benz třídy E

Průměrný kilometrový proběh: 183 000 km
Roky výroby: 2008 až 2009

Mercedes-Benz W211 najezdí během 10 let v průměru 183 000 km a patří mezi nejodolnější polykače kilometrů vůbec. Měl mimo jiné za cíl řešit problémy spojené s trvanlivostí některých komponentů svých předchůdců a zjevně uspěl.

Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 19 - mercedes e 500 w211 nejdrzaky2016 01Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 20 - mercedes e 500 w211 nejdrzaky2016 02Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 21 - mercedes e 500 w211 nejdrzaky2016 03
Foto: Mercedes-Benz

5. Ford S-Max/Ford Galaxy

Průměrný kilometrový proběh: 186 000 km
Roky výroby: 2008 až 2009

Dvojice MPV ze stejné stáje toho mají společného tolik, že jsme je spojili do jedné pozice. Průměrný nájezd po 11 letech pak činí 186 tisíc kilometrů. Oba modely potvrzují dobrou reputaci alternativy, když někdo nemusí „koncernové zboží”.

Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 22 - Nejspolehlivejsi ojeta auta 01Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 23 - Nejspolehlivejsi ojeta auta 02Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 24 - Nejspolehlivejsi ojeta auta 03
Foto: Ford

4. BMW řady 5

Průměrný kilometrový proběh: 189 000 km
Roky výroby: 2008 až 2009

Další německý polykač kilometrů. BMW 5 E60 není etalon spolehlivosti, zásadní technické komponenty jsou ale zjevně odolné a vysoké nájezdy jim nedělají problémy. S ním už jsme po 11 letech poblíž mety 190 tisíc km průměrného nájezdu.

Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 25 - bmw 530i e60 nejdrzaky2016 01Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 26 - bmw 530i e60 nejdrzaky2016 02Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 27 - bmw 530i e60 nejdrzaky2016 03
Foto: BMW

3. Volkswagen Passat

Průměrný kilometrový proběh: 197 000 km
Roky výroby: 2008 až 2009

Podle statistik se deset až jedenáct let starým Passatům daří sloužit dlouhá léta. Oblíbený služební automobil se ukazuje jako dobrá volba při výběru spolehlivé ojetiny. Udržovaný kus může snadno překonat překvapivě vysokou hranici ujeté vzdálenosti, 197 tisíc zdolaných km je u něj po 11 letech standard.

Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 28 - vw passat nejdrzaky2016 01Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 29 - vw passat nejdrzaky2016 02Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 30 - vw passat nejdrzaky2016 03
Foto: Volkswagen

2. Volvo V70/XC70

Průměrný kilometrový proběh: 202 000 km
Roky výroby: 2008 až 2009

První pokořitel hranice 200 tisí km v tomto žebříčku. Model V70 či XC70 se objevuje opakovaně ve vedení podobných statistik trvanlivosti a i tentokrát potvrdil své postavení, třebaže na první místo to tentokrát nestačí. Volvo umí dobře zabránit následkům dopravní nehody, ale stavba pevné karoserie není vše. Automobilka zjevně ještě před 11 léty uměla postavit odolné auto po všech stránkách.

Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 31 - volvo v70 nejdrzaky2016 01Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 32 - volvo v70 nejdrzaky2016 02Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 33 - volvo v70 nejdrzaky2016 03
Foto: Volvo

1. Audi A6

Průměrný kilometrový proběh: 204 000 km
Roky výroby: 2008 až 2009

Audi se proslavilo kvalitním zpracováním interiérů a pohonem Quattro, ale ani zbylá technika se evidentně nemá za co stydět. A6 typicky s šestiválcovým dieselem nemá problém zdolávat denně velké vzdálenosti, průměrný nájezd 10 let starých aut už se blíží 205 tisícům km. Žádné intenzivněji ježděné moderní ojeté auto alespoň dle německých statistik neexistuje.

Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 34 - audi a6 nejdrzaky2016 01Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 35 - audi a6 nejdrzaky2016 02Největší držáky mezi moderními ojetinami vydrží jezdit déle než jakákoli jiná auta - 36 - audi a6 nejdrzaky2016 03
Foto: Audi

Zdroj: TÜV

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše