Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Velmi spolehlivé auto lidé v bazarech přehlíží, i když spadá do oblíbené třídy, o to levněji ho koupíte
7.8.2022 | Petr Prokopec
Na zájmu a nezájmu lidí o některá auta je krásné, že někdy nedává vůbec žádný smysl. To je šance pro ty, kteří jednají racionálně - tohle auto by mělo patřit mezi žádané a drahé, jenže není.
Pokud na trhu s ojetinami lovíte častěji, možná se vám občas stane, že z autobazaru nakonec odjedete s jiným vozem, než jaký jste si původně vyhlídli. Na mysli teď nemáme jen jiný rok výroby nebo verzi určitého modelu, ale rovnou zcela odlišný typ, a to klidně i od jiného výrobce. Jakkoli vás totiž internet může připravit na mnohé, mnohé věci vám dojdou až ve chvíli, kdy potenciálnímu obyvateli vaší garáže stojíte tváří v tvář. Oslovit vás v té chvíli dokáže vůz, o kterém jste jinak vůbec neuvažovali.
Ford EcoSport patří právě k těm vozům, pro které do bazarů nemíří téměř nikdo. Ostatně příliš žádané toto SUV nebylo ani jako nové, a to až do chvíle, než v roce 2017 došlo na facelift. Ten přinesl přepracované čelní i zadní partie, zatímco uvnitř bylo možné šáhnout po modernějších multimédiích s větší obrazovkou. Registrace tak rázem vyletěly nahoru a v roce 2019 bylo auta v Evropě prodáno dokonce desetinásobné více oproti 2012 (120 376 aut vs. 12 890 aut).
Popularita EcoSportu je vrtkavá, jeho kvalita a spolehlivost ale ne. I když ani po relativním úspěchu v roce 2019 nepatřil a nepatří mezi bestsellery (loni si v Evropě našel zase jen 31 081 kupců), v aktuálních statistikách TÜV patří mezi hvězdy bez ohledu na rok výroby a v segmentu SUV představuje špičku. Mezi dvou- až tříletými vozy je na silně nadprůměrném 45. místě absolutně s necelými 4 závadami na 100 aut, mezi čtyř- až pětiletými je dokonce 32. celkově. Je to tedy jasně nejspolehlivější Ford a jedno z nejspolehlivějších malých SUV.
Lidem ale uvízl v paměti spíše jako neatraktivní model, a tak ho v bazarech přehlíží. Jejich chyba, neboť v případě mladších aut, kterých je na trhu beztak nejvíce, míjí zajímavou nabídku. Pokud je pro vás prioritou pohon všech kol, koupíte dokonce ještě levněji, neboť v takovou chvíli musíte pro vozy před faceliftem - po jeho příchodu byl pohon 4x4 z nabídky vypuštěn (inu, pokrok nezastavíte). U starších vozů je problémů logicky více, pozor je třeba dát hlavně na úniky oleje, výfukový systém a činnost parkovací brzdy. EcoSport z roku 2016 byl dále povoláván automobilkou zpět do servisů kvůli špatným předním lichoběžníkům, jenž mohly prasknout (zkontrolujte tedy, zda servis proběhl).
Potíže také bývají s elektronikou, naopak korozi zatím auto prakticky nezná. S faceliftem v roce 2017 navíc byla odstraněna i většina výše zmíněných neduhů. Novější EcoSporty jsou tedy zatím skoro neprůstřelné, přesto ani mezi mladšími vozy nečekejte nic drahého. Starších aut je v nabídce vzhledem k jejich dobovým prodejům velmi málo, když ale najdete, koupit pěkný kousek pod 200 tisíc není problém. Od zhruba 250 tisíc si pak můžete vybírat i pár let starých, nepříliš jetých kousků i s výrazně méně než 100 tisíci km na tachometru. Za to dnes nekoupíte žádné nové auto, natož pak srovnatelné.
My bychom nejvíce sáhli po variantách s pohonem všech kol a 125koňovým dieselovým čtyřválcem, ty ale se zhruba 5 léty na krku už vyjdou na 400 tisíc Kč. Pokud si 4x4 odpustíte, můžete cenově mnohem níže volit mezi litrovým tříválcem a benzinovou či znovu dieselovou jedna-pětkou, které svými výkony pokrývají pásmo od 95 do 125 koní. Trhač asfaltu EcoSport není v žádném případě, drsnější povrch mu ale nevadí.
Můžeme pak už jen dodat, že stinnou stránkou pro řadu motoristů mohou být zadní dveře. Ty se totiž nevyklápí vzhůru, ale otevírají do strany. Způsobit to může problémy ve stísněných prostorech, zvláště pokud jste se navíc ještě rozhodli pro příplatkové zadní rezervní kolo. S jeho pomocí je totiž sice EcoSport mnohem výjimečnější, ovšem zároveň s tím je komplikovanější parkování.
Původní verze Fordu EcoSport byly standardně osazené rezervou na zádi, i tento prvek ale řadu Evropanů od koupě odradil. Faceliftované provedení pak dorazilo v roce 2017 a přineslo jak změny v designu, tak v technice. Dnes jde po chvilkách slávy znovu o hodně přehlížené, a tedy levné auto, které je přitom statisticky velmi spolehlivé. Foto: Ford
Zdroj: TÜV
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Hyundai po „násilném” zaříznutí ostrých spalovacích modelů pro EU zkouší Evropany uspokojit lacinou náhražkou
26.2.2024 - Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26.2.2024 - Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024 - Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva