Hyundai dává vale sporťáku, raději vyrobí více ostrých verzí běžných modelů

Šéf britského zastoupení značky říká, že Hyundai hodlá budovat image na větším počtu ostřejších modelů než na samostatném sportovním voze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Hyundai dává vale sporťáku, raději vyrobí více ostrých verzí běžných modelů

30.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Hyundai dává vale sporťáku, raději vyrobí více ostrých verzí běžných modelů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šéf britského zastoupení značky říká, že Hyundai hodlá budovat image na větším počtu ostřejších modelů než na samostatném sportovním voze.

Hyundai otevřel první e-shop s auty, je to jeho vysněný způsob prodeje

Po nákupu některého z produktů Hyundai váš soused z Mladé Boleslavi asi nezezelená závistí, to ale neznamená, že byste s Hyundai nemuseli být spokojení. Taková Policie ČR by o tom jistě mohla poreferovat sama, neboť ve své flotile má modely z obou stájí. Pokud však korejské automobilce něco v naších očích rozhodně chybí, je to jiskra související s ostřejšími modely, které by na jejich showroomy přivedly i méně konzervativní zákazníky. V současnosti už totiž u nás není lákadlem ani Genesis Coupe, u něhož se do budoucna nepočítá s přímým nástupcem.

Spásou by tak mohla být již avizovaná nová divize N, kterou by měl na starosti dostat inženýr z mnichovského M GmbH - Allan Biermann. Od ní však podle posledních slov vůdce britského zastoupení Tonyho Whitehorna nemáme očekávat ryze sportovní modely, nýbrž spíše větší množství ostřejších verzí stávajících produktů. Uvádění nového sportovního vozu prý nejenže „není jednoduché, ono je to také velmi riskantní, minimálně ve Velké Británii“.

Tato slova se však dostávají do rozporu s tím, co nám dříve řekl šéf Hyundai Europe Allan Rushforth. Ten ostatně vrdil, že se společnost začala zajímat o nový prémiový vůz sportovního segmentu, který by pomohl zvýšit emocionální přitažlivost značky. Mluvil přitom o inspiraci takového auta v koncepčním kupé PassoCorto, jenž zvedlo ze židle nejednoho fandu emotivních modelů včetně nás. Whitehorn pokračuje tím, že se automobilka hodlá chybějící emoce vydat hledat spíše na pole WRC a sportovní model k tomu potřebovat nebude.

Místo toho se zaměří na produkci většího množství modelů nové subdivize N, jejíž první vlaštovkou se má stát i30 Turbo. Následovat by pak měly takové vozy jako například ostřejší varianta i20 nebo i40, které budou propojovat aktivity v motorsportu s vozidly pro masy. To by mělo také pomoci navýšit prodeje, které v loňském roce dosáhly v globálním měřítku na 4,96 milionů prodaných aut, v letošním mají dosahovat mety 5,05 milionů kusů. Nárůst by měl vykrystalizovat částečně také z rozšířené a zároveň modernizované dealerské sítě. V rámci ní by se měla objevovat i nová podoba jakýchsi virtuálních showroomů typu Rockar.


Hyundai dává vale sporťáku, raději vyrobí více ostrých verzí běžných modelů - 1 - Hyundai PassoCorto zive 01Hyundai dává vale sporťáku, raději vyrobí více ostrých verzí běžných modelů - 2 - Hyundai PassoCorto zive 02Hyundai dává vale sporťáku, raději vyrobí více ostrých verzí běžných modelů - 3 - Hyundai PassoCorto zive 03Hyundai dává vale sporťáku, raději vyrobí více ostrých verzí běžných modelů - 4 - Hyundai PassoCorto zive 04Hyundai dává vale sporťáku, raději vyrobí více ostrých verzí běžných modelů - 5 - Hyundai PassoCorto zive 05Hyundai dává vale sporťáku, raději vyrobí více ostrých verzí běžných modelů - 6 - Hyundai PassoCorto zive 06Hyundai dává vale sporťáku, raději vyrobí více ostrých verzí běžných modelů - 7 - Hyundai PassoCorto zive 07Hyundai dává vale sporťáku, raději vyrobí více ostrých verzí běžných modelů - 8 - Hyundai PassoCorto zive 08Hyundai dává vale sporťáku, raději vyrobí více ostrých verzí běžných modelů - 9 - Hyundai PassoCorto zive 09
Hyundai se nechystá navázat na koncept PassoCorto žádnou produkční verzí. Namísto toho hodlá investovat do rozvoje divize N produkující v budoucnu ostřejší verze stávajících modelů

Zdroj: Autocar

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše