Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 | Petr Miler
Dieselovým motorům by někteří nejraději uspořádali pohřeb, pro určitý typ aut a jejich využití jsou ale stále nepřekonatelnou volbou. I 16 let starý naftový Mercedes S 320 CDI to jasně ukazuje.
Když se občas chytáme za hlavu nad plány politiků přikazovat a zakazovat určité typy pohonů s tím, že nikdo nemůže vědět, kam nás vývoj posune za 15 let, brání je někteří s tím, že to není zase tak dlouhá doba. Ona to ale je dlouhá doba, z pohledu stále se zrychlujícího vývoje techniky je to spíše věčnost, během níž se může stát úplně cokoli. Stačí se podívat, v jaké pozici byly třeba dieselové motory před 15 léty, to kvůli svému rychlému vývoji Evropě stále více vládly. A kde byly o dalších 15 let dříve - to kvůli své neschopnosti podat rozumný výkon v rozumně kultivovaném balení neznamenaly téměř nic. V horizontu jedné a půl dekády takový vývoj předem neodhadl nikdo.
Dnes se může zdát, že dieselům odzvonilo, je to ale znovu spíše dílo regulací než jejich faktického úpadku. Pro důkaz se vrátíme o 16 let zpátky v čase, kdy na trh dorazil tehdy nový Mercedes třídy S generace W221, který se nejlépe prodával ve verzi S 320 CDI. Tedy s šestiválcovým dieselem o výkonu 173 kW (232 koní) a točivým momentem 540 Nm. Na více jak 2 tuny vážící auto to jistě nejsou ohromující hodnoty, ony ale stačí. A v kombinaci s dalšími vlastnostmi dieselů dělají z této verze žádoucí volbu i dnes.
Připomíná to přiložené video, na němž právě tohle eSko někdo prohání po německé dálnici. I z něj je patrné, proč lidé naftovou variantu volili nejčastěji - je to nikoli pomalé (stovka i dnes v praxi za 8,4 s, 100-200 km/h za 26,1 s, maximálka 250 km/h) auto, které sice v nízkých rychlostech připomene, že jej pohání rachtavý motor, ve vyšších rychlostech se ale zcela ztrácí v ostatních zdrojích hluku. K tomu dokáže s podobným autem hýbat snadno za méně než 10 litrů nafty na 100 km a v závislosti na velikosti nádrže zajistit až 1000kilometrový dojezd na tankování, který kdykoli snadno doplníte během pár minut.
Právě v tomto ohledu hledají diesely obtížně sobě rovného - ve velkých a těžkých autech, jako je toto nebo jakými jsou větší SUV, je to jediný způsob pohonu, který zajistí příjemnou, nenucenou dynamiku za minimální hlučnosti a více než přijatelné spotřeby paliva s rozumným akčním radiem. Výsledkem je dokonalý polykač dálničních kilometrů a není šance, aby se mu dnes vyrovnalo cokoli benzinového, natož pak elektrického.
Bavíme se navíc o 16 let starém autě, které dnes s nájezdem okolo 200 tisíc km, jako má to na videu, koupíte bezpečně do 200 tisíc Kč. Přidejte si k tomu, že jde o luxusní, prostorný, velmi dobře vybavený vůz a je to skoro okouzlující mix vlastností, za danou cenu určitě. Dnešní diesely umí ještě více, mohou být podstatně výkonnější, tišší a přitom úspornější, doba jim ale nepřeje. A to přesto, že ve zmíněných ohledech nebyly překonány a i toto 16 let staré auto by leckterý modernější pokus o jinou technickou alternativu svým celkovým mixem vlastností strčilo do kapsy.






16 let starý Mercedes S 320 CDI W221 umí na německé dálnici pořád ukázat, čím je výjimečný, takové auto dnes pořídíte snadno do 200 tisíc Kč. Ilustrační foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Automobile DY@Youtube
Bleskovky
- Nové BMW M3 s bizarním výfukem předvedlo svůj zvuk. Zní stejně podivně, jako vypadá
5.3.2021 - Elon Musk si pochvaloval přistání rakety, která záhy explodovala, lidé mu to dali „sežrat”
4.3.2021 - Rusové zkusil umýt auto venku v -40°C, dopadlo to tak, jak od začátku muselo
3.3.2021 - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
2.3.2021
Nejnovější články
- Ani zákazníci Ferrari o downsizing nestáli a nestojí. A dávají to jasně najevo
před hodinou - James May prodává své nejoblíbenější auto, vede ho k tomu nakonec jen jedno
včera - Celých 96 procent řidičů riskuje nehodu v autě kvůli hlouposti za pár stovek
včera - Zánovní Lada 2110 na prodej v USA je velká rarita, vetřelec z Ruska stojí majlant
včera - Průkopník ostrých SUV měl 650 koní už v roce 2004, tehdy ani nevěděl, jak si říkat
včera - ADAC varuje před drahými programy na mytí aut, vašemu vozu prý jen uškodí
včera - Fotbalisté Realu Madrid rozprodávají svá Audi z loňska, s většinou si moc neužili
včera - Firma říká, že dosáhla největšího pokroku v historii elektromotorů
včera - Rusové postavili Ladu s průhledným motorem a ukázali, co se v něm děje za chodu
včera - BMW definitivně schválilo nový způsob značení svých aut, velký smysl opět nedává
6.3.2021
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Auto s vyšším posedem 00:15 - Honza42
- Dacia Logan (2021) / Škoda Rapid (2019) / Škoda Octavia 3 22:47 - rutak11
- Koronavirus 22:35 - GeneHawkins
- Politický koutek 20:51 - honziss
- Policejní kontroly a měření 17:07 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 11:43 - abgx1
- Onboard videa 6.3.2021 - aikoN
- Fiat a vše kolem nich 6.3.2021 - M.Z.
- BMW Divize 6.3.2021 - M.Z.
- Porsche - vse o sportovnich modelech 6.3.2021 - HondaMan