Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Praktická ojetina s dieselem a 4x4 může být i dnes levná, je třeba se dívat do neobvyklých sfér trhu
20.4.2022 | Petr Prokopec
Stačí vám méně než 200 tisíc Kč a můžete jej mít, pod 300 tisíc se vejdou i jednotky let stará auta. Praktičnosti je tu vážně na rozdávání a univerzálností překoná naprostou většinu moderních SUV. Problémem ale může být koroze a haprující elektronika.
Pick-upy jsou především americkou záležitostí, byť po nich touží nejeden evropský motorista. Když nicméně dojde na nákup nového vozu, většina lidí skončí u hatchbacku, kombíku či v posledních letech nejčastěji u SUV. Důvodem jsou jak jejich poněkud kompaktnější rozměry, tak i skutečnost, že zavazadlový prostor a zejména jeho obsah nejsou vystaveny nástrahám počasí. Podobného výsledku pak sice můžete dosáhnout i u pick-upů dokoupením nástavby na korbu, ovšem i tak sem vedle psa notebook neodložíte.
Na druhou stranu u pick-upů není taková potřeba modernizace, jako je tomu v jiných obchodních třídách a segmentech. Jejich majitelé je totiž dost často berou sebou na práci do lesa, kde zejména karoserie přichází k úhoně vcelku pravidelně. Pokud by se tedy někdo měl zabývat každým novým škrábancem, pak v lakovně bude obden. Podstatná je tedy technika, která často působí velmi robustně a nezničitelně. V důsledku toho ovšem ani ojeté pick-upy nepořídíte za hubičku, místo toho je třeba sáhnout do kapsy hlouběji. Výjimky se ale najdou, i dnes.
My si aktuálně posvítíme na Mitsubishi L200 čtvrté generace, které zamířilo do prodeje v roce 2005. O šest let později pak přišel facelift, se kterým pick-up zůstal v nabídce až do roku 2015. Výrobu přitom po celou dobu obstarávala pouze továrna v Thajsku, ze které automobilka zásobovala hned 140 zemí. Právě původ se nicméně ukazuje jako jedna ze slabin vozu, neboť kontrola kvality v Laem Chabang zjevně nefungovala tak, jak jsme zvyklí z Evropy.
Jelikož antikorozní úprava evidentně nepočítá s četným střídáním ročních období, stejně jako se solením silnic v zimě, není až takovým překvapením, že zejména přední nápravu a řízení již pokrývá „oranžový mor“. Nejde přitom jen o teorii, jak si ověřili naši němečtí kolegové, kteří ojeté L200 vzali na projížďku. Během ní si pak stěžovali i na chování zadní nápravy, která opravdu výrazně narušuje komfort, byť v onom lese to nevadí.
Ve finále se nicméně veškerá kritika stočila hlavně ke korozi, která byla u testovaného exempláře opravdu rozsáhlá a zasáhla i žebřinový rám, stejně jako spodek kabiny. Pokud tedy máte o L200 zájem, rozhodně byste měli zkontrolovat, zda při parkování řízení neskřípe - je-li tomu tak, pak bude třeba vyměnit kloub. Stejně tak je třeba zkontrolovat i řízení samotné, tedy veškeré jeho komponenty, neboť i zde se může objevit koroze. Prověřit ovšem musíte i pohon všech kol a redukci.
Pohonná jednotka jako taková, 2,5litrový turbodiesel se 136 koňmi, je ovšem robustní, problémy ovšem může dělat elektronika kontrolující jak zmiňovaný systém 4x4 a redukční převodovka, tak i automat. Na palubním displeji pak může soustavně svítit kontrolka airbagu, která ovšem neznačí problémy se samotným airbagem, nýbrž znovu s elektronikou. Ta se tak ukazuje být další Achillovou patou Mitsubishi.
Prověřování vyhlédnutého kousku je zkrátka třeba nezanedbat, odměnou vám ale může být slušné auto za velmi příjemnou cenu. Pojízdné kusy z prvních let výroby pořídíte za méně než 200 tisíc Kč, i auta vyrobená po roce 2013 se pak dají sehnat pod 300 tisíc Kč. Uvážíme-li, co všechno L200 nabízí a umí, je to na dnešní dobu zajímavá nabídka. Inu, pick-upy mají v Evropě stále jen omezené spektrum zákazníků, z toho lze těžit.



Pokud máte zájem o japonský pick-up, je třeba v bazarech hodně obezřetnosti. Narazit totiž můžete i na kousek prožraný korozí, jemuž hapruje elektronika. Náklady na uvedení do provozu pak mohou převýšit i pořizovací cenu, ta je ovšem obecně velmi příznivá. Foto: Mitsubishi
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Superbike v Jerezu po pátku včera 17:30
- PP v Jerezu Mattia Casadei, 20. Vostatek včera 17:16
- V MotoGP začal nejrychleji Bezzecchi včera 16:53
- Salač nepostoupil přímo, musí absolvovat Q1 včera 16:33
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: s automatickou převodovkou včera 12:14
Nejčtenější články
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
17.9.2025Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
18.9.2025Miláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
18.9.2025Dacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
18.9.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.17. 22:01 - Truck Daškam
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.17. 18:49 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.17. 18:40 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch