Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
AM-G: Aston Martin našel svůj „bod G“, motory V8 mu bude dodávat AMG
25.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výměnou za pětiprocentní podíl bude divize z Affalterbachu dodávat také veškerou elektroniku. A podílet se má i na představení budoucích modelů.
O možné spolupráci britské a německé značky se spekulovalo již několik měsíců (či spíše let, první zmínky spadají již do roku 2008). Až dosud ovšem jakákoliv možná dohoda nevypadala reálně, spíše jen jako sen vedení Astonu Martin. Nakonec ale vše dobře dopadlo, neboť Britové dnes oznámili, že se sportovní divizí AMG začínají technickou spolupráci. Ta jim má pod kapotu přihrát na zakázku vyvinuté motory V8 a veškerou palubní elektroniku, zatímco Mercedes-Benz v rámci dohody získal pětiprocentní podíl.
Německá automobilka se tak po společnostech Investment DAR a Investindustrial stává jedním z velkých akcionářů, na rozhodování firmy však vliv mít nebude. Daná procenta totiž spadají do ranku nehlasovacích, jedná se tak vlastně jen o možné dividendy a pochopitelně podíl na majetku samotné firmy. Pro Aston Martin se ale daná dohoda víceméně rovná záchrannému kruhu, kromě motorů a elektroniky se totiž koncern Daimler má podílet i na představení budoucích modelů britské značky.
„Spolupráce s Mercedesem-AMG při zachování nezávislosti, unikátního charakteru a stylu Astonu Martin naznačuje ve společnosti, která právě začíná druhé století svého působení v branži, příchod lepších zítřků,“ vyjádřil se k dohodě technický ředitel britské značky Ian Minards. Podle Oly Källeniuse, šéfa AMG, je pak celá záležitost jen důkazem velkého renomé sportovní divize.
Na první „AM-G“ jsme tedy opravdu zvědavi, zvláště pak na jeho pohonnou jednotku, která by ale navzdory všem prohlášením charakter Astonu Martin změnit měla. Dozajista se totiž bude jednat o přeplňovaný motor, který Britové již hezkých pár let nepoužívají...
Aston Martin se domluvil s AMG na dodávkách motorů V8 výměnou za pětiprocentní podíl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
před hodinou - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 2 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 4 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 5 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva