Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců

I s omezeným rozpočtem je dnes možné vybírat na trhu ojetin mezi řadou nepříliš starých SUV. Po kterém ale sáhnout, aby se z koupě vysněného auta nestala noční můra?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců

31.12.2019 | Mirek Mazal

Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců

/

I s omezeným rozpočtem je dnes možné vybírat na trhu ojetin mezi řadou nepříliš starých SUV. Po kterém ale sáhnout, aby se z koupě vysněného auta nestala noční můra?

Už více než každé třetí nově prodané auto auto v Evropě spadá do kategorie SUV. Data JATO Dynamics za letošní rok hovoří o jejich tržním podílu 36,1 procenta, o 2,9 procentního bodu vyšší hodnotě než loni. V jejich prospěch ztrácí svůj podíl na trhu prakticky všechny ostatní třídy, relativně čerstvě i po léta nejvyhledávanější segment kompaktů.

S přibývajícím počtem nových SUV mezi lidmi pochopitelně roste i počet ojetých exemplářů postavených za ploty autobazarů a poptávka po nich. Nabídka ojetých modelů se neustále zvětšuje a výsledkem je pro běžného zákazníka nepřehledná džungle použitých vozů po prvním, druhém i třetím majiteli. Pomocnou orientaci během výběru dlouhodobě poskytuje německý TÜV Report, jehož aktuální ročník opět hodnotí spolehlivost všech frekventovanějších na základě záznamů z německých STK.

Pro letošek měli západní sousedé k dispozici směrodatné údaje z povinných prohlídek zhruba devíti milionů aut, jež byly provedeny v období od července 2018 do června 2019. Stanice technické kontroly prozkoumaly 237 nejčastějších modelů rozdělených do pěti věkových kategorií.

Z kategorie dvou- až tříletých SUV jsme vybrali všechny modely, které se na trhu ojetin vejdou s cenou do zhruba 250 tisíc korun, přidali k nim jejich poruchovost vyjádřenou četností závad u německých STK (v závorce je srovnání s průměrem kategorie) a přihodili ještě informace o nejčastějších evidovaných závadách, na které bude dobré dát si pozor. Níže je tedy patnáct alternativ, které lze při výběru zánovního dostupného SUV do garáže brát v potaz.

1. Suzuki SX4 S-Cross

Četnost závad: 3,3 (průměr 5,8)

Kompaktní Japonec je dostatečně prostorný a interiér potěší i kvalitními materiály. Spolehlivost S-Crossu je z celého výběru jasně nejlepší, technici německých STK si všimli pouze častějších ztrát oleje. Jinak kontroly probíhaly bez větších a pravidelně se opakujících závad.


Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 1 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 01Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 2 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 02Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 3 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 03

2. Opel Mokka-X

Četnost závad: 3,9 (průměr 5,8)

Pocitově příliš úzký a vysoký Opel je u zákazníků možná až překvapivě populární, vysoká spolehlivost z něj ale dělá rozumnou volbu. Technické prohlídky nejsou doprovázeny hromadnými stížnostmi s výjimkou jednoho docela typického negativa posledních let - úniků oleje motoru popř. jeho zvýšené spotřeby.

Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 4 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 10Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 5 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 11Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 6 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 12

3.-4. Mitsubishi ASX

Četnost závad: 4,6 (průměr 5,8)

Velmi levné Mitsubishi řidiče nenadchne, potěší ale svou servisní nenáročností. Kvalitní zpracování omezuje nutnost mít servis nejlépe za domem. Před nákupem je vhodné věnovat pozornost brzdové soustavě, zbytek má předpoklad zůstat v dobré kondici.

Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 7 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 16Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 8 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 17Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 9 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 18

3.-4. Renault Captur

Četnost závad: 4,6 (průměr 5,8)

Stejný průměr četnosti závad jako ASX má i Renault Captur. Francouzské drobnější SUV zanechává solidní dojem, škoda horšího osvětlení a odpružení. Kromě těchto defektů nevykazují ojetiny žádné abnormality hodné otočení se na podpatku.

Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 10 - 10 nejspolehlivejsich ojetych SUV 2018 07Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 11 - 10 nejspolehlivejsich ojetych SUV 2018 08Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 12 - 10 nejspolehlivejsich ojetych SUV 2018 09

5. Mini Countryman

Četnost závad: 5,5 (průměr 5,8)

Kultovní Mini na steroidech by mohlo vystrašit úbytkem olejové náplně z motoru i převodovky. Četnost 5,5 je v tomto přehledu stále pod průměrem všech aut, o vyloženě vynikajícím výsledku už ale hovořit nelze.

Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 13 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 25Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 14 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 26Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 15 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 27

6. Mazda CX-5

Četnost závad: 5,6 (průměr 5,8)

Mazda dodržuje svůj originální přístup k výrobě aut a u CX-5 se individualita vyplácí. Neotřelý design je spojen s trvanlivou technikou dávající ve výsledku parádní SUV směle konkurující evropské produkci. Starší ročníky vyrobených aut mohou být postiženy rychleji opotřebovanými či pokroucenými brzdovými kotouči naznačujícími cosi o jejich poddimenzovanosti, tím ale problémy končí.

Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 16 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 22Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 17 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 23Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 18 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 24

7.-8. Volvo XC60

Četnost závad: 5,7 (průměr 5,8)

Kromě bezpečnosti je spolehlivost základní kompetencí Švédů. Volvo XC60 pravidelně opouští první STK bez existenčních výtek. Důkladnější pohled může být kritický k mizení oleje motoru i převodovky a stoprocentní nejsou ani brzdové disky těžkého vozu.

Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 19 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 07Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 20 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 08Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 21 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 09

7.-8. Volkswagen Tiguan

Četnost závad: 5,7 (průměr 5,8)

Tiguanů je v autobazarech tolik, že se vyplatí hledat kus bez unaveného zavěšení a sjetých brzd. Předchozí majitelé dovedou s klidem najet mnoho kilometrů a zapomenou pravidelně měnit namáhané komponenty.

Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 22 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 10Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 23 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 11Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 24 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 12

9. Škoda Yeti

Četnost závad: 5,8 (průměr 5,8)

Dnes už nevyráběné české SUV je posledním z dnešního výběru alespoň s průměrnou spolehlivostí. Jízdně příjemný model drží basu s ostatními, kterým je třeba kontrolovat olejovou rysku a hlídat tloušťku brzdových kotoučů. Yeti lze stále vnímat jako spolehlivou Škodu s nikterak neobvyklými problémy.

Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 25 - 10 nejspolehlivejsich ojetych SUV 2018 22Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 26 - 10 nejspolehlivejsich ojetych SUV 2018 23Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 27 - 10 nejspolehlivejsich ojetych SUV 2018 24

10. Mitsubishi Outlander

Četnost závad: 5,9 (průměr 5,8)

První SUV s podprůměrnou spolehlivostí doplatilo na kvalitu novějších verzí. Mladší kusy Outlanderu trpí horším brzdovým systémem, přesto se stále bavíme o doporučitelném autě. V této nízké cenové hladině se jisté neduhy odpouští.

Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 28 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 22Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 29 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 23Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 30 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 24

11.-12. Ford EcoSport

Četnost závad: 6,0 (průměr 5,8)

První revize u profesionálů odhalí maximálně tradiční problémy se ztrátou oleje, k tomu se přidává i pravidelně vadná ruční brzda. Dle TÜV Reportu 2020 neexistují další hrozby vyvýšených ojetin EcoSportu, kterých zatím jezdí v Česku jako šafránu.

Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 31 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 13Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 32 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 14Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 33 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 15

11.-12. Nissan Juke

Četnost závad: 6,0 (průměr 5,8)

Ve výběru Němců jsou hezčí auta, nicméně extravagantnost neznamená extémní poruchovost. Výstřední Nissan si potrpí na dolévání oleje a hlídání životnosti kloubů zavěšení nápravy i řízení. Slabším místem je znovu brzdový mechanismus průkopníka malých SUV.

Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 34 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 16Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 35 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 17Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 36 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 18

13. Peugeot 2008

Četnost závad: 6,1 (průměr 5,8)

Technicky starší Peugeot 2008 by také mohl mít lépe vymyšlené mazání motoru udržující hladinu vazké kapaliny na stejné úrovni. Ani další typická kritika osvětlení se nevyhnula nástupci 207 SW, který se vyrábí od roku 2013.

Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 37 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 19Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 38 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 20Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 39 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 21

14. Citroën C4 Cactus

Četnost závad: 8,1 (průměr 5,8)

Cactus byl před pěti lety vypuštěn do konkurenčního prostředí SUV jako nápadný outsider. Vzhled je čistě individuální stránka C4, ale zcela jasně hovoří evidované problémy s pružením, světlomety a chybějícím olejem. Potíže už se tu objevují dost často.

Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 40 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 04Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 41 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 05Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 42 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 06

15. Dacia Duster

Četnost závad: 11,7 (průměr 5,8)

Poslední místo celého seznamu patří sice oblíbené, ale zoufale nespolehlivé Dacii. Levný Duster bude možná lepší rovnou pořídit na objednávku z výroby. Úplně nový kus přijde se zárukou, aby měl někdo povinnost zdarma řešit dost pravděpodobné nedostatky s osvětlením, olejem nebo zavěšením náprav. Šance návštěvy opravny je daleko nejvyšší ze všech výše jmenovaných SUV.

Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 43 - dacia duster 8spatojeSUV 01Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 44 - dacia duster 8spatojeSUV 02Zánovní ojetá SUV do 250 tisíc Kč, jejich poruchovost a časté závady podle Němců - 45 - dacia duster 8spatojeSUV 03

Zdroj: TÜV

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše