Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet Corvette Stingray C7 2013: výkon 461 koní potvrzen, může ale být ještě o 5 koní vyšší
29.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Udělali jsme dobře, když jsme uvěřili předchozímu neoficiálnímu odhalení špičkového výkonu nové Vette. Oficiální oznámení ale přidává pár detailů navrch.
O přesném výkonu nové generace Chevroletu Corvette jsme vás informovali už o víkendu. Můžete se divit, že na něj přišla řeč až v těchto dnech, zvláště když samotný motor vozu byl odhalen ještě dříve než samotné auto, ale je to zkrátka tak. Lednové představení Corvette Stingray C7 bylo sice relativně výmluvné, technické specifikace ale spíše naznačovalo než aby je přesně definovalo. Ostatně, i konečnou hmotnost C7 jsme se dozvěděli teprve nedávno.
Má tedy dnešní článek vůbec nějaký smysl krom orazítkování předchozího údaje? Má. Automobilka sice v kontextu už uvedeného neřekla mnoho nového, když potvrdila nejvyšší výkon motoru 6,2 V8 LT1 ve výši 461 koní v 6 000 ot./min a maximální točivý moment 624 Nm v 4 000 ot./min, přidala ale i několik dalších detailů. Litrový výkon 74 koní jsme si tedy mohli spočítat sami, že je motor ohromně silný od nejnižších otáček jsme ale mohli jen tušit. Automobilka udává, že už v 1 000 ot./min disponuje výkonem pramenícím z 428 Nm točivého momentu a je tedy zjevné, že šíře použitelných otáček atmosféricky plněného osmiválce bude neobyčejně široká.
Krom toho můžeme dodat, že LT1 je s to posílit až na 466 koní a 630 Nm v totožných otáčkách, to pokud sáhnete po příplatkovém výfukovém systému. Automobilka zatím neudává přesné údaje o dynamice (trvá ale na zrychlení 0 až 96 km/h pod 4 sekundy) ani spotřebě paliva, v druhém případě ale avizuje, že motor je o plnou čtvrtinu úspornější než předchozí generace. Sluší se též doplnit, že jde o nejsilnější základní Corvette všech dob s motorem, jehož parametry nemají daleko k těm platným pro předchozí Z06 se sedmilitrovým osmiválcem. Základní cena v USA přitom činí pouze necelých 52 tisíc dolarů...
Srdce nové Corvette už zná skoro všechny své klíčové parametry, v případě C7 budou kvůli dvojímu výkonu zřejmě vždy dvojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 6 hodinami - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
před hodinou - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
před 3 hodinami - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
před 4 hodinami - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 6 hodinami - Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva