Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Největší kombík Renaultu skončil jako totální propadák, dnes je z něj lákavá ojetina, která vám dá hodně za málo
12.4.2024 | Petr Prokopec
Nedivili bychom se, kdybyste ani nezaznamenali, že se u nás tohle auto prodávalo, neboť zájem o něj byl minimální a v nabídce potichu skončilo jako prodejní fiasko. V bazarech je to ale dnes lákavý „normální” rodinný vůz, zvlášť za ceny, za které je k dispozici.
Spojení Renault Talisman vám možná moc neřekne, v nabídce značky se tento model dlouho neohřál. Francouzská automobilka ho začala prodávat v roce 2015 jako nástupce modelů Laguna a Latitude, v roce 2022 ale jeho výrobu ukončila. A plakal kvůli tomu málokdo, šlo prodejní propadák, který si koncem jeho éry nekupoval téměř nikdo.
Nemůžeme říci, že by nás to překvapovalo. Talisman svého času hýřil sebevědomím a cenově startoval dokonce výš než Škoda Superb. U té navíc bylo možné počítat s výkonnějším benzinovým motorem, zákazníkům však bylo umožněno sáhnout levněji než u škodovky také po dieselu. Superb byl nicméně pro Francouze menším z koncernových problémů, publikum totiž - jako obvykle - táhl hlavně Volkswagen Passat.
Talisman tak zůstal v pozadí, co ale bylo svého času problémem pro Renault, může být nyní výhodou pro vás. Auto lze pořídit výhodně jako ojeté a získat jím i pocit výjimečnosti - potkat na ulici druhý Talisman bude svátek. Přitom vás to finančně opravdu nezruinuje, neboť malé povědomí trhu o tomto autě způsobuje omezený zájem o něj i v bazarech. Ceny hodně jetých exemplářů tedy startují už okolo 160 tisíc korun, což je na tak velký rodinný kombík starý klidně sedm osm let pakatel.
I méně jeté vozy jsou ale levné - auta s nájezdem okolo 100 tisíc kilometrů pořídíte od nějakých 270 tisíc Kč. Něco takového by mohlo být potvrzením horší reputace značky, jejíž auta nezřídka bývají na štíru se spolehlivostí. Nicméně v případě své někdejší vlajkové lodi Renault tlačil právě tady na pilu nemalou měrou. Francouzi dokonce využili tehdejšího partnerství s Mercedesem a pozvali jeho experty, aby proklepli kontrolu kvality v továrně v Douai.
Ve finále tak není překvapením, že na trhu jsou k mání kousky, které mají najeto i víc než 400 tisíc kilometrů. Ovšem ani to neznamená, že byste mohli Talisman kupovat naslepo. Vyvarovat byste se měli hlavně aut vyrobených v letech 2018 a 2019, jenž jsou spojené s řadou problémů. Mezi ně patří únik paliva, možnost porouchaného turbodmychadla u 1,6litrového turbodieselu či předčasně vymlácené baterie. Protékat pak může i nádržka na roztok AdBlue.
Kritika míří také k automatickým převodovkám EDC, v tomto ohledu ovšem problém nevzešel od automobilky. Místo toho lze prstem ukázat na dosavadní majitele, kteří nedodržovali servisní intervaly spojené s výměnou oleje. Něco takového v prvé řadě vede ke zpomalení řazení, které navíc ani není jemné. Pokud navíc majitel ani v takové chvíli nezamířil k technikům, je možné, že automat je zralý na výměnu, přičemž veškeré náklady ponesete vy.
Kolegové z Auto Bildu upozorňují na zajímavý exemplář z roku 2022, který dále definuje minimální nájezd 22 tisíc km a špičková výbava Initiale Paris. Je to jistě parádní auto, s cenou 30 500 Eur (asi 773 tisíc Kč) ale není zrovna ukázkou láce, s jakou jsou dnes Talismany spojovány především.
Zamířili bychom tedy s představami níže pro dieselový kombík z nikoli problémových let výroby, který můžete mít za 300 až 350 tisíc Kč i s nájezdem pod 100 tisíc km, slušnou výbavou a dvěma sadami kol, takových aut se na trhu najde dost. V poměru hodnoty a ceny budete zajímavější nabídku hledat obtížně.
Jako nový Talisman nezabodoval, dnes je ale zejména kombík kombík jako ojetý k mání relativně levně vzhledem k tomu, co všechno nabízí. Foto: Renault
Zdroj: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024 - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024 - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nejčtenější články
- Nejdrsnější verze ruských terénních legend se vrátily do prodeje, pořád jsou levnější než cokoli srovnatelného
1.4.2024 - Němci vyzkoušeli obří kombík Mercedesu vyhlášený svou nezničitelností. I v nejvíc šetřílkovské verzi je překvapivě levný
1.4.2024 - Nový král ztráty hodnoty připravil majitele o 70 procent ceny a 1,1 milionu Kč za pouhé dva měsíce a 6 800 km
2.4.2024 - Zloděj Tesly na vlastní kůži poznal, proč naprostá většina jeho „kolegů” elektromobily raději nekrade
2.4.2024 - A holky budou koukat: Nejlevnější Ferrari 458 Italia v EU čeká na odvážného hrdinu, který se nebojí „flexit”
2.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva