Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci vyzkoušeli jedno z nejlevnějších moderních Hyundai. Ani to ale není za hubičku, cenu vyvažuje tím, co vydrží
12.2.2024 | Petr Prokopec
Doby, kdy menší kompaktní modely korejských značek vyšly na pakatel, jsou tytam. Levně nevychází model i20 ani v základním provedení, má to ale důvod - jeho provoz vás skoro ani nemůže zruinovat.
Hyundai oficiálně odstartovalo své aktivity na českém trhu v roce 2001, kdy Korejci zvládli prodat 1 736 nových aut. Již o rok později své registrace takřka dvojnásobili, k čemuž jim pomáhal fakt, že oproti konkurenci byli především levní. Nízko u země se pak značka drží do dnešních dní, ostatně s cenou 279 990 Kč je Hyundai i10 vůbec nejlevnějším novým vozem u nás. Mimochodem, daná částka je jen o 40 tisíc korun vyšší, než kolik jste před třiadvaceti lety museli zaplatit za jen o chlup větší model Getz.
My nicméně dnes zašilháme o jedno patro v nabídce automobilky výše. Současný hatchback i20 též patří mezi nejlevnější moderní auta značky a koupit se dá ještě levněji ojety. Na trhu je ostatně už čtvrtým rokem, přičemž loni dokonce prošel faceliftem. Pokud ovšem budete doufat v to, že se bazarech dočkáte výrazného propadu hodnoty, dočkáte se spíše nemilého překvapení. I když totiž jako nový vůz startuje na 339 990 Kč, z druhé ruky za méně než zhruba 250 tisíc korun není k mání. Plně tomu ovšem odpovídá kvalita a spolehlivost, jakou dostanete.
Malý Korejec má totiž na kontě zatím pouze jedinou svolávací akci, která navíc řešila pouze problém systému eCall. Do záznamů se totiž nemuselo propsat správné VIN vozu, načež je potřeba systém resetovat a aktualizovat. Kvůli tomu je pochopitelně třeba do servisů, kde ale po vás nebudou chtít ani korunu. Nějaký ten čas ale logicky ztratíte, proto v případě vybraného kousku dle servisní knížky zkontrolujte, zda má onu svolávačku za sebou.
Nač ještě si dát pozor? Pokud původní majitel dodržoval všechny předepsané prohlídky, máte vyhráno, neboť počítat lze s ještě minimálně tříletou zárukou. Exemplář, který vyzkoušeli naši němečtí kolegové pak měl rovněž vyměněnou startovací baterii. Na druhé straně však již dokazoval, že ona nízká cena je vykoupena horší kvalitou některých materiálů v interiéru. Třeba kožený potah volantu již vykazoval těžší službu a švy na sedadle řidiče se začaly trhat.
Vůz poprvé zaregistrovaný v roce 2021 měl najeto pořád jen 67 683 kilometrů, tedy žádnou extra porci. Když si přitom uvědomíme, že na trhu je za oněch čtvrt milionu korun velké množství aut s podobným či ještě vyšší nájezdem, dá se u nich očekávat totéž. Základní jedna-dvojka s 84 koňmi nicméně díky pravidelným výměnám oleje šlapala velmi dobře, spíše než s oslňující dynamikou u ní ale počítejte s nízkou spotřebou (kolegové se dostali na 5,9 l/100 km).
Hyundai i20 lze pořídit rovněž s přeplňovaným litrovým tříválcem, který disponuje 100 koňmi. Tato jednotka se pak může dočkat i hybridní podpory, jenž výkon zvedá na 120 koní. Je ale třeba počítat s tím, že objem zavazadlového prostoru u této verze klesá z 352 až 1 165 na 262 až 1 075 litrů. Vrcholné provedení i20 N pak pro změnu nabízí 204 koní a díky hmotnosti 1 190 kg 6,2sekundové zrychlení, jeho údržba ale leze do peněz víc než u atmosférické jedna-dvojky.
Čtyřmetrové i20 je konkurencí pro Škodu Fabia, přičemž pár let staré kousky pořídíte v bazarech od 250 tisíc korun. Není to úplně málo, za své peníze ale dostanete dost. Foto: Hyundai
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
dnes - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 9 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
před 10 hodinami - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
dnes - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
dnes - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva