Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Volvo XC40 dnes jako ojetina nabízí nesrovnatelně víc než nový vůz, vedle něj ale stojí pakatel
31.5.2024 | Petr Prokopec
Je to pro dnešní dobu smutně typické, ale novou XC40 vám Volvo prodá už jen draho, navíc s pouhými dvěma motory. V případě pár let starého auta auta úplně té samé generace bazarech si můžete skoro vymýšlet, navíc klidně s třetinovým rozpočtem.
Nejedna hláška z kultovního českého filmu Černí baroni bohužel nesedne už jen na éru, kterou tento film popisuje, ale i na současnost. Kapitán Ořech v něm v jednu chvíli prohlásí: „O tom, co je správné, rozhodujeme my, strana!“ Taková slova za svá přijala už řada velkých automobilek, které se rozhodly, že lidem již nebudou prodávat to, co chtějí, ale to, co samy považují za správné. V některých segmentech tak již nenarazíte na dieselové motory, přestože hlavně k SUV patří máslo k chlebu. Místo toho jsou na výběr benzinové či mnohdy už jen hybridní a elektrické varianty.
Když Volvo XC40 jakožto nejmenší SUV švédské značky přišlo v roce 2017 na svět, bylo možné sáhnout pouze po čistě benzinových či dieselových motorech. O dvě léta později pak nabídku doplnil plug-in hybrid a rok na to i elektromobil. Předloni ovšem automobilka v tichosti přistoupila k faceliftu, s nímž došlo na vyřazení dieselů z nabídky a později i na separaci elektrického provedení. Dnes tak už auto koupíte jen se dvěma benzinovými motory B3 a B4. Jsou to dvoulitry naladěné na 163 resp. 197 koní, kdy i ta nejlevnější varianta startuje kousek nad 1 milionem Kč, ta druhá dokonce na 1 198 000 Kč. Nějakou volbu tedy pořád máte, ale alternativy jsou to zejména ve srovnání s diesely jen špatné a horší.
Vstupenku do klubu majitelů SUV Volva tak dnes paradoxně můžete pořídit lépe a levněji v autobazarech. Na poli ojetin navíc nejste omezeni tím, co dnes automobilka považuje za správné, máte slušnou svobodu volby odpovídající časům nedávno minulým. Vše závisí na vašem rozpočtu - benzinové i dieselové verze dnes startují okolo 330 000 Kč v závislosti na počtu najetých km. Počítat vždy můžete s maximálně šesti-, ale obvykleji pětiletým stářím a s nájezdem pohybujícím se okolo 200 000 km. Tak či onak se jedná o zlomky cen nových aut.
Na vozy, které mají na kontě nájezd v řádu desítek tisíc km a stáří kolem čtyř let, to chce zhruba 470 tisíc korun. Jeden takový kousek z dubna 2020, jehož první majitel najel 70 430 km, proklepli i naši němečtí kolegové z Auto Bildu. Ti zmiňují, že jakkoli Volvo uvnitř použilo jednodušší plasty, kabina celkově působí spíše prémiovým dojmem. Kůží čalouněná sedadla jsou pak pohodlná, a to i na dlouhých cestách. Kritizují však koberec, který je použit na podlaze a dveřních panelech, neboť působí jako magnet na prach a jde velmi špatně vyčistit.
XC40 je kritizováno rovněž kvůli předčasné korozi, což je u Švédů poněkud překvapivé. Problémy měli kolegové také s multimediálním systémem, to je však již známější slabina značky. A je třeba také zmínit, že 19palcová litá kola sice hezky vypadají, ovšem komfort uvnitř snižují. Testované auto používalo ještě přeplňovaný 1,5litrový tříválec o 129 koních (na některých trzích je dál k dispozici s označením T2, v tomto případě si říkal T3), který je... prostě tříválcem a výměnou za svou nekultivovanost nedává ani nízkou spotřebu, s méně než 8,4 litry na sto kilometrů v reálném světě nepočítejte.
Přihodit můžeme ještě pár slov o rané produkci, která měla hlavně softwarové potíže. Zkontrolujte proto, že senzory autonomních brzd fungují, jak mají, a že přehrán byl program modulu automaticky zasílajícího vaši polohu při nehodě záchranným složkám. Malá várka aut pak trpěla i na opěrky zadních sedadel, které nevydržely setrvat ve vzpřímené poloze, stejně jako se do oběhu dostalo i několik exemplářů se špatně připevněným posilovačem brzd.
Pokud si tedy chcete být absolutně jisti, že většina nešvarů je již mimo hru, sáhněte stejně jako kolegové po modelovém roce 2020. „Jejich“ benzinové provedení T3 je přitom aktuálně nabízeno za 23 980 Eur (cca 590 tisíc korun). Stejně staré dieselové modely pak i navzdory nižšímu výkonu (150 koní) startují minimálně o 25 tisíc korun výš, což jen potvrzuje zmínku o lepší vhodnosti dieselového motoru pro tento typ aut. Lidé jsou si toho vědomi, automobilka si ale bohužel jede svou.



XC40 lze na trhu s ojetinami pořídit již od 330 tisíc korun, za zhruba půl milionu pak můžete mít málo jeté dieselové provedení z roku 2020, u kterého již došlo na vychytání prakticky všech porodních bolístek. Nové auto s horší nabídkou motorů za násobné ceny vedle toho nedává smysl. Foto: Volvo
Zdroj: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Poláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včeraKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
včeraFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
včeraChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva