Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Insignia Grand Coupe: Calibra se může vrátit, zákazníky si najde (ilustrace)
17.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace Insignie s modulární platformou počítá s globálním prodejem. Právě proto by mohla dorazit i ve dvoudveřové variantě.
V devadesátých letech minulého století jste v nabídce Opelu mohli najít poměrně velké kupé Calibra. To sice standardně disponovalo pohonem předních kol, nicméně přeplňovaný dvoulitr naladěný na 207 koní doprovázel také systém 4x4. Dále pak značka pod přední kapotou zaměstnávala i šestiválec. Ani jedna z těchto verzí sice nebyla bestsellerem, samotný vůz si ale za osm let výroby pořídilo zhruba 240 tisíc zákazníků a i na našich silnicích byl k vidění velmi často.
Při pohledu na tato čísla asi není překvapivé, že se čas od času vynoří informace zmiňující návrat Calibry. K tomu zatím nedošlo, nicméně příchod druhé generace modelu Insignia skýtá jisté naděje. Novinka je postavena na modulární platformě E2XX, se kterou míří na celou řadu trhů - do Austrálie jako Holden Commodore, do USA pak jako Chevrolet Malibu či Buick Regal.
Pokud se tedy koncern General Motors rozhodne dát projektu zelenou, může s odbytem počítat po celém světě. I kdyby tedy Insignia Coupe neoslovila dostatek zájemců kupříkladu v Evropě, stále může dojít k vyvážení nemalých nákladů na vývoj u protinožců či v Americe. Jelikož navíc i čtyřdveřový Commodore je montován v Evropě, nebyla by problémem ani doprava do zámoří.
Ve výsledku zde tedy máme dostatek důvodů, proč by Opel mohl kupé vyrobit. To by navíc asi mělo citelně lepší jízdní vlastnosti než někdejší Calibra, a to i přes opětovný příchod pohonu předních kol. Nicméně s platformou E2XX je vázán nemalý pokles hmotnosti, který by dynamiku dále vylepšil. Zatím to ale jsou jen spekulace. Zákazníci aktuálně preferují spíše všemožné crossovery a SUV než sportovní vozy. Tomu se snaží naslouchat každá značka, nejen Opel. I přes globální odbyt tedy nejspíše zůstane pouze u neoficiálních ilustrací, se kterými se aktuálně vytasili X-Tomi a „automobilový manipulátor“ Theo Chin. Posuďte sami, jak by se vám některý z těchto strojů líbil...
Takto vidí Opel Insignia Grand Coupe web X-Tomi Design...
Ilustrace: X-Tomi Design, Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejčtenější články
- Audi se otevřeně otáčí k zákazníkům zády, riskuje ztrátu loajálních kupců pro nulový potenciální přínos
2.4.2024 - BMW 4 prý skončí bez nástupce, i když se prodává jako housky na krámě. Zmatečný krok má vrátit staré pořádky
2.4.2024 - Arab blbnul s legendárním off-roadem Toyoty na pláži. Šel přes střechu, vyletěl z kabiny a pak se podruhé narodil
2.4.2024 - Zřejmě už odpískaný bestseller VW je dnes jednou z mála levných cest k univerzálnímu autu, které vydrží
2.4.2024 - Korejci odhalili svůj první závodní elektromobil. Je tak absurdně těžký, že mu museli udělat vlastní závody
2.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva