Nový VW Jetta nafocen takřka bez kamufláže, půl roku před premiérou

Nový sedan bude odhalen v prosinci, značka jej v Číně již nyní testuje téměř bez maskování. A možná jen se zadní torzní příčkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový VW Jetta nafocen takřka bez kamufláže, půl roku před premiérou

16.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový VW Jetta nafocen takřka bez kamufláže, půl roku před premiérou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový sedan bude odhalen v prosinci, značka jej v Číně již nyní testuje téměř bez maskování. A možná jen se zadní torzní příčkou.

Šestá generace Volkswagenu Jetta byla světu představena přesně před sedmi lety, tedy 16. června 2010. Logicky je tedy očekáván příchod nástupce, který by měl být oficiálně odhalen v prosinci. Německá automobilka daný termín potvrdila během svého výročního setkání. Souběžně s tím jsme se dozvěděli, že T-Roc dorazí v srpnu a nový Touareg v listopadu, nyní se ale budeme soustředit pouze na malý sedan.

Ten byl nafocen takřka bez kamufláže při testech v Číně, přičemž jeho podoba některá americká média zklamala. To ale ve výsledku není až tak překvapivé, neboť Volkswagen při stylizování novinky použil metody „Neopravuj, co není rozbité“. Jakkoliv si tedy mezi šestou a sedmou generací můžeme povšimnout řady rozdílů, nová Jetta je spíše neutrální jako Passat než vyzývavá jako Arteon.

Automobilce se takový přístup bezesporu vyplatí, neboť neutrálním stylingem může oslovit mnohem větší davy na různých trzích, zatímco designově výraznější model by sice někde mohl extrémně zabodovat, jinde by však byl odmítán. Tento přístup je ale Volkswagenu již nějaký ten pátek vlastní, raději se proto od vzhledu přesuneme k technice.

Oficiální data prozatím nejsou k dispozici, nicméně by bylo bláhové se domnívat, že pod povrchem najdeme něco jiného než platformu MQB. S tou ovšem nejsou spojena jen pozitiva jako třeba nižší hmotnost či větší prostor v kabině i zavazadelníku. Zmínit je třeba i negativum, které spočívá v nahrazení aktuálního nezávislého zadního zavěšení mnohem levnější a lehčí torzní příčkou.

Volkwagen samozřejmě u vyšších úrovní výbavy, respektive u výkonnějších motorizací může povolat do hry i multilink. Nicméně momentálně je s motorovým prostorem spojován spíše downsizing, neboť základní 1,6litrový atmosférický čtyřválec mají v Americe doplnit motory 1,2 TSI a 1,4 TSI. Jelikož však 1,8 TSI patří v zámoří k bestsellerům, nejspíše se také vrátí.

Do Evropy nová Jetta nejspíše dorazí s méně zajímavou nabídkou, neboť benzinovou stránku věci by měly zastupovat agregáty 1,0 TSI a 1,5 TSI, tu dieselovou pak 1,6 TDI a 2,0 TDI. Znovu však dodáváme, že jde o zatím nepotvrzené dohady. Je proto možné, že nás Volkswagen nakonec ještě překvapí. Tedy technikou, designem se zjevně značka hodlá držet při zemi.


Nový VW Jetta nafocen takřka bez kamufláže, půl roku před premiérou - 1 - VW Jetta 2018 prvni spy foto 01Nový VW Jetta nafocen takřka bez kamufláže, půl roku před premiérou - 2 - VW Jetta 2018 prvni spy foto 02Nový VW Jetta nafocen takřka bez kamufláže, půl roku před premiérou - 3 - VW Jetta 2018 prvni spy foto 03
Sedmá generace Volkswagenu Jetta byla aktuálně takřka bez maskování nafocena v Číně. Designově opět není výrazná, na druhou stranu ale znovu nikoho neurazí

Zdroj: auto.163.com

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše