Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Z prvního SUV Škody je dnes drahý bazarový unikát, problémů s ní ale nebývá málo
23.9.2021 | Petr Prokopec
Životní osud českého sněžného muže ukazuje celému koncernu VW, jak vyvinout i za pomoci sdílených komponentů osobitý produkt. Také proto je Yeti navzdory svým neduhům jako ojetina docela drahý.
Svého času byla Škoda Yeti naprostým unikátem. Ne jen proto, že šlo o vůbec první SUV mladoboleslavské automobilky, pozornost si vysloužila i díky tomu, že neměla žádného koncernového příbuzného. Užívala sice stejnou platformu či motory jako Octavia, vyloženě stejné auto jiné značky ale neexistovalo. A je třeba zmínit, že tato strategie se Škodě velmi vyplatila. Okouzlen byl hlavně britský magazín Top Gear, který v roce 2009 jmenoval Yeti rodinným vozem roku, Jeremy Clarkson jej navíc později proměnil v helipad.
Obojí zafungovalo a svými prodeji začal Yeti porážet i zavedenější Superb. Škoda jej nicméně v roce 2013 pouze faceliftovala a o nové generaci ani nepřemýšlela. Místo toho později dorazil Karoq, který se dočkal prakticky jednovaječného dvojčete v podobě Seatu Ateca. A jakkoliv prodejně dosahuje lepších výsledků, do nebes jej nevynáší ani novináři, ani zákazníci. Místo toho je skoro jisté, že Karoq po skončení výroby upadne v zapomnění jako jedno ze sice povedených, ale tuctových SUV dnešní doby.
Yeti je oproti tomu autem, které je těžké dostat z hlavy. U dealerů nových aut jej sice už nenajdete, v bazarech ale je z čeho vybírat. Momentálně se ojetému Yeti podívali na zoubek Britové, kteří zásadní slabinu vidí pod kapotou. Prakticky všechny použité motory totiž mají problém s olejem, načež by vaše první prohlídka měla souviset s vytažením měrky. Pokud přitom zjistíte, že ta ukazuje podmíru, je docela dobře možné, že taková hladina byla ve voze pravidelně.
To je ale jen jeden problém. U benzinových agregátů může dojít k roztrhání rozvodového řetězu, stejně jako mohou odejít také turbodmychadla. V případě dieselů pro změnu zanedbaná výměna oleje vede k poškození filtru pevných částic. Jelikož nic z výše zmíněného nejsou levné položky, může se rázem z původně lukrativní koupě vyklubat noční můra. Zvláště pokud se předchozí majitel nestaral ani o pravidelné dolévání kapaliny do převodovky Haldex u aut s pohonem 4x4.
Riziková místa tím nekončí, problémy jsou i s automaty DSG, skřípění pak odhalí poškozený setrvačník. A aby toho nebylo málo, je třeba prověřit i funkčnost spojky, pokud na voze vidíte kouli pro tažení přívěsu. Pokud totiž prokluzuje, je to neklamná známka překračování maximální povolené hmotnosti připojeného vozíku. Mimo to se pak vyplatí ještě ohnout k podvozku, neboť majitelé mohli pro změnu přecenit schopnosti čtyřkolky.
Problémy jsou tím u konce, přistoupit tak můžeme k cenám. Ty startují pod 100 tisíci korunami, ovšem za takovou sumu můžete počítat s opravdu velkým nájezdem. Spárovat jej přitom nebudete moci ani s bohatou výbavou, ani s výkonnou jednotkou. Pokud totiž chcete více než 160 koní a zároveň méně než 100 tisíc kilometrů, bude vás to stát zhruba 200 000 Kč. Tedy v případě motoru 1,8 TSI, na 2,0 TDI si musíte připravit klidně ještě o dalších 100 tisíc korun navíc.
Právě ceny přitom naznačují, kterak je Yeti legendou svého druhu, zatímco Karoq nikoliv. Jeho nejlevnější verze jsou totiž k dispozici od necelých 300 000 Kč, a to přesto, že jde maximálně o tři léta staré auto. Jak se tedy začíná ukazovat, modulární technika sice výrobcům snižuje náklady, vtisknout pak autu unikátní charakter je ale obtížné. A protože zákazníci po zaměnitelných autech obvykle netouží, letí s výjimečnosti dolů i zůstatková hodnota.









Škoda Yeti vydržela v nabídce pouze jednu generaci, přičemž po faceliftu sice dorazily hned dvě verze, ani jedna však již neměla tak unikátní předek. Na rozdíl od Škody Karoq šlo ale stále o výjimečný koncernový vůz, čemuž nyní odpovídají i ceny v bazarech. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
dnes
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Hravě stylizovaný Korejec v bazarech nestojí moc a obvykle vydrží, pozor ale na některé verze
před 7 hodinami
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
před 8 hodinami
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
před 10 hodinami
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
před 11 hodinami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.26. 15:03 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
- Politický koutek 10.25. 16:09 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.25. 09:25 - Snowman000
