Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Německu dochází peníze, řidiči mají nově platit za každý ujetý kilometr po tamních silnicích
26.5.2024 | Petr Prokopec
Státní kasa našich západních sousedů vysychá, a tak skupina samozvaných expertů přišla s docela šílenou iniciativou - řidičům už tak vysávaným skrze nespočet daní a dalších poplatků chce naložit ještě víc a dostat z nich další peníze.
Již staří Římané věděli, že pokud chtějí skončit v senátu a nikoli v zakrvácených tógách na schodišti k němu vedoucím, mohou na lidi tlačit jen do jisté míry. Pokud by totiž došlo k jejímu překročení, hrozila by značná občanská neposlušnost spojená s násilím. Protože ale během následujících staletí byly dýky nahrazeny transparenty s hesly vyzývajícími k rezignaci, přestali politici stížnosti lidí vnímat jako bezprostřední riziko pro jejich další existenci.
Tím - zvlášť pak po nedávném incidentu na Slovensku - nevoláme po návratu násilí, to ani omylem. Nebylo by ale od věci začít znovu vnímat, že lidé si nenechají líbit všechno a je dobré je přestat ignorovat dřív, než někteří z nich začnou v zoufalosti páchat zoufalé činy.
Zase o kousek blíž k tomu mají v Německu, kde expertní skupina zřízená tamní spolkovou vládou přišla s návrhem, že řidiči by měli nově platit poplatek za každý najetý kilometr bez ohledu na to, jakým autem jezdí. Infomuje o tom Focus s tím, že důvodem má být špatný stav mnohých silnic, na jehož nápravu vláda nemá peníze.
Proti něčemu takovému se ostře ohradil autoklub AvD (Automobilclub von Deutschland), který poukazuje na to, že řidiči jsou již nyní zatíženi neskutečnou měrou všemožných daní a poplatků, které se stále zvedají. Když právě ty politici zaváděli, často zdůvodňovali jejich příchod právě tím, že je třeba investovat do silnic a dálnic. Jenže do nich dle míří jen 62 procent takto vybraných peněz, zbytek našel jiné uplatnění.
Když si uvědomíme, jakým způsobem Němci v posledních letech rozhazovali peníze daňových poplatníků třeba na podporu elektromobility, není to až tak překvapivé. Na oltář bateriového pohonu padly stovky miliard korun, které logicky nyní chybí jinde. Znovu zaplatit by je přitom měli lidé, kteří často nemají ani na „novou” spalovací ojetinu, ovšem museli přispět bohatším na elektromobil.
Nový návrh tak vlastně jen dále rozevírá nůžky ve společnosti a vede ke stále depresivnějším náladám. Michael Haberland, šéf dalšího německého autoklubu Mobil in Deutschland, uvádí, že „řada řidičů nemá ani možnost přejít na veřejnou dopravu, protože ta zvláště v odlehlých oblastech neexistuje“. Němci se tak bojí, že silnice v některých místech pomalu osiří, neboť ježdění autem se stane pro řadu lidí nedostupné a těch, kteří dál budou mít na provoz osobního automobilu jakožto pro ně jediného rozumně použitelného dopravního prostředku, zůstane minimum.
Jakkoli tedy s násilím jakožto formou občanského odporu nesouhlasíme, obáváme se jej jako reálné alternativy pro ty, kteří se budou cítit až příliš zahnaní do kouta. Snad se odpovědné osoby chytnou za nos dřív, než jim někdo jiný bude chtít do nosu dát.
![Německu dochází peníze, řidiči mají nově platit za každý ujetý kilometr po tamních silnicích - 1 - Opustena dalnice Autobahn A4 Nemecko ilustracni 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Němci navrhují, aby řidiči platili poplatek za každý najetý kilometr, neboť stav místních komunikací se zhoršil. Že je na jejich opravy přispíváno již dávno měrou vrchovatou, politiky nezajímá, 38 procent takových peněz rozházeli na jiné věci. Ilustrační foto: Pixabay, CC0 Public Domain
Zdroje: Focus poprvé a podruhé
Bleskovky
Nepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
před 8 hodinamiStavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včeraNejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024
Nejnovější články
Cadillac v Le Mans vytáhl těžký kalibr, speciál s výkonem přes 670 koní a manuální převodovkou
před 2 hodinamiAmeričané, kteří o elektromobily nestojí, museli jen letos dát jejich kupcům přes 23 miliard, přesto prodeje stagnují
před 4 hodinamiRusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si postavili vlastní. Dokonce takový, který automobilka ani neprodává
před 5 hodinamiNezničitelné dieselové Mercedesy z 90. let stoupají na ceně jako blázen, hezký kus se nyní prodal za 2,3 milionu Kč
před 7 hodinamiNepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva