Vedle drahých SUV lidé v bazarech přehlíží německého univerzála, oslní i spolehlivostí

Doba přeje sportovně užitkovým vozům i bazarech a podle toho také stojí. Místo nich přitom můžete sáhnout po jiném všestranném stroji, kombíku Opelu Insignia ve verzi Country Tourer. Levný není, levnější ale ano.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Vedle drahých SUV lidé v bazarech přehlíží německého univerzála, oslní i spolehlivostí

13.8.2021 | Petr Prokopec

Vedle drahých SUV lidé v bazarech přehlíží německého univerzála, oslní i spolehlivostí

/

Foto: Opel

Doba přeje sportovně užitkovým vozům i bazarech a podle toho také stojí. Místo nich přitom můžete sáhnout po jiném všestranném stroji, kombíku Opelu Insignia ve verzi Country Tourer. Levný není, levnější ale ano.

Vybrat ideální auto je docela kumšt. Lidé často jako by nevěděli, po čem touží a jelikož neoplývají zrovna skromností, požadují, aby jejich vysněný dopravní prostředek jezdil rychle a zároveň úsporně. Stejně tak má být komfortní i praktický a v neposlední řadě také pohledný, o bezpečnosti ani nemluvě. Něco takového ale ve výsledku snad ani nelze vyrobit, jakkoliv se o to výrobci soustavně pokouší. Svého času mezi ně patřil i Opel, který v roce 2013 představil Insignii Country Tourer.

Po základním sedanu, fastbacku a kombíku se tak jednalo o již čtvrtou variantu. Právě ta ovšem měla nejblíže k vozu, který vám splní veškerá vaše přání, šlo o jakousi menší a lehčí alternativu k SUV. Vůz jste si pak stejně jako jeho příbuzné mohli objednat s celou plejádou motorů, z nichž vrcholný benzinový dvoulitr produkoval 260 koní. Tento výkon pak dostal na starosti osmistupňový automat, jenž byl spojen s pohonem 4x4. Se stejnou koncepcí pak byl spojen i dieselový dvoulitr se dvěma turby s výkonem 210 koní.

Pohonné jednotky přitom Opel spároval s oplastovanými blatníky a nárazníky, stejně jako Insignia Country Tourer disponovala speciálními 18palcovými pneumatikami a podvozkem přizvednutým o 25 milimetrů vůči ostatním verzím. Celkově tak nabízí 122 mm světlé výšky, což je dostačující na jakoukoliv polní cestu. Zároveň se však nad povrchem nevznášíte tak vysoko jako u SUV.

Opomenout pak nesmíme ani tu skutečnost, že Opel v případě této verze vycházel z kombíku. K dispozici tedy máte 560 až 1 665 litrů, na nudný stěhovák však Insignia Country Tourer nevypadá. Spíše ji budete považovat za pohledného zástupce aktivního životního stylu. K tomu všemu je třeba přihodit ještě bohatou standardní výbavu, do kterého se mimo jiné nastěhovala dvouzónová klimatizace či polokožené čalounění. Skutečně tedy od onoho ideálu nejsme daleko.

První generace Opelu Insignia nicméně již dávno není v prodeji, místo toho Němci přišli s nástupcem, který je k mání jen jako fastback či klasické kombi. Pokud vás tedy Country Tourer oslovil, je třeba vyrazit na lov do autobazarů. To ovšem znamená, že musíte akceptovat jistá rizika, která s vozem jako ojetinou souvisí. S ohledem na značnou všestrannost byl totiž docela často užíván jako služební, pročež řada nabízených kusů má už dost najeto.

Nač si tedy dávat pozor? S ohledem na možnost jízdy v lehčím terénu asi nepřekvapí, že s defekty jsou spojené hlavně pružiny. Selhat ovšem může také parkovací brzda, stejně jako se připravte na výměnu čelních světel - tedy respektive žárovek. Nejdůležitější je ale pohled pod kapotu, neboť motorový prostor je spojen s úniky oleje. Diesely ostatně i kvůli tomu byly již předmětem několika svolávacích akcí.

Zmínit je třeba ještě možné vady řízení, tím ovšem problémy v podstatě končí. Koroze se totiž obávat nemusíte, a to jak u výfuku, tak ani u karoserie. A chvála je většinou spojena i s brzdami, ačkoliv u terénních výletníků je třeba počítat s tím, že mohou začít předčasně pórovatět hadičky. Spíše jde ale o výjimky, díky čemuž nakonec není až tak překvapivé, že nejde o úplně levné auto, i když na vrcholu popularity není. Levněji než srovnatelné SUV jej pořídíte, jinak ale ceny perspektivních kusů startují okol 250 tisících korun.


Vedle drahých SUV lidé v bazarech přehlíží německého univerzála, oslní i spolehlivostí - 1 - Opel Insignia Country Tourer 2014 ilustracni foto 01Vedle drahých SUV lidé v bazarech přehlíží německého univerzála, oslní i spolehlivostí - 2 - Opel Insignia Country Tourer 2014 ilustracni foto 02Vedle drahých SUV lidé v bazarech přehlíží německého univerzála, oslní i spolehlivostí - 3 - Opel Insignia Country Tourer 2014 ilustracni foto 03Vedle drahých SUV lidé v bazarech přehlíží německého univerzála, oslní i spolehlivostí - 4 - Opel Insignia Country Tourer 2014 ilustracni foto 04Vedle drahých SUV lidé v bazarech přehlíží německého univerzála, oslní i spolehlivostí - 5 - Opel Insignia Country Tourer 2014 ilustracni foto 05Vedle drahých SUV lidé v bazarech přehlíží německého univerzála, oslní i spolehlivostí - 6 - Opel Insignia Country Tourer 2014 ilustracni foto 06
Opel Insignia Country Tourer má velmi blízko k pověstnému ideálu řidičů. Nevypadá špatně a spojen může být s vysokým výkonem i nemalou praktičností. Je to zajímavá alternativa k SUV, ceny pěkných kousků startují na zhruba čtvrt milionu korun. Foto: Opel

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.