Němci vyzkoušeli jedno z nejlevnějších moderních Hyundai. Ani to ale není za hubičku, cenu vyvažuje tím, co vydrží

Doby, kdy menší kompaktní modely korejských značek vyšly na pakatel, jsou tytam. Levně nevychází model i20 ani v základním provedení, má to ale důvod - jeho provoz vás skoro ani nemůže zruinovat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Němci vyzkoušeli jedno z nejlevnějších moderních Hyundai. Ani to ale není za hubičku, cenu vyvažuje tím, co vydrží

12.2.2024 | Petr Prokopec

Němci vyzkoušeli jedno z nejlevnějších moderních Hyundai. Ani to ale není za hubičku, cenu vyvažuje tím, co vydrží

/

Foto: Hyundai

Doby, kdy menší kompaktní modely korejských značek vyšly na pakatel, jsou tytam. Levně nevychází model i20 ani v základním provedení, má to ale důvod - jeho provoz vás skoro ani nemůže zruinovat.

Hyundai oficiálně odstartovalo své aktivity na českém trhu v roce 2001, kdy Korejci zvládli prodat 1 736 nových aut. Již o rok později své registrace takřka dvojnásobili, k čemuž jim pomáhal fakt, že oproti konkurenci byli především levní. Nízko u země se pak značka drží do dnešních dní, ostatně s cenou 279 990 Kč je Hyundai i10 vůbec nejlevnějším novým vozem u nás. Mimochodem, daná částka je jen o 40 tisíc korun vyšší, než kolik jste před třiadvaceti lety museli zaplatit za jen o chlup větší model Getz.

My nicméně dnes zašilháme o jedno patro v nabídce automobilky výše. Současný hatchback i20 též patří mezi nejlevnější moderní auta značky a koupit se dá ještě levněji ojety. Na trhu je ostatně už čtvrtým rokem, přičemž loni dokonce prošel faceliftem. Pokud ovšem budete doufat v to, že se bazarech dočkáte výrazného propadu hodnoty, dočkáte se spíše nemilého překvapení. I když totiž jako nový vůz startuje na 339 990 Kč, z druhé ruky za méně než zhruba 250 tisíc korun není k mání. Plně tomu ovšem odpovídá kvalita a spolehlivost, jakou dostanete.

Malý Korejec má totiž na kontě zatím pouze jedinou svolávací akci, která navíc řešila pouze problém systému eCall. Do záznamů se totiž nemuselo propsat správné VIN vozu, načež je potřeba systém resetovat a aktualizovat. Kvůli tomu je pochopitelně třeba do servisů, kde ale po vás nebudou chtít ani korunu. Nějaký ten čas ale logicky ztratíte, proto v případě vybraného kousku dle servisní knížky zkontrolujte, zda má onu svolávačku za sebou.

Nač ještě si dát pozor? Pokud původní majitel dodržoval všechny předepsané prohlídky, máte vyhráno, neboť počítat lze s ještě minimálně tříletou zárukou. Exemplář, který vyzkoušeli naši němečtí kolegové pak měl rovněž vyměněnou startovací baterii. Na druhé straně však již dokazoval, že ona nízká cena je vykoupena horší kvalitou některých materiálů v interiéru. Třeba kožený potah volantu již vykazoval těžší službu a švy na sedadle řidiče se začaly trhat.

Vůz poprvé zaregistrovaný v roce 2021 měl najeto pořád jen 67 683 kilometrů, tedy žádnou extra porci. Když si přitom uvědomíme, že na trhu je za oněch čtvrt milionu korun velké množství aut s podobným či ještě vyšší nájezdem, dá se u nich očekávat totéž. Základní jedna-dvojka s 84 koňmi nicméně díky pravidelným výměnám oleje šlapala velmi dobře, spíše než s oslňující dynamikou u ní ale počítejte s nízkou spotřebou (kolegové se dostali na 5,9 l/100 km).

Hyundai i20 lze pořídit rovněž s přeplňovaným litrovým tříválcem, který disponuje 100 koňmi. Tato jednotka se pak může dočkat i hybridní podpory, jenž výkon zvedá na 120 koní. Je ale třeba počítat s tím, že objem zavazadlového prostoru u této verze klesá z 352 až 1 165 na 262 až 1 075 litrů. Vrcholné provedení i20 N pak pro změnu nabízí 204 koní a díky hmotnosti 1 190 kg 6,2sekundové zrychlení, jeho údržba ale leze do peněz víc než u atmosférické jedna-dvojky.


Němci vyzkoušeli jedno z nejlevnějších moderních Hyundai. Ani to ale není za hubičku, cenu vyvažuje tím, co vydrží - 1 - Hyundai i20 vs Dacia Sandero 2021 01Němci vyzkoušeli jedno z nejlevnějších moderních Hyundai. Ani to ale není za hubičku, cenu vyvažuje tím, co vydrží - 2 - Hyundai i20 vs Dacia Sandero 2021 02Němci vyzkoušeli jedno z nejlevnějších moderních Hyundai. Ani to ale není za hubičku, cenu vyvažuje tím, co vydrží - 3 - Hyundai i20 vs Dacia Sandero 2021 03
Čtyřmetrové i20 je konkurencí pro Škodu Fabia, přičemž pár let staré kousky pořídíte v bazarech od 250 tisíc korun. Není to úplně málo, za své peníze ale dostanete dost. Foto: Hyundai

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.