Obrovský propadák Fordu, který skončil už po 4 letech, lidé nechtějí ani ojetý, o to levněji ho koupíte

Máte-li rádi, když jste při koupi ojetého auta na koni a můžete si diktovat podmínky, za kterých si jej pořídíte, tohle je i dnes něco pro vás. Nikdo se do něj nehnal do showroomů, nikdo se pro něj nežene ani do bazarů, a tak i je jeho předchůdce vnímán jako lepší volba.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Obrovský propadák Fordu, který skončil už po 4 letech, lidé nechtějí ani ojetý, o to levněji ho koupíte

17.7.2022 | Petr Prokopec

Obrovský propadák Fordu, který skončil už po 4 letech, lidé nechtějí ani ojetý, o to levněji ho koupíte

/

Foto: Ford

Máte-li rádi, když jste při koupi ojetého auta na koni a můžete si diktovat podmínky, za kterých si jej pořídíte, tohle je i dnes něco pro vás. Nikdo se do něj nehnal do showroomů, nikdo se pro něj nežene ani do bazarů, a tak i je jeho předchůdce vnímán jako lepší volba.

Možná vzpomenete na dobu, kdy jsme se na našich stránkách pravidelně věnovali Fordu B-Max. S tímto malým MPV přišel modrý ovál v roce 2012, když jej představil na autosalonu v Ženevě, kde nás ovšem příliš neoslnil, a to zejména konstrukcí dveří. Vozu jsme tedy nevěštili úspěch a bohužel pro Ford jsme se nemýlili. Už v roce 2012 totiž musel Ford kvůli nezájmu omezovat výrobu a o čtyři léta později raději rovnou vozu vystavil parte.

Je třeba říci, že za koncem vozu stál nezájem pramenící spíše z podivné koncepce, nikoli až tak technických kvalit vozu. Zákazníci sice měli problémy hlavně s litrovými tříválci EcoBoost, mnohé ale vyřešila svolávací akce. Stejně tak byly překonány i potíže spojené s bočními posuvnými dveřmi. Nicméně značnou slabinou se ukázala být defektní palivová pumpa. Stejně jako přední osvětlení. A poněkud paradoxně začal posledním vyrobeným kusům značnou měrou unikat olej, což znamená, že v případě zájmu se jim v bazarech raději vyhněte.

To nás přivádí k cenám, které začínají na zhruba 100 tisících Kč, což je na takové auto za dnešních podmínek lákavá suma. Za takovou můžete počítat s ranými exempláři, které mají na kontě už značný nájezd. Pod kapotou pak povětšinou disponují oněmi tříválci, jejichž výkon startoval na 101 koních. Pokud přitom chcete 120koňovou verzi motoru EcoBoost, pak musíte sáhnout do kapsy o něco hlouběji, zvláště v kombinaci s nižším nájezdem. Otázkou je, zda ale někdo něco takového učiní - přes slušnou vnitřní praktičnost je slabinou Fordu B-Max jeho malý zavazadelník, který standardně pobere jen 280 litrů.

I kvůli tomu je B-Max nežádaným zbožím i v bazarech, zvláště když o pozornost publika musí soupeřit se svým předchůdcem. Tím je Ford Fusion, který zvládá pobrat 337 litrů, respektive až 1 175 při sklopených zadních sedadlech. Zajímavé pak je, že pod kapotou nabídka vrcholila 101 koňmi, s nimiž byla spojena atmosférická jedna-šestka. Ta sice disponovala nižším točivým momentem než silnější motor nástupce, přesto však vozu umožnila zrychlit na stovku za 11,1 sekundy. B-Max se 120 koňmi je přitom o desetinu pomalejší.

Je nicméně třeba počítat s tím, že výroba Fordu Fusion odstartovala již v roce 2002. Ceny tak sice startují na pouhých 15 000 Kč, ovšem spojen je s nimi vyšší nájezd i nižší výkon než u nástupce. Kromě toho je navíc třeba počítat s obtížněji řešitelnými problémy. Ty totiž může působit řízení, stejně jako špatně uchycená sedadla. Pozor si dejte rovněž na převodovku Durashift, vstřikovací systém u dieselových motorů nebo špatné svíčky u těch benzinových.

Ani v tomto případě pak nelze sázet na dokonalá světla, a to jak přední, tak i zadní. Na druhou stranu by neměl hrozit únik oleje, chvála je spojena s brzdami a výfuk nejspíše také nebude nutné měnit. Suma sumárum se tak Fusion jeví jako lepší volba, byť byste ideálně měli mít známého v servisu i v prodejně s náhradními díly. B-Max evidentně nemá mnoho šancí oslnit ani jako levná ojetina.


Obrovský propadák Fordu, který skončil už po 4 letech, lidé nechtějí ani ojetý, o to levněji ho koupíte - 1 - Ford B-Max a Fusion ojetina ilustracni foto 01Obrovský propadák Fordu, který skončil už po 4 letech, lidé nechtějí ani ojetý, o to levněji ho koupíte - 2 - Ford B-Max a Fusion ojetina ilustracni foto 02Obrovský propadák Fordu, který skončil už po 4 letech, lidé nechtějí ani ojetý, o to levněji ho koupíte - 3 - Ford B-Max a Fusion ojetina ilustracni foto 03
Ford B-Max neoslnil jako novinka a neoslňuje ani jako ojetina. Praktičnost je celkově solidní i díky posuvným bočním dveřím, ovšem zavazadlový prostor je malý, což je u MPV problém. Foto: Ford

Obrovský propadák Fordu, který skončil už po 4 letech, lidé nechtějí ani ojetý, o to levněji ho koupíte - 4 - Ford B-Max a Fusion ojetina ilustracni foto 04Obrovský propadák Fordu, který skončil už po 4 letech, lidé nechtějí ani ojetý, o to levněji ho koupíte - 5 - Ford B-Max a Fusion ojetina ilustracni foto 05Obrovský propadák Fordu, který skončil už po 4 letech, lidé nechtějí ani ojetý, o to levněji ho koupíte - 6 - Ford B-Max a Fusion ojetina ilustracni foto 06
Předchozí Fusion dává paradoxně větší smysl, byť s ohledem na jeho stáří je třeba dobrý kus více vybírat. Foto: Ford

Zdroj dat: TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.